Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX sturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke bedankt voor de informatie.

Dan kies ik voor de Scanmaster 8/2. Met die controller kan ik denk ik voorlopig vooruit.

Allemaal bedankt voor de informatie.

Comment

Je kan beter voor een paar euro meer een kant en klare terminator bestellen.
      Terminator, sluit de DMX bus goed af zodat de kans op reflecties en storingen gering is. Deze plug is gemaakt op basis van een standaard XLR.

Comment

Hallo allemaal,

Ik ga vanavond de spullen bestellen, ik bestel er ook 1 XLR male connector bij om deze te gaan gebruiken als terminator. Nu heb ik daar nog wat vraagjes over, de terminator moet een weerstand hebben van 110 ohm of van 120 ohm? En als ze deze weerstanden niet hebben bij de lokale elektro winkel, welke weerstanden kan ik dan parallel solderen om toch de weerstand van 110 of 120 ohm te krijgen?

EDIT:
        Klopt het trouwens dat de weerstand tussen pin 2 en 3 gesoldeerd moet worden?
        PS. Sorry voor de dubbelpost.
        Last edited by DJordy; Friday-29-06-2012, 17:46.

Comment

Waarom wil je een terminator maken, in plaats van er een te kopen die zeker weten goed is? Als je nou iets fout soldeert, of wat je ook moet doen om zo'n ding te maken, kan je er mooi nog een maken. Voor die 5 euro..

Comment

Omdat ik zelf vind dat het solderen mijn makkelijk afgaat, ook is het niet lastig een weerstand tussen 2 polen te solderen. Al mijn XLR kabels soldeer ik ook zelf dus dacht ik dat het maken van een terminator ook wel zou kunnen. Het gaat er alleen om welke waardes de weerstanden moeten hebben.

Ik ben er intussen achter dat de weerstanden tussen pin 2 en 3 gesoldeerd moeten worden.

Comment

1x 110 ohm of 2x220 ohm in parrallel. Ik soldeer ook alle kabels en terminators zelf dus je bent niet de enige, wel altijd even controleren met kabeltester en terminators met multimeter..

Comment

Oke, bedankt voor het antwoord.

Het wattage van de weerstanden moet zo laag mogelijk zijn?

Comment

normaal gezien 0,25w

Comment

Oke bedankt voor de informatie.

Comment

Working...
                    X