Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX sturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX sturing

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een dmx sturing voor mijn 4 par56, deze zijn aangesloten op een multidim mkII. Nu wil ik later nog verder uitbreiden met nog 1 multidim of 2 kls 801 setjes en dan de andere multidim en parren wegdoen. Nu zoek ik dus een sturing waarmee ik een tijdje vooruit kan.

Een pc sturing is geen optie omdat ik dan licht en geluid op 1 laptop moet combineren, en ik nu alleen zelf programma's wil maken voor mijn parren.

Ik had zelf al het volgende gezien:

De Showtec Lite 8 Pro is een 12 kanaals DMX sturing met 8 dimmer kanalen, 1 master control en 4 switch en auxilary kanalen. De perfecte tafel voor de kleine en middelgrote lichtsets.

(wat is het verschil tussen die 2?)

Volgens mij kun je met die sturingen geen KLS setjes aansturen?

Budget ligt rond de €150 á €200.

Alvast bedankt voor de hulp.

Wil je alle (pannekoek)parren kunnen bedienen? of later ook scanners/movingheads en dergelijke?

Comment

Bedankt voor de reactie,

Ik wil de parren in ieder geval in setjes van 2 besturen(dus 2 parren die hetzelfde doen), eventuele scanners en movingheads komen er voorlopig niet.

Comment

he, ik zou wat groter denken.
        b.v. deze sturing die lekker veel kanalen heeft
        24 DMX kanalen met 48 programmeerbare scenes/chases in een 19" desktop lichtsturing? Showtec krijgt het gemakkelijk voor elkaar en maakt het nog eens gemakkelijker door het heldere LCD scherm.

en deze heeft een conventioneel gedeelte en een intelligent gedeelte (als er ooit nog een mh, scanner of ander lichteffect bij komt)
        24 DMX kanalen met 48 programmeerbare scenes/chases in een 19" desktop lichtsturing? Showtec krijgt het gemakkelijk voor elkaar en maakt het nog eens gemakkelijker door het heldere LCD scherm.

Comment

@ Nigelgein.

Dit zijn 2x dezelfde link.

@ DJordy.

Ik zou zowiezo een controller pakken waar je meer als alleen parren op aan kan sluiten. Anders moet je dadelijk een nieuwe lichtsturing kopen als je een scanner ofzo koop.

Ik heb zelf de Showtec Scanmaster MK2: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Dat is een zeer fijne controller om mee te werken en je kunt er alles mee.

Maar misschien is het ook slim om een budget te noemen en misschien al wat modellen die je zelf al gevonden hebt.

Comment

Bedankt voor de reactie's,

Mijn budget(150 á 200) en eventuele modellen staan in de OP. Als dit niet haalbaar is met dit budget kan ik het eventueel nog wel iets bijstellen. De modellen die ik gevonden heb hebben te weinig kanalen zo te zien, deze vallen dus al af.

Zijn er eventueel ook nog andere tafels behalve de Showtec Scanmaster MK2? Want in de nabije toekomst komen er nog geen scans(eerst nog subs aanschaffen en daarna pas het licht uitbreiden.) en als er dan scans of movingheads komen dan is het budget dusdanig groter dat ik dan eventueel daar een aparte tafel voor aanschaf of toch over ga op een PC sturing.

Comment

Oke, ik snap wat je bedoeld.

Misschien is een Showtec Lite 8 pro iets: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Deze is dus alleen voor parren.

Wat misschien slimmer is voor je budget: Je geeft aan later misschien op pc sturing over te willen gaan. Waarom doe je dat na even doorsparen niet gelijk?
              Want dat is qua budget alleen maar gunstiger en je hebt gelijk wat je later wil.

Comment

dat is niet helemaal waar, als je geld kunt verdienen met iets minder goeds hoef je niet meteen door te sparen...

