Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag American DJ SP-1500 MKII Strobe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag American DJ SP-1500 MKII Strobe

Hallo beste mensen van Bax,

Even een vraagje over de American DJ SP-1500 MKII stroboscoop.
    Bij de specificaties staat dat de lamp 1500 Watt aan vermogen levert. Maar is dit piek of RMS? Ik weet namelijk dat sommige stroboscopen van eurolite ook 1500 Watt zijn, maar toch verbruiken ze 3000 Watt aan vermogen.

Dit is wel zo handig om te weten, zodat de stoppen niet doorslaan. :P

Alvast Bedankt,

Melvin R

Ik heb nog nooit van 'RMS' waarden gehoord bij stroboscopen... RMS heeft betrekking op een statische lading, ook wel een sinus bij luidspreker- of versterkermetingen. Een stroboscoop werkt juist met bepaalde pieken.

Ik weet namelijk dat sommige stroboscopen van eurolite ook 1500 Watt zijn, maar toch verbruiken ze 3000 Watt aan vermogen.
    En dat heb je nagemeten?

Je dient er rekening mee te houden dat een stroboscoop zeer krachtige pulsen uit je netstroom haalt, bij iedere flits. Is de flits om de seconde, dan heb je een zware puls iedere seconde. Is dat 20 flitsen per seconde, dan begint het meer op een vaste last te lijken.

Sommige stroomgroepen veroorzaken een dip in je spanning als er zo'n grote puls wordt gevraagd door je stroboscoop. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat je een stroboscoop als deze beter op een aparte groep loslaat om te zorgen dat je overige apparatuur niet opeens een spanningsdip krijgt. Indien er andere energieslurpende apparatuur aangesloten is, heb je grote kans dat het hele zwikje er uit klapt.

Comment

Hoi Rick,

Hartstikke bedankt voor de informatie.
      Misschien is RMS een verkeerde term.
      Ik bedoelde meer van dat als je hem op volle intensiteit en op volle snelheid aanzet dat de strobe meer verbruikt dan bijv. op de helft.

En dat van die eurolite lampen heb ik niet nagemeten. Maar er staat dan in de gebruikshandleiding dat er een 1500 Watt lamp in zit, maar als je verder kijkt gebruikt hij 3000 Watt.

Dus ik wou even zeker weten of deze strobe echt maximaal 1500 Watt verbruikt.

En dat over die spanningsdip wist ik nog niet, bedankt voor de tip :)

Melvin R

Comment

Working...
      X