Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heb suggesties nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb suggesties nodig.

Hey,

Ik moet voor het lokale jeugdhuis lampen en een rookmachine kopen met een berperkt budget. Maar ik heb daar feitelijk geen verstand van en ik hoop dat jullie met willen/kunnen helpen.

Om even te schetsen hoe het jeugdhuis eruit ziet, hier onder twee foto's
    http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...11558435_n.jpg

Zoals je ziet is het een redelijk laag plafond en opzich is het geheel ook klein.

Nu ik heb wat zitten staren naar de led par set zoals deze hierronder en dit leek me ok, iemand die een betere suggestie heeft?:
    http://www.bax-shop.nl/complete-led-...t-details.html

De bedoeling is dat we de lampen op vaste plaatsen aan de plafond bevestigen en dus geen 'statief' gebruiken. Ook zouden ze ver van elkaar hangen wat waarschijnlijk betekend dat ik langere kabels zal moeten kopen om deze aan elkaar te bevestigen?

Is het mogelijk om een extra ledlamp te bestigen aan de besturing en heeft iemand een idee wat bij het geheel zou passen?

Alvast bedankt.

Is het voor optredens in het jeugdhuis?
    En wat is precies je budget voor de rookmachine en verlichting?

Comment

Niet alleen optredens, ze zouden ook moeten dienen voor de feesten met dj en dergelijke.

Kwa maximumbudget werd mij €1000 gegeven maar ik zou daar persoonlijk nog wat onder willen blijven indien mogelijk. Het is namelijk een kleine oppervlakte die moet verlicht worden en ik hoop dat dit lukt onder de €1000.

Comment

Ik zou als ik jou was 4 van deze lampen nemen:

Deze maken namelijk gebruik van TCL techniek, wat betekent dat de kleurenmenging al in de bron wordt gedaan, en dus een betere kleurenmenging geeft (dus geen tientallen rode, groene en blauwe stippen, maar gewoon wit).
        Neem hier 4 DMX kabels bij, maakt niet uit welke lengte, en een controller.
        En een Antari f80z.

Comment

Ik denk dat 4 parren een beetje nipt wordt, ik zou toch overwegen om er 6 of 8 te nemen, voor de zekerheid. Samen met een rookdoosje van minder dan €200 ( voor minder dan € 200 heb je al een zeer degelijke volgens mij), heb je waarschijnlijk nog budget over om een leuk effectje bij te plaatsen ( bv bax ita 02) en toch een eind onder de €1000 te blijven.

Comment

**Vraagt zich af waarom je zo'n opdracht aanneemt als je er geen verstand van hebt **

Anyway: dit schijnen erg nette LED spotjes te zijn: http://www.bax-shop.nl/led-compact-p...t-details.html

Hoewel het een kleine ruimte is, LED is een redelijk gebundelde straal. 4 is per definitie te weinig, ik zou zelf toch zeker voor een stuk of 12 kiezen.

Rookdoosje mag het probleem niet zijn, maar denk eerst goed na hoe je die gaat gebruiken. Waar ga je hem zetten?
            Ook hier telt: goedkoop is duurkoop: China-prut gaat misschien een jaar mee, daarna begint het gebreken te vertonen. Zelf zou ik liever eerst kiezen voor een of twee geinig effectjes (Revo 4 bijvoorbeeld) en een handige lichttafel.
            Showtec LED commander of hoe die prut heet valt wat mij betreft NIET onder handig ;)

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
              Ik zou als ik jou was 4 van deze lampen nemen:

Deze maken namelijk gebruik van TCL techniek, wat betekent dat de kleurenmenging al in de bron wordt gedaan, en dus een betere kleurenmenging geeft (dus geen tientallen rode, groene en blauwe stippen, maar gewoon wit).
              Neem hier 4 DMX kabels bij, maakt niet uit welke lengte, en een controller.
              .
              Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              ik zou toch overwegen om er 6 of 8 te nemen, voor de zekerheid.
              Oké stel dat ik 6 Eurolite LED SLS-7 TCL 7x3W LED spots koop met 6 DMX kabels erbij van een redelijke lengte dan is het mogelijk om de lichten over de ruimte te verpreiden?

Die moet ik dan waarschijnlijk aansluiten aan een controller en ik veronderstel dat de Eurolite DMX LED Operator daar ideaal voor is?

