Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dmx controler vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dmx controler vraag

Stel... Ik heb 2 jb systems imove 5s moving heads.
    1 30mw laser van us blaster
    En een dmx controled led tube
    Wat voor dmx controler raden jullie aan?

En als ik alleen maar 1 imove 5s moving head heb en een laser?

Hier zetten we hem dus. Kennisbank is meer voor technische raadpleging.

Ik zou kijken voor óf een computersturing, of een intelligente verlichting-sturing. Scenesetters e.d. zijn hier in ieder geval niet zo geschikt voor en een scanmaster-achtige zou ik ook achterwege laten.

Comment

Maar iets als dit:
      DMX controller voor het aansturen van intelligente DMX verlichting zoals scanners, movingheads, ledverlichting etc. Programmeer uw shows in deze controller en laat ze via de muziek of prog snelheid aflopen.

Is zoiets goed?

En tot hoeveel disco lampen kan hij aan besturen?

Comment

Dat is dus wat ik bedoel met scanmaster. Deze heeft niet genoeg chase-mogelijkheden om lekker creatief bezig te zijn en je kunt je chases ook niet maken per movinghead.

Probeer te kijken naar een tafel met de mogelijkheid tot transparant programmeren om het meest uit je headjes en andere effecten te halen. Het mooiste is een langzame beweging met kleurenwisselingen of shutter-chases op de maat van de muziek.

Comment

Kun je een voorbeeld geven van z`n product?

Comment

Zelf heb ik de Elation Stage Setter, daar is dit wel mee mogelijk, echter is dit een 24-kanaals tafel, wellicht wat weinig voor jouw doeleinden. Hierop zitten 2x Aztek DJ Robo scans, 2x JB Systems LED Solar en een Ghost Green 30 mw laser (geprogrammeerd onder de bump-toetsen). Je hebt 10 chases tot je beschikking waarbij je transparant kunt programmeren. Ik heb 4 bewegingen, 4 kleurcombinaties en 2 chases voor de Solars. De patronen voor de laser zitten onder de bump-toetsen, waar je een scene mee kunt aanroepen.
            Ik kan dus een bewegings-chase aanroepen, met daarbij een kleuren-chase en de Solars laten bewegen terwijl ik een patroontje van de laser door de zaal laat gaan. Vind ik persoonlijk erg makkelijk werken. :)

Ik heb echter niet echt een bepaalde controller die ik kan aanraden. Misschien is het leuk om eens te spelen en kijken naar de software-mogelijkheden die bij Bax staan uitgestald.

Een tafel als deze zou redelijk hetzelfde kunnen, echter met wat meer chases, scenes en mogelijkheden.
            Wat is je budget hiervoor?

Comment

Mijn budget is erg weinig.
              Dat wil zeggen dat ik geen 500 euro kan uitgeven voor een dmx paneel.

Maar wat als ik alleen een laser en één moving head gebruik. Wat zou dan handig zijn?
              Opzich kan software ook handig zijn, hoewel een paneel mijn voorkeur heeft.

Comment

In dat geval zou je makkelijk toekomen met een Stage Setter. Echter loop je dan wel vast als je wilt gaan uitbreiden.
                Let er overigens ook op dat de Stage Setter niet 19" is, maar 15"! Ik had daar ook eerst overheen gekeken. Als je handig bent met het verbouwen van een rackmount van een ander product is het eenvoudig om hem 19" te maken, maar het is wel een puntje van aandacht. ;)

Comment

Oke ik ga er even naar kijken.

En ik ben helaas net te laat om nog wat te bestellen vandaag.
                  Dat word morgen, maar dan bezorgen ze het overmorgen en dan ben ik niet thuis waarschijnlijk ivm koninninendag. :)

Comment

En deze heeft geen joistick.
                    Is dat niet practisch?
                    of is het te veel gevraagt:)

Comment

Misschien een idee om eerst eens te kijken in de showroom van Bax-shop, daar laten ze hem graag aan je zien, zodat je hem eens kunt uitproberen. Ze hebben immers een truss-constructie met wat conventioneel en intelligent licht hangen. Heb hem zelf ook eerst uitgeprobeerd met een stel parretjes die daar hingen. :)

[edit]

Joystick is redelijk overbodig, als je een beetje handig in de vingers bent kun je de scans ook prima met faders programmeren. Zeker in deze budgetklasse zijn de joysticks toch niet zo nauwkeurig.

Comment

Nou ik woon niet erg in de buurt dus dat gaat niet zo 123.

Maar wat ik wilde bestellen zijn wat kleine benodigheden.

Comment

Ah, maar dat kan ik natuurlijk niet weten. ;)

Wellicht kun je er een uitje van maken, 30 mei is het namelijk een hele dag open dag. Kun je je ook nog vermaken met allerlei demo's, uitgestalde producten en ik loop er waarschijnlijk ook wel even rond. En ik ben best bereid om het een en ander te laten zien op het controllertje qua mogelijkheden als je kan zorgen dat hij klaarstaat. :)

Comment

Ik zet het in mijn agenda, Ik neem wel even contact nog met je op als ik kom
                            Lijkt me erg leuk :D

Comment

Working...
                            X