Comment

Originally posted by DJordy View Post
                  Een pc sturing is geen optie omdat ik dan licht en geluid op 1 laptop moet combineren, en ik nu alleen zelf programma's wil maken voor mijn parren.
                  Originally posted by DJordy View Post
                  Als er dan scans of movingheads komen dan is het budget dusdanig groter dat ik dan eventueel daar een aparte tafel voor aanschaf of toch over ga op een PC sturing.
                  Originally posted by DjRRRenetjuh View Post

Wat misschien slimmer is voor je budget: Je geeft aan later misschien op pc sturing over te willen gaan. Waarom doe je dat na even doorsparen niet gelijk?
                  Het ligt er bijna compleet aan wanneer "later" is. over 1 jaar? 2 jaar? 3?
                  10??
                  ALs het binnen een jaar is, of 2, dan kan je beter PC sturing nemen. Is het op de langere termijn, dan neem je lekker een controller. Als je snel iets nodig hebt maar van plan bent volgend jaar PC te gebruiken, huur je eerst een controller, daarna koop je software. Deze bijvoorbeeld:
                  Zeer gebruiksvriendelijk DMX software pakket inclusief dongle. Dit pakket maakt gebruik van de Sunlite Suite 2 software en kan maximaal 512 DMX kanalen uitsturen.

Of, als je liever wat goedkoper wilt, dan neem je een enttec dongel met grats software zoals Freestyler. Onthoud wel dat Freestyler moeilijkr om te begrijpen is voor een beginnen dan Sunlite en er zullen dus ook meer uren in zitten. Ik heb er zelf ook mee gespeeld, maar het was voor mij veel te lastig en zag er na een tijd weinig hoop meer in. Ik ben 12, en heb met dit soort programma's weinig ervaring. Ik porbeer daarom op dit forum zo veel mogelijk te leren en wat ik leer weer door te geven ;)
                  Last edited by Guest; Tuesday-26-06-2012, 16:57.

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik over een jaar of 4 5 pas uitbreiden met scanners of movingheads. Eerst komen er subs en daarna ga ik of over op een KLS-801 of nog 4 300watt parren erbij. Daarna ga ik goed door sparen voor goede scanners of movingheads, zodat ik meteen goede degelijk spullen heb. Tegen die tijd is er waarschijnlijk ook wel een "oude" laptop of computer beschikbaar die ik voor een pc sturing kan gebruiken.

Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de lite 8 en de lite 8 pro? Kan je met de lite 8 ook ledparren aansturen? Of zijn er dan betere/ andere alternatieve?

Comment

Ik denk dat je beter een scanmaster kan nemen. Hier kan je voorlopig gewoon goed mee vooruit.

Ik heb zelf een jaar de Showtec Scanmaster 8/2. Werkt handig. Programmeer regelmatig voor andere bedrijven wat dingen erin en de mensen zijn gewoon enthousiast over dat paneeltje.. Kost niet erg veel, maar het is wel degelijk!

Comment

Bedankt voor je reactie,

Zou ik dan ook voor de Scanmaster 8/2 gaan of voor de 16/2?

Comment

Ik denk zelf dat je aan de 8/2 meer dan zat hebt. Je kan per lamp 16 DMX kanalen gebruiken (bij de meeste meer dan voldoende), en bij de 16/2 zijn dat er 32. Dus dat ik wat je zelf moet afwegen.

Comment

Bedankt voor je reactie.

Ik zit er nu over te denken om de Scanmaster 8/2 te kopen, maar heb nog 1 vraag.

Mijn dimmer is 1 fixture van 4 kanalen, als ik dan 2 lightbar 8 van showtec hierbij aansluit op de 14 kanaals modus worden dat fixture 2 en 3 of alleen fixture 2(dan doen ze allebei hetzelfde), klopt dat?

Als dat klopt snap ik het namelijk en kan ik de Scanmaster 8/2 vanavond of eind deze week bestellen.

Comment

Als je er 1 op fixture 2 zet en de ander op fixture 3 dan gaan ze appart, maar je kan dan ook nog beide fixtures selecteren om ze tegelijkertijd te besturen...

Comment

Working...
                              X