Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke dmx kabel is aan te raden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke dmx kabel is aan te raden

Aangezien we nog wel vaker dmx storing hebben met dap audio kabel willen we tog overgaan op dmx kabel, maar welke is nou goed? Dus goed op te rollen, niet te makkelijk kapot of kabelbreuk, en betrouwbaar...?

procab is een goed merk, zeker als je de dure serie neemt. en als het kan zou ik xlr nemen, is meestal ook standaard.

Comment

Op xlr van dap hebben geregeld storingen, vooral in de movingheads...

Comment

Hoe zit het met de weerstand van de kabels?

Comment

misschien kan een terminator helpen?

Comment

Indien de weerstand van je kabel geen 110 ohm is zit daar het probleem waarschijnlijk in.

Comment

Wij werken met de procab 901 als ik me niet vergis.

Maken hier lijnen van meer dan dik 100m met veel verschillende effecten. Nooit problemen nooit een terminator. Wij gebruiken dan wel een splitterbooster van waaruit we verder werken. Maar ook vroeger toen we met dap kabels werkte was er eigenlijk nooit ook maar 1 probleem. We zijn eigenlijk overgestapt vanwege de connectoren die zijn bij procab wel een stuk degelijker.

Als ik een gok mag.doen werk je veel met showtec en andere budget effecten. Daar zit je probleem. Niet in de kabel. Vroeger ook veel budget spul gehad en werd er gek van. Weg gegooid of verkocht nooit meer problemen gehad. Ken er wel meer met storingen op een rmx lijn die wel goede kabel hebben en dikke tafels ( grand ma en sgm ) puur door de showtec movingheads en andere apparte effecten als de Titan strobe. Zijn voor zover ik ervaring mee heb ook problemen bij meerdere phantoms na elkaar of verschillende giant movingheads. Doe er meerdere zeg 5 of 6 en het begint.

Comment

Wij werken hier met een combi van Tasker C801, dat is een digitale audio kabel op 110 ohm, geschikt voor audio en dmx. Dit is makkelijk pakken want je zit altijd goed.

Ook gebruiken wij Belden 43906 5polige dmx kabel, is wat stugger dan Tasker, maar eerlijk waar nog nooit een storing in de kabel gehad ( wel in de apparatuur)

Op alle bekabeling zitten altijd Neutrik connectoren, dit omdat wij het als standaard hebben en ze gewoon hufter proof zijn.

Het is maar net hoeveel je wilt uitgeven voor de bekabeling, maar hoe meer je koopt hoe meer het vaker goedkoper wordt

Comment

@ Ronny, gebruik jij deze ook als gewone signaal/mic kabels?
                  Last edited by JanPetersen; Sunday-24-06-2012, 21:50.

Comment

Wij gebruiken meestal de procab connector, hebben er een keer van bijde dus de neutrik als de procab een heleboel gekocht en gekeken welke het langst leefde. Resultaat was dat het verschil minimaal was.

Onze kabels gaan vaker kapot door ja ik kan er wel met de hoogwerker / shaffer / vrachtwagen of weet ik veel wat overheen rijden als de kabels nog niet weg gewerkt zijn. Of er word een heel zware kist op getipt / speaker set opgeknald. Ook is een podium wat verschuift nogal eens een boosdoener van een kapotte kabel.

Daarom werken wij voortaan met de procab kabel en connector.

Gewoon de audio verriant. Alles gewoon xlr.

Nog nooit ooit ook maar 1x een probleem gehad door de kabel. Alleen door elcheapo effecten of door mechanise beschadiging door gewoon lomp en stom te doen.

Comment

Hier ook allemaal procab 901 met procab connectoren.
                      Nog nooit of te nimmer problemen gehad, en als er al problemen waren was het zoals bij Ronnie met kapotte kabel/connector of een rot effect dat er tussen zat.

Comment

Ik gebruik altijd kabels van Procab REF953. Zijn prima kabels en nog nooit probelemen mee gehad.

Comment

Bij een concurrent hebben ze een set met 100m DMX kabel van GLP en 20 pluggen, is deze kabel ook goed of waardeloos?

Comment

Op dit moment 60 xlr pluggen van neutrik op tafel staan, die staan te wachten dat ik de Dap-dmx-kabeltjes klaar heb om ertussen te solderen.

Comment

Zo! 98,5 m DMX kabel tussen 60 connectors gesoldeerd! nog 2 meter over als reserve.
                              Lijstje:
                              1x 20m
                              1x 10m
                              5x 5m
                              7x 3m
                              15x 1,5m
                              We hadden nog 2x6, 1x5, 3x3 en 1x2m liggen

Comment

Working...
                              X