Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is Showtec zo slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is Showtec zo slecht?

Hallo iedereen,

Ik wil mijn lichtshow versterken met een set Showtec Expression 5000. Nu keek ik even op het forum en ik zag dat Showtec niet erg hoog wordt aangeschreven door de meesten. Ik heb al bevestigende negatieve ervaringen met het merk DAP dat ook door Highlite wordt geimporteerd. Dit was echter wel met een setje budget speakers... Wat is jullie mening over Showtec?

Ligt eraan. Stroomverdelers etc? Prima spul. Showtec maakt inderdaad troep (ledparren) maar over de Sunstrip hoor je me echt niet klagen. Mijn mening: Showtec maakt inderdaad troep maar er zitten ook unieke en leuke producten tussen.

Comment

DAP audio, Showtec, DMT. Ze hebben allemaal hun slechtere kanten. Neem nu de MC serie van DAp, de led parren van Showtec. Simpelweg troep, de MC klinkt gewoon ronduit slecht. De led parren hebben allemaal een ander kleur blauw/groen/rood. Maar nemen we de X serie van DAP, en de Phantom serie van Showtec. Dat zijn dan weer de betere series van deze merken.

Ik denk dat de Showtec Expression 5000 geen verkeerd product is. Maar die uitspraak laat ik over aan de mensen die hier ook echt mee gewerkt hebben!

Comment

Hmmm, okee. Is er iemand met rechtstreekse ervaring met de betreffende head?

Comment

Misschien heeft de BAX er een in hun showroom? Of kan je deze op afspraak komen bekijken?

Comment

het gaat me niet om de werking van het apparaat, want elk apparaat werkt goed, anders wordt het niet verkocht. Ik ben benieuwd of ik nog wat apparaat over heb na een jaar intensief gebruik.

Comment

Als je ze intensief gebruikt moet je geen showtec willen. Een collega bedrijf had 8 phantom koppen en na 1,5 a 2 jaar waren er nog 3 heel.

Dan kan je beter gaan voor een goede 2de hands. Wij hebben 8 movitec koppen en bij 1 is er 1 sensor vervangen na 2 jaar.

Snel veel licht makkelijk bij huren.
              Bij ons gaan ze er alleen uit omdat we ze nog maar een paar keer per jaar gebruiken. Wij stappen terug over naar scans voor dj werk.

Comment

phantom is niet expression. phantom is niet led. Tweedehands is meestal ook geen led en als het led is is het prut. Ik zie het verschil tussen martin mac101 en showtec expression 5000, maar volgens mij is het de ip-rating van de mac die qua duurzaamheid het verschil maakt. ben niet van plan ze buiten te gebruiken. ik denk ook dat de mac's op een zelfde manier worden gemaakt als de expressions.

Comment

Klopt de phantom was geen led. De giant wel. Ook deze had hij als 1 van de eerste en zijn er al 2 door intensief gebruik geoffert.

Ga in ieder geval geen martin met showtec vergelijken. Dit zijn echt totaal verschillende koppen in zowel gebruik als bouw en degelijkheid.

Comment

Waarom mag ik ze van jou niet vergelijken? Waarom zijn ze verschillend in bouw? ze zijn verschillend in motor en in lichtopbrengst en afstraalhoek. de constructie is beide gemaakt van vlamwerend plastic, en staal. Dat martin onovertroffen beter werkt, heeft zich in het VERLEDEN wel bewezen. Maar led is nieuw.

Comment

showtec is gewoon top

showtec. ik heb nooit gesnapt waarom mensen het zo slecht vinden..
                      ik heb hier de goedkopere led parren en twee clubbarrels.
                      ze bevallen me heel goed gewoon...

ik heb ook de dap mc-15's
                      ja het is niet zo goed als jbl. maar dat moet je ook niet willen vergelijken. want dat klopt qua prijs ook helemaal niet.
                      maar nee, het is niet goed.

maar dan blijft. highlite lijkt gewoon veel beter te zijn in het maken van licht inplaats van geluid. dus dat moet je ook niet willen vergelijken.

dus na dit hele verhaal komt het er eigenlijk op neer:
                      showtec is echt een goed merk. maar je moet er natuurlijk niet mee gaan gooien. maar dat moet je nergens mee doen.. :razz:

Comment

hebben de duurdere parren van het merk wel goede kleurenmenging dan? want het gaat als we het hebben over slechte showtec alleen maar over die goedkoopste.

Comment

de goedkopere van 37,50 hebben ook goede kleurenmmenging!
                          ik heb er vier en ik begrijp niet wat mensen zeuren. precies dezelfde kleuren op alle 4 de parren...
                          ik weet niet hoe het zit als je ze wat langer gebruikt. want ik heb ze pas net..

Comment

Wat is nou de ervaring qua degelijkheid? je hebt ze pas net, hoe kun je daar nou wat over zeggen?

Comment

[QUOTE=OfficialDubWood;129691]de goedkopere van 37,50 hebben ook goede kleurenmmenging!
                              ik heb er vier en ik begrijp niet wat mensen zeuren. precies dezelfde kleuren op alle 4 de parren...
                              QUOTE]

Er zijn toch echt veel verschillende type blauw met deze led par. Daar zit vooral het probleem.

Ik heb een 2 jaar full time gewerkt bij een audio visueel bedrijf en heb er in het begin erg veel van gehangen omdat ze led waren en toch zo lekker goedkoop.

Wij hadden zo soms een levering van een 50 of soms zelfs 100 led parren. Deze gingen er echt super snel door waren dozen schuivers.

Helaas kwam het toch nog met regelmaat voor dat niet al het blauw van alle led parren ook daadwerkelijk het zelfde blauw was.

Ook gingen vooral de blauwe vrij snel naar zijn grootje en dan viel er een heel kluster blauw uit. Dus dan deden het er opeens een 10 blauwe ledjes niet meer.

Dan de kleuren menging. Op het punt waar ze schijnen zal vast iets van een menging zijn maar als je wat rook hebt zie je vooral de eerste meter gewoon echt losse rode blauwe en groene stralen. Ook zie je wanneer je er naar toe kijkt gewoon de groene rode en blauwe leds zittten dus totaal geen kleuren menging.

Dit is bij de eurolite kls 801 en bijvoorbeeld de sls 7 een stuk beter.

Comment

Working...
                              X