Announcement

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT: Rookmachine, 700W +

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GEZOCHT: Rookmachine, 700W +

Hai,

Wij zijn op zoek naar een rookmachine, 700W (hoger mag natuurlijk ook) het liefste van ShowTec, JB of AmericanDJ.

Als je ander merk heb, meld het dan ook;)

Mvg,

Zo duur zijn ze nieuw toch niet?

http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

Comment

Dan kan je beter deze nemen:
      Ideaal voor mobiele DJ\'s en drive-in shows! Beschikbare optie is de FC-4 timer control. Voor weinig geld heeft u nu een zeer knappe rookmachine met een behoorlijke output.

Die heeft namelijk geen 9 weken levertijd.

Comment

Ze zijn idd niet heel duur, maar we blijven toch nederlanders en met een beginnende drive in moet je proberen de kosten zo laag mogelijk te houden ;p

zelf zitten we namelijk al te kijken naar deze, http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

maar als het goedkoper kan:p

Comment

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Wij hebben zelf ook een net beginnende drive in, en toch hebben we bijna alles nieuw gekocht, is alles mooi bij de tijd.

We hebben 1 licht effect 2de hands gekocht, en toch spijt van. Is vaak wat mis mee en het nieuwe spul is nooit (klopt het even af) wat mee.

Ik zou toch zeggen, voor die paar tientjes verschil koop nieuw!

Comment

Als ik je 1 goede tip mag geven, bespaar niet te gek veel op je rookmachine en zeker niet op de vloeistof.
            Een zeer degelijke rookmachine van een A-merk die een heel goede prijs kwaliteitsverhouding heeft is de Magnum 650
            Geeft veel meer uitstoot dan de JB Systems en je kan er nog jaren plezier aan hebben.
            Onze grote Magnum 2000 gaat misschien al 15 jaar mee ondertussen (dus nog van voor mijn tijd ;-) )
            Ok, het kost een pak meer dan de JB systems, maar persoonlijk vind ik die meerkost echt wel te verantwoorden.

Comment

Over de JB700W heb ik ook hele goede recenties gelezen, dikke rook etc. Op de vloeistof waren we zeker niet van plan om op te bezuinigen, dat halen we wel van Jem..

Comment

Tipje: HQ Power! Je denkt nu wat is dit voor onzin, maar als het iets is wat HQ goed kan is het rookmachines maken! Ik gebruik er zelf ook een en ben er erg tevreden over. Erg degelijk, alle vloeistoffen etc. kunnen erin. Deze zijn ook wat goedkoper. Overigens gaat die F80Z van Antari na een tijdje wel lekken heb ik gemerkt.

Comment

Van HQ power heb ik zelf ook al die kleine 700w hazertjes gebruikt.
                  Gaan inderdaad zeer goed voor hetgeen het "maar" kost (rond de 200€ dacht ik).
                  Met de rookmachines heb ik nog geen ervaring.
                  Ik zeg ook zeker niet dat de jb systems slecht is, maar de output van de magnum zal toch ongeveer het dubbele zijn dan die van de jb systems.

Comment

ja showtechnics,

We zijn nu serieus aan het overwegen om toch voor de magnum te gaan inderdaad ;), 200 euro vind ik dan net weer ff teveel voor een rookmachine. Dat is later misschien nog, het gaat er nu om dat we een redelijk ding hebben die een tijdje meekan.

Comment

De HQ power waar ik het over had is geen rookmachine, maar een hazer.
                      Deze kosten sowieso wat meer en zijn meer geschikt voor theater doeleinde.
                      Ik kan je verzekeren dat je met de magnum geen slechte koop zal doen.

Comment

Ja je kan rookmachines vervangen door hazers toch? Hier zie je geen rook maar de lichteffecten worden wel zichtbaar gemaakt door de stof die in de lucht word gespoten, hazers zijn ook geurloos etc. Of zit ik er nu naast?

Comment

Is dit nu een tweedehands topic of wordt het nu een 'normaal' topic?

Comment

@Rick: ik weet niet waar je het over hebt, de TS wil een nieuwe rookmachine kopen en ik zie hier verder in dit topic niks over tweedehands staan...

Het concept hazer en rookmachine is volledig verschillend.
                            Bij een hazer zal je zoals je zelf al aangeeft meer een nevel verspreiden.
                            dit is minder storend in de zaal en je lichtshow zal dan beter tot zijn recht komen.
                            Bij een rookmachine krijg je dikke pluimen rook. De rook zal zich ook wel verspreiden in de zaal, maar het is minder egaal en zal veel sneller wegtrekken.
                            Over de reuk moet je je geen zorgen maken, een goede rookmachine met de juiste vloeistof ruik je ook bijna niet.

Comment

Het topic staat in de categorie tweedehands, zodoende.

Comment

Working...
                              X