Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 DMX panelen aan elkaar koppelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 DMX panelen aan elkaar koppelen

Hey,
    Zou je 2 DMX panelen aan elkaar kunnen koppelen (2x showmaster 24)
    het geld voor een 48 heb ik nu niet dus; bestaad er niet iets dat je dmx panelen aan elkaar kan maken met een bepaalde verbinding?
    Ik wil gewoon meer kanalen hebben en kunnen progameren via 1 dmx paneel!
    iemand een iede ???

Je kan toch ook gewoon 2 dmx lijnen leggen?

Comment

ja kan maar ik wil progamma maken via 1 dmx paneel en de extra kanalen via de andere gebruiken

Comment

Dit kan, maar of het betrouwbaar is en slim? dat is een tweede.

Wat jij zoekt is een DMX merger zoals:

Je kan NIET 2 kabels aan elkaar solderen, dit gaat 100% storing geven. Je hebt dus echt een apparaat nodig zoals bovenstaande.

Comment

Ja er bestaan wel "mergers" hiermee
          Kan je 2 dmx lijnen koppelen... Zal je waarschijnlijk bijna evenveel kosten als die grotere lichttafel.

Comment

Met een merger kun je twee tafels aan elkaar koppelen. De eerste tafel bestuurt dan kanaal 1 tot 24, de tweede tafel bestuurt dan kanaal 25 tot 48. Je kunt echter niet op 1 tafel de kanalen van de andere tafel meeprogrammeren. Het blijven gewoon twee aparte tafels, maar dan over 1 dmx lijn.

Comment

Ik zou zeggen van verkoop je huidige tafel en koop een uitgebreidere. Heeft minder ruimte nodig, is waarschijnlijk goedkoper en je hebt minder apparatuur dat kapot kan gaan.

Comment

Merger werkt perfect, alleen inderdaad het nadeel van het programmeren. Het blijven inderdaad 2 tafels. Maar het is goedkoper dan een 24/48 aanschaffen!

Comment

Bedankt iedereen voor zijn hulp.
                  Toch sparen voor een 48 dan maar.
                  laterz

Comment

Er zijn ook toestellen die scenes kunnen opslaan, welke je terug kunt oproepen met een dmx signaal. Ik zou het echter niet nodeloos gecompliceerd maken: koop gewoon een echte dmx sturing.

Comment

Working...
                    X