Announcement

Collapse
No announcement yet.

par 56

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• par 56

beste forum leden

ik heb een vraag aan jullie

wat is het verschil tussen
    par 56 long en short ?

Het antwoord staat al in je bericht, de één is lang en de andere is kort, verder zit er geen verschil in.

Comment

De ene is long en de andere short.

Ja daar heb ik wat aan hoor ik je denken.

Het verschil is eigenlijk toch niet heel veel meer. Een long is wat langer aan de voorzijde van de par lamp. Dus na de lamp zit nog wat meer ''koker'' dan bij een short. Daar zit eigenlijk voor de lamp alleen nog maar een rooster en een filterhouder. Hierdoor zit de lamp dus zeg maar wat verder naar voren dan bij een long.

Verschil in straling heb je hierdoor ook wel een klein beetje. De Short heeft met de zelfde lamp een iets van meer gesprijde bundel dan een long. Een long heeft een iets strakkere bundel maar dit is eigenlijk niet zo heel erg bijzonder veel in verschil.

Comment

bedank voor de info
        en vinden jullie dit duur
        8 par 56 short
        2 balkjes
        2 statieven
        kabels en licht controller in flightcase
        voor 150 euro?
        zie link

Comment

Ofwel zit er een verkeerde pagina achter jouw link, ofwel heb je van die verkoper meer info gekregen ;). Maar uit die advertentie maak ik op dat hij enkel 4 parren, dimpack, t-bar en regelaar voor 125 euro verkoopt, wat volgens mij (gezien de regelaar nieuw 122 euro kost, en het materiaal er nog behoorlijk goed UITZIET) wel een eerlijke prijs is.
          150Euro voor jouw opsomming vