Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met aansluiten

Beste Bax'ers,

Ik heb een vraag. Ik ben een enorme leek op licht-gebied, daarom heb ik jullie hulp nodig.
    Ik heb van iemand spotgoedkoop een aantal spullen kunnen overnemen.
    Het betreft:
    - 2 movingheads (coef mp 150)
    - 1 laser (Lanling fw 2500)
    - stage blinder (merk ontschiet me even)

Dit wil ik natuurlijk met dmx bedienen. Wat heb ik nodig en hoe stel ik dit in godsnaam in?

Groeten,

Jeronimo

Even kort door de bocht: 4 dmx kabels en een dmx controller en een terminator

Zo sluit je het aan: controller -> dmx kabel -> toestel 1 -> dmx kabel -> toestel 2 -> … -> terminator

Maar je kan beter even wat op het forum en op internet lezen, zo leer je al heel veel bij. ( en hoeven we niet iedere dag hetzelfde te typen ) . Mocht je dan nog vragen hebben geef je maar een seintje

Comment

Graag gedaan!

Comment

Alvast bedankt, al veel gelezen maar welke DMX-controller zou ik nou moeten kopen? Of meerdere?

Comment

Originally posted by DJJeronimo View Post
          Alvast bedankt, al veel gelezen maar welke DMX-controller zou ik nou moeten kopen? Of meerdere?
          Je hoeft er maar 1 te kopen. Wat is je budget?
          als beginner zou ik een scanmaster pakken.(ik heb zelf een Scanmaster mk2 en vind het een hartstikke fijne controller).

Comment

Is draaien met de computer handig?

Comment

Dat is zeker handig. Vooral omdat alles heel erg duidelijk is.

Ikzelf, en vele andere op dit forum, gebruik CueLux. Kost wat, maar je hebt ook wat!

Comment

is je blinder zo'n matrix blinder waar shuko's uit komen?
                zoja dan zul je er nog een dimmer bij moeten hebben.

en over die terminators. ik heb tot nu toe dmx lijnen gehad die hele maal tot de 512 kanalen vol zaten met movingheads, sunstrips etc. en nooit last gehad van storingen.
                ik vind ze echt onzin

Comment