Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding lichtset, conventioneel of LED?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitbreiding lichtset, conventioneel of LED?

Hoi,
    Ik heb nu 4xpar 56 +300 watt lampen.
    Nu wil ik er 4 bij kopen wat kan ik het beste kopen gewoon of led.
    Dimmerpack heb ik zelf al en led kan ik ook aansturen.
    het is voor hier tussen.
    Foto
    Het is voor tussen de top en bas aan de statief te maken.
    2 parren perkant is voor de kleine set voor wat sfeer.
    Wat is beter is alle bij even goed heb nu al een par set thuis staan heb die nu 2 jaar en nooit een lamp te hoeven vervangen dus dat maak niet uit.
    Dus wat kan ik beter kopen.
    Last edited by Rick; Thursday-23-04-2009, 20:20.

Zou ik zeker niet doen. Niet alleen is een tussenpaaltje niet bedoeld voor zijwaartse belasting (tel het maar eens op, twee halogeenparren + wat kabels...), je schijnt ook precies in het gezicht van je publiek.
    Ik zou eerst eens een goed statief kopen, waar je die parren aan vastmaakt. Dit gaat gewoon niet werken en je moet flinke krachten zetten op de G-haak om de par goed vast te houden, waardoor je ook kracht uitoefent op de tussenpaal. En dat is er niet zo goed voor...

Ook graag volgende keer grote foto's achter linkjes stoppen door middel van de url-tag.

Comment

Nee ik bedoel er zitten gaten in de statief en ik schijn ze naar het plafon wat is dan beter.

Comment

Er kunnen gaten in zitten, maar die zijn neem ik aan bedoeld voor een safety pin.
        (Als je ze er zelf ingeboord hebt... GEVAARLIJK. Je ontneemt de sterkte van de cilindrische vorm van de tussenpaal, waardoor er in omtrek nog maar weinig metaal overblijft... kans op breken maak je nu zelf groter waardoor je luidsprekertje en parretjes wel eens op de grond zouden kunnen belanden bij een te zware belasting (want je ontneemt nu ook de maximale belastbaarheid).)

Verder moet je wel erg scherp naar het plafond schijnen dan, waardoor alleen het plafond een kleurtje krijgt en je publiek niet. Óf je moet het verspreiden waardoor dichtbij dansend publiek nog steeds 300 watt hitte + licht in hun gezicht krijgt..
        Koop nu gewoon eerst een fatsoenlijk statief, zorgt tevens voor een veel nettere show en je kunt je bundels naar beneden richten. En dat is ook de oorspronkelijke bedoeling geweest van discoverlichting.

Comment

Ja ik wil het zo doen dus welke van de 2 zijn beter.
          En ik dim de lampen is voor sfeer licht en ik wil geen sttief kopen want hoe ik het wil heb ik al daarom.

Comment

Volgens mij begrijp je mijn tekst niet helemaal. De manier waarop jij je parren wilt bevestigen is punt één niet correct en punt twee niet veilig. Als jij graag wilt riskeren dat er vandaag of morgen een luidspreker valt moet je dat zelf weten, maar let ook op dat je nu je publiek in gevaar brengt! En dat is iets waar je wél rekening mee moet houden. Er hoeft maar één aangeschoten persoon tegen een gloeiend hete par aan te lopen, je stackje valt, de parren bovenop die persoon... reken maar dat je dan de rest van je leven voor nop kunt gaan werken. Want je hebt dan een hele flinke schadeclaim boven je hoofd... En hiernaast... wil jij een gezicht vol brandwonden op je geweten hebben..?

En dat is nu je eerste hoofdzorg.

Ook dit plan met LEDparren is géén goed idee. Zij geven danwel geen warmte af, maar wegen ook zwaar, waardoor je deze zeker niet aan die tussenbuis moet bevestigen door hier 'gewoon' een bout door te draaien.

...

Over halogeenparren vs. LEDparren is inmiddels ook al het nodige geschreven, conclusie is dat LEDparren nog niet optimaal presteren.
            Last edited by Rick; Thursday-23-04-2009, 21:36.

Comment

Ik ben het met Rick eens dat een statief noodzakelijk is in dit geval.

Over de parren:
              Er zijn zeker al LED-parren die goed presteren maar omdat je al 'normale' parren hebt zou ik nu niet voor LED-parren gaan. Ze hebben wel veel voordelen maar de combinatie van LED-parren én gewone parren is niet mooi omdat ze een heel anders soort kleur geven. De kleuren van LED-parren zijn veel minder warm dan gewone parren.

