Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ERO 002 Moving heads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax ERO 002 Moving heads

Hallo allemaal,

ik ben onlangs in het bezit gekomen van twee tweedehands Bax ERO 002 moving heads. Prima dingetjes, ze zagen er nog prima uit en stand-alone werken ze zoals zou moeten. Echter wil ik ze Master/Slave gaan gebruiken. Dit werkt ook prima, alleen staat moving head nummer 2 net wat anders gericht dan moving head nummer 1 (zo'n 20 graden). Verder maken ze precies dezelfde bewegingen, alleen dat vervelende verschil van 20 graden blijft erin zitten.

Mijn vraag is of iemand weet of ik dit kan repareren? Het lijkt me alsof dit aan de software ligt, maar heel veel verstand heb ik er niet van. In de handleiding staat ook iets over een debug mode, maar dit heb ik ook nog niet aan de praat gekregen.

Alvast bedankt voor enig advies!

MVG Avedi

Zet hij zich al zo als je hem opstart? Staat hij dan al anders dan hoe hij hoort?

Comment

Je zou dan de movinghead open moeten maken en het 0-punt iets moeten corrigeren. Bij het opstarten kalibreren de stappenmotoren zich (kortom; ze 'bekijken' wat hun begin- en eindpunt is)

Comment

Volgens mij hebben die spots verschillende graden instelmogelijkheden, net als de kleinere bax moving heads. Je kunt kiezen tussen 540 graden en 180 graden of zoiets. Je kunt dat via het menu instellen. Bax heeft vast nog wel een handleiding ergens....

Comment

Heb je niet de factuur van de verkoper erbij gekregen? Die dingen zijn nog geen 2 jaar te koop en je zou dus nog garantie hebben.

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden!

@ DJ Lars,

in hun rest-mode staan ze precies hetzelfde. Het begint pas als ze gaan master slaven, je ziet dan dat er een hoek verschil is. Ook hoor je af en toe dat het motortje soms een hoek probeert te maken die niet kan. Het gaat trouwens over de pan-hoek.

@ Rick

ik weet niet of het verstandig is als ik zelf aan die dingen ga sleutelen, zoveel verstand heb ik er niet van en het zou toch zonde zijn als ik ze helemaal sloop. Ik heb wel het volgende geprobeerd, namelijk terwijl ze aan staan ze in de juiste positie draaien (je hoort dan een tikkend geluid, dus ik denk dat ik ze niet echt forceer). Vervolgens doen ze wel precies hetzelfde, dus het zou goed kunnen zijn dat hier het probleem ligt..

@Gijsbert,

dit klopt, je kunt dat inderdaad instellen. Heb het gecheckt en dit is niet het geval. De slave luistert hier overigens niet naar zijn eigen instellingen tijdens het "slaven".

@Rio,

ik zal nog eens navragen of de factuur er is, het zou mooi zijn als er nog garantie op zit.

Allen bedankt voor de tips!

Comment

Working...
            X