Originally posted by renevanh View Post
              **Vraagt zich af waarom je zo'n opdracht aanneemt als je er geen verstand van hebt **

Zelf zou ik liever eerst kiezen voor een of twee geinig effectjes (Revo 4 bijvoorbeeld) en een handige lichttafel.
              Kan ik bovenstaande lichten dan nog combineren met die Revo 4 en eventueel aansluiten aan lichttafel die wel handig is?

Er kent trouwens niemand van ons jeugdhuis iets van verlichting wat ook niet geheel abnormaal is.

Comment

Ja, natuurlijk kun je al die lampjes combineren, het is allemaal DMX gestuurd.

Tsja, wat is een handige lichttafel in dit geval. Als je uit zou gaan van 12 parren in 4 groepjes van 3, dan heb je 4*6 = 24 kanalen nodig. Doe daar nog 2 Revo's (of iets anders bij) van pakweg 4 kanalen = 24 + 8 = 32 kanalen aansturing.
                Dat kan prima op een Elation SceneSetter 48 als je dat handig vindt, dat kan ook op een iets geavanceerdere tafel. Wat je eigenlijk wil is dat je fixtures zelf kan patchen of gewoon een partij faders hebt. Die LED commanders zijn leuk als je 8 parren hebt om thuis mee te klooien, maar een nette show draaien kun je wel vergeten met die dingen.

Uiteraard is het redelijk normaal dat niemand iets weet van verlichting, maar is het dan niet verstandiger om iemand te vragen die dat wel weet, eens op locatie kan komen kijken en een leuk setje voor je kan samenstellen?

Via een forum loop je altijd de kans dat je foutieve informatie krijgt en door je gebrek aan kennis op dit specifieke onderwerp kom je daar pas achter als je 4 uur aan het klooien bent waarom het niet werkt of er bepaalde dingen niet bruikbaar zijn of werken zoals je had gedacht. Om maar niet te spreken van goedkope zooi die hier ook alweer genoemd is maar die je gewoon niet wil hebben.

Comment

Ik zal inderdaad ook gaan voor LED-parren in de ruimte, omdat ze weinig verbruiken qua stroom en ook niet veel hitte creëren.

De LED-pars die RenevanH al aangeeft blijken inderadaad nette led-pars te zijn, zeker voor de prijs. Ik denk dat je in die ruimte aan een stuk of 8 genoeg hebt, mits dat je ze goed verspreid ophangt.

Bij de ledparren kan je dan eventueel nog 2 lichteffecten doen voor nog wat meer discosfeer en een mooi lichtshowtje. Hiervoor kunnen er in het budget nog 2 leuke scanners bij, zodat er lichtbundels door het jeugdhuis bewogen worden. Deze zijn hier geschikt voor, als hier immers nog budget voor is i.v.m. led parren.

Dan de sturing, het is waarschijnlijk het handigst om een sturing te nemen voor alle lichten, dus voor alles operationeel. Je hebt ze in vele soorten en maten, het is maar net wat je het handigst vind. Wil je DMX-software, waar je al je lichten op de pc aanstuurt of een externe controller? De showtec scanmaster series maken erg degelijke controllers, deze heb ik vroeger ook gehad. (scanmaster 1). Is ook aan te raden om wat led parren en 2 lichteffecten op aan te sturen, maar veel verschillende effecten is dan weer niet aan te raden i.v.m. je ze niet allemaal appart kan bedienen. Nu heb ik Daslight, een softwareprogamma. Werkt ook erg makkerlijk, en dat is dan wel geschikt om veel verschillende effecten op aan te sturen omdat je meerdere progamma's tegelijk kan afspelen.

Comment

Waarom zoek je niet iemand die er verstand van heeft? Of waar is t ergens? Ik lever zo nu en dan wat dingen bij cafes af.

Die led commender is ontzettend irritant. Werken echt voor geen meter..

Comment

Uiteindelijk ga ik toch jullie raad opvolgen en dichterbij een winkel bezoeken die wel net iets duurder is.

Toch alvast bedankt voor de nodige uitleg, ik heb nu toch niets iets meer het gevoel in welke richting ik moet kijken en dat was het uiteindelijke doel.

Comment

Working...
                      X