Announcement

Collapse
No announcement yet.

Movinghead Martin Freekie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Movinghead Martin Freekie

Hoi allemaal,

Ook nog ondertussen een martin freekie gekregen van een vriend. Nu heb ik 2 coef mp 150 movingheads, maar hoe kan ik die nu werkend krijgen op dat paneel? Of kan dat niet?

Wie kan mij helpen?

Ik wil ook wel zulke vrienden!

Gewoon een xlr kabel tussen de Freekie en de eerste movinghead. Movinghead dan op DMX kanaal 1 instellen.

Verder heb je hier misschien wel wat aan:

Comment

Ik zie niet in waarom dit een probleem zou zijn aangezien de freekie een standaard DMX controller is.
      Hoe je hem juist moet instellen weet ik niet vanbuiten aangezien ik de tafel zelf niet ken, maar hier vind je een Nederlandstalige handleiding waarmee je waarschijnlijk al een eindje op weg kan.

Comment

hahaha, de vraag is inderdaad wat groot. Ik snap echt helemaal niks van DMX maar ben druk aan t klooien. Heb nu via fixture? de pan en tilt ingesteld. houd jullie op de hoogte, alvast bedankt!

Comment

Ik kan nu de pan en tilt besturen. Maar wie weet hoe ik nu andere vormpjes, kleuren etc. erin kan gooien?

Comment

Klik op fixture 1 en dan kan je alles met de schuiven aanpassen.

Comment

Als je ze wil gaan bedienen met de freekie zal je moeten weten welke functie op welk kanaal zit.
              Een handleiding van de COEF met de dmx kanalen vind je hier.
              Als je de moving heads allebei hetzelfde wil laten doen, zet je ze allebei op kanaal 1.
              Wil je ze elk afzonderlijk gaan besturen, dan zet je de eerste moving head op kanaal 1 en de tweede op kanaal 13 (de freekie neemt standaard 12 kanalen per fixture).
              Wanneer je nu fixture 1 selecteert, zal je zien dat de 1e head beweegt, selecteer je fixture 2, dan beweegt de tweede.
              Eens je de kanaalindeling gevonden hebt, kan je altijd een tapje op de freekie hangen waarop je schrijft welke functie op welk kanaal zit.
              Dit is later altijd handig als je gaat programmeren.

Comment

Working...
              X