Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led operator 4, snap hem niet helemaal.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led operator 4, snap hem niet helemaal.

Hallo,

Ik heb onlangs een Showtec led operator 4 gekocht, en snap hem nog niet echt. Ik heb de lampen wel aan het branden, de strobe doet het wel, de chases werken, maar de master, hoe zit dat?

Als ik de master een heel klein beetje openschuif, gaan alle lampen branden, iets verder gaan ze op andere kleuren, nog iets verder weer andere kleuren, en ga zo maar door. Dit alles op volle sterkte.

Hoe hoort deze master te werken?

En de fade schuif, wat doet die precies? Gebruik hem nu helemaal niet eigenlijk...

Ik denk dat het 'm vooral hier in zit:

Doordat kanalen te patchen zijn, kunt u bepaalde functies toewijzen aan één kanaal (dimmer of strobe bijvoorbeeld), maar intussen de kleuren apart houden zodat u hier creatieve chases mee kunt maken
    Kortom, je zult de functies van je LED-parren moeten toewijzen aan bepaalde kanalen op de controller, zeker als je afwijkende LED-parren hebt.

Hoe je dit precies doet, kun je onder andere in de handleiding van het product terugvinden. Waarschijnlijk heb je op het master-kanaal van de controller nu je LED-par kanaal met een macro-functie zitten.

De fade-schuif is bedoeld om de wisselsnelheid tussen twee stappen in een programma aan te kunnen passen. Kortom: Het bepaalt hoe vloeiend je kleuren overspringen.

Comment

Hallo,

Showtec heeft zijn led parren aangepast, vroeger, 2 versies voor de led par die er nu is, was dit ook echt een dimmer. De master is toegewezen bij de showtecs op kanaal 4, en dat zijn willekeurige kleuren. Vandaar dat je er geen effect mee bereikt dat ze dimmen, maar dat je willekeurige kleuren krijgt. Snap niet waarom ze dat eigenlijk hebben gedaan...

Comment

Ow zo oke, ik snapte het al niet. Heb hem ook al gepatcht maar dat hielp helemaal niks...

Comment

Working...
        X