Dus mijn advies: eerst een statief kopen :D en daarna een set normale parren erbij of je gehele lichtset vervangen door LED.

Comment

Originally posted by R & S Entertainment View Post
                Er zijn zeker al LED-parren die goed presteren maar omdat je al 'normale' parren hebt zou ik nu niet voor LED-parren gaan.
                Die zijn er inderdaad wel, maar als je deze kostentechnisch bekijkt in vergelijking met conventionele parren heeft die beter presterende LED-sectie nog niet echt voordeel.
                Dit zal nog wel gaan veranderen denk ik, want met de introductie van de eerste LEDtubes waren de prijzen ook flink hoog. En die zijn inmiddels ook al flink in prijs gezakt.

Comment

Oke en als ik een led balk aan de tussen paal maak die wegen nog geen 0.5 kilo kan dit wel.
                  Die van american dj die met draadloze afstandbediening.

Comment

Originally posted by djtommie View Post
                    Oke en als ik een led balk aan de tussen paal maak die wegen nog geen 0.5 kilo kan dit wel.
                    Die van american dj die met draadloze afstandbediening.
                    Dit kan wel, maar let wel op dat die LED buis die jij bedoelt zeker niet dezelfde lichtopbrengst heeft als een stel LED parren, laat staan conventionele parren!

Comment

Oke ik kijk nog wel eens rond en dan lat ik het wel horen.

Comment

Met LED-buizen kan het inderdaad wel, omdat je de veel kleinere last verdeelt over de paal. Hierdoor heb je vrijwel geen krachten die zijwaarts en naar beneden uitoefenen waardoor je wel veilig kunt werken.
                        Wanneer het je safety-pin niet belemmert, zou ik deze wel gewoon permanent vastmaken door middel van een boutje en borgmoertje in combinatie met de meegeleverde ophangbeugels. Echter niet té vast aandraaien omdat je anders je buis vervormt. Vast is vast.

Comment

Dan nog vind ik het niet zo'n heel goed idee, als je ermee wilt doen wat ik denk dat je ermee wilt doen - een zaaltje een stuk uitlichten met wat basisverlichting, daar zijn parren uiteindelijk voor - scheelt dat zo'n enorm stuk met de lichtopbrengst van de ADJ LED tubes! Het grote verschil hiertussen is namelijk dat de parren (zowel LED als conventioneel) één kant op schijnen en de LED tubes overal heen schijnen. En dan heb ik het nog niet over het enorme verschil in lichtopbrengst.

Wat nog steeds het makkelijkst is is gewoon een stel parretjes op een statiefje, dat werkt nog steeds het beste als je een zaaltje uit wilt lichten.

Comment

Voor het uitlichten van een zaal is het natuurlijk een grote "nee". Toevoeging op bovenstaand, veel licht wordt ook tegengehouden door het melkglas-achtige plastic, waardoor de lichtopbrengst nog minder is. Het is echt een aanzichts-effect. En daar gebruik ik ze ook voor.
                            Verder eens met LaRoche, parren op een stokkie is altijd beter en staat een stuk representatiever.

Comment

Nog een toevoeging als we dan toch bezig blijven: de parren zijn gemakkelijker te besturen. Immers, je kunt parren heel simpel afspelen via een dimmer/switchpack of t4 balk en zo programmatjes laten lopen, daarmee heb je al snel een leuke lichtshow die met respect gezien zal worden. Je kunt vervolgens nog DMX toevoegen, maar dat hoeft niet. Ook bij LED parren kun je veel gemakkelijker via DMX programma's maken en afspelen, waardoor je daarmee ook al snel een lichtshow in elkaar zet. Bij de LED tubes is dit niet zo, aangezien je lamme handen krijgt als je een hele avond met die afstandsbediening in je handen staat om de kleurtjes te verwisselen! Je kunt deze ook niet DMX besturen of iets dergelijks, vandaar dat deze vooral geschikt zijn als decoratie van bijvoorbeeld je DJ booth.

@Rick: Ik heb al ergens op internet een filmpje gezien waarin iemand dat melkboerplastic eraf had gesloopt en dus alleen de LED strip overhield. Zo heb je dus meer lichtopbrengst en nog best een vet effect ook! Ik zal dat filmpje nog wel even opzoeken en hier posten als ik hem gevonden heb...

Comment

Working...
                              X