Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is Showtec zo slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welke ervaringen heb jij daar dan precies mee Ronennieshow?

Comment

Tsja... en hier draaien 4 stuks Showtec Giant XL headjes al ruim 1,5 jaar in het jongerencentrum zonder ook maar één klein probleempje.

De goedkope Showtec LEDparren zou ik dan wel weer overslaan, ga ik liever voor de ADJ Tri LEDpar pro of hoe heten die dingen. Kosten iets van 70,- maar hoor er erg goede verhalen over.

Aan de andere kant heb je natuurlijk de merkgeile mensen. Die doen het niet voor minder dan een dure parcan van 85,- (zonder lamp!). Maarja, hoeveel kan er mis zijn aan een stuk metaal?

Comment

Parren van showtec zou ik ook niet zo snel doen. Maar de compact lightset van showtec we hebben er 20 stjes staan bij het bedrijf van mn oom, werken super. Ook hebben we 6 showtec explorer 250 washes staan en werken prima.

Comment

Ik heb hier van showtec 4 parcan 56 staan en een showmaster 24, deze bevallen me tot nu toe prima! nog geen problemen mee gehad en werken naar behoren.
          Maar hierintegen heb ik ook een clubscan (low budget) en is deze na 5x gebruiken kapot gegaan, ik weet nog niet of ik hem weg ga doen en een ander tweetal scans er voor terug neem of hem laat repareren.

Comment

Het is helemaal niet dat wij merken geil zijn. We zoeken altijd een mooie middenweg. Dus wel wat kwaliteit maar ook wel goede functies en betaalbaar.

Nu is het dan dus echt niet zo dat je het allemaal zo mee krijgt waar wij graag mee werken maar wij kijken toch vooral naar het praktische gebruik, prijs, mogelijkheden, duurzaamheid.

Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de winner. Hebben er een stuk of 4 van zonder enig probleem ookal zijn de eerste 2 al een jaar of 8 a 9 oud. Ook de dap palladium versterker. Mits je ze goed gebruikt een geweldig product.
            Ook onze led parren zijn gewoon van eurolite de kls 801 en de sls 7. Dus je ziet gewoon de net wat betere producten zonder meteen de hoofdprijs te hoeven betalen omdat er een grote naam opstaat.

Maar dan de movingheads. Ik geloog graag dat deze op een vaste locatie het best lang vol kunnen houden. Maar ik geloof er niets van dat wanneer je ze niet altijd super voorzichtig in en uit laad en in een truss in een tent hangt en zo dat ze dan erg lang zullen leven. Zeker niet bij intensief gebruik. Zoals al gezegd een collega bedrijf waar we nogal eens mee te maken hebben had er 8 en ik was er al niet zoon fan van ( al zijn het voor het geld best uitgebreide kopjes ) maar na een toch niet al te lange tijd ( binnen 2 jaar ) begon de sorres al. Je begon met 8 en met geluk het eind van de avond nog 5. Ook de giant led movinghead die daar gebruikt worden bij kleine drive in klusjes kregen al op vrij korte tijd allerlei kuren.

Neem ik daarbij dat als je een movinghead in het begin stadium koopt er een vrij grote kans is dat er een versie 2 en misschien zelfs versie 3 bij komt of zelfs al vrij snel niet meer leverbaar is ( giant xl ) dan zou ik toch behoorlijk balen als je daarna nog wil uitbreiden of als je bijhuurt je 2 of 3 versies hebt. Dat zal zeer fijn programeren van je show worden.

Daarom hebben wij voor een movitec gekozen. Makkelijk bijhuren. Doen het gewoon. Eventueel kan je nu zelfs nadat de eerste al weer een kleine 10 jaar geleden gemaakt is ze gewoon bij kopen ( ondertussen wel robe geworden )

Kost meer maar naar mijn idee en voor mijn gevoel is het dit geld waard.

Dit was voor ons in iedergeval de rede om voor een movitec te gaan en niet voor een showtec.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Neem ik daarbij dat als je een movinghead in het begin stadium koopt er een vrij grote kans is dat er een versie 2 en misschien zelfs versie 3 bij komt of zelfs al vrij snel niet meer leverbaar is ( giant xl ) dan zou ik toch behoorlijk balen als je daarna nog wil uitbreiden of als je bijhuurt je 2 of 3 versies hebt. Dat zal zeer fijn programeren van je show worden.
              Akkoord!
              Wij hebben 1,5 jaar na uitbrenging van de Indigo 4500's er 4 gekocht, na 2 jaar in productie niet meer leverbaar. Resultaat: nieuwe movingheads met minder functies...

Comment

Working...
              X