Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heeft meer prioriteit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat heeft meer prioriteit?

Ik zit een beetje met mezelf in de knoop, wat ik beter kan nemen. Ik ben 14 jaar dus heb ik niet zo snel geld verdiend, En was ik hard aan het sparen voor een subwoofer (b1500d).

Toen dacht ik dat ik beter verlichting kon nemen en heb ook daar informatie uit gehaald en was tot de conclusie gekomen dat ik misschien beter eerst een Eurolite LED KLS-200 RGB DMX lichtset incl. case. kon nemen.

Ik weet het niet, Wat denken jullie?

Zal ik eerst een sub nemen of toch die lichtset halen...

Ik hoor van jullie.

Als je nog geen verlichting verder hebt kan ik je dat eerder aanraden. Dan heb je in ieder geval je setje compleet.

Comment

Ik heb een simpele moonflower en een laser.

Comment

Dan is de vraag vanuit mijn kant: wat heb je aan geluid en wat aan licht?
        op basis hiervan kunnen wij zien wat je het beste kunt doen.

EDIT: Janpetersen was mij voor! :P

Comment

Ik heb 2 maal toppen de b212d van behringer,
          En aan licht een moonflower en laser

Comment

Dan zou ik gaan voor verlichting.

Even aantal keer draaien. Zomerbaantje nemen, en je hebt zo weer 350,-

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
              Dan zou ik gaan voor verlichting.

Even aantal keer draaien. Zomerbaantje nemen, en je hebt zo weer 350,-
              zou je me kunnen uitleggen waarom ik beter voor verlichting kan gaan?

Niet lastig bedoeld maar ben benieuwd.

Comment

Stel dat je later graag met 4 decks wilt gaan mixen. Maar je hebt jammer genoeg maar 2 CD spelers, en kan dat dus nog niet. Je hebt al een tijd gespaard voor 2 nieuwe spelers, maar dan ontdek je dat je nog geen boxen hebt! Wat zou je nou als eerste nemen...?
                Dit is hetzelfde. Je wilt kiezen tussen uitbreiding van het geluid, of een nieuwe set licht.

Comment

Bij mij heeft geluid prioriteit, als je echt een subwoofer nodig hebt kun je die beter eerst kopen dan licht (wat natuurlijk ook belangrijk is). Ik heb een subwoofer in ieder geval vaker nodig dan licht.

Comment

Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken hoe je nu werkt. Kan je (zoals ik) voor een zeer mooie prijs lichten huren (bij mij is dat 8 parren voor nog geen 10 euro) en gebruik je deze maar een paar keer op een jaar (ook zoals ik), dan denk ik dat het niet echt de moeite is om hiervoor een set nieuwe lichten te kopen, en gewoon lekker voort te doen zoals je bezig bent, en je geld aan de subwoofer te geven. Hetzelfde als je een subwoofer kan huren.

Maar bij mij zou een goed set basis-verlichting ook primeren boven een "uitbreiding" op je luidsprekers.

Comment

Originally posted by DJ sjamou View Post
                      zou je me kunnen uitleggen waarom ik beter voor verlichting kan gaan?

Niet lastig bedoeld maar ben benieuwd.
                      Dat kan ik zeker!
                      Als je echt op feestjes vaker wilt draaien is het fijner als je gewoon alles zelf hebt. En niet steeds hoeft bij te huren. Subwoofer is in mijn ogen minder belangrijk dan licht.

Ik heb het ook zo gedaan. Eerst had ik een geluidsetje, twee toppen, twee subs.
                      Maar géén licht. En dus heb ik eerst een complete lichtset gekocht en ben ik nu weer bezig met uitbreiding van mijn geluidset!

Comment

Bij mij krijgt geluid voorrang om de simpele reden dat ik dit het meeste gebruik.
                        Je moet altijd kijken hoeveel keer je het gebruikt per jaar of binnen een bepaalde tijd en dan voor jezelf bepalen of het de moeite is om aan te kopen of om in te huren.
                        Als je elke week 2 4-barren moet gaan inhuren, dan is het de moeite om er zelf aan te kopen. Heb je deze slechts 5 keer op een jaar nodig, dan vind ik het de moeite niet en huur ik gewoon in.
                        Inhuurprijs wordt zonder korting doorgerekend aan de klant waardoor ik er zelf ook nog een ietsie pietsie aan over hou.

Comment

Eigenlijk zou mijn keuze ook bij geluid liggen aangezien de mensen eerder je niet meer bellen vanwege slecht geluid dan geen licht. Geluid gebruik je ook het meeste en ik heb liever goed geluid dan mwa zeg maar... licht is extra

Comment

Is het voor vrienden dat je draait, dan kan het zonder licht en zou ik kijken dat mijn geluid tip top op orde is, draai je voor andere klanten dan moet je als drive-in toch zorgen dat je geluid goed is (zelfs een beetje reserve hebt) maar ook een basis hebt aan licht en dan denk ik aan 4 ledparren.

Comment

Ik heb toch beslist om LED parren te kopen, ze zijn namelijk besteld. Overmorgen heb ik ze binnen en deze heb ik besteld: http://www.bax-shop.nl/complete-led-...l#!prettyPhoto

NOG ÉÉN VRAAG: Ik wil deze aan mijn lichtbrug hangen hoe moet ik die daarop hangen?
                              Last edited by Bax-shop - Jos; Monday-02-02-2015, 14:22.

Comment

Working...
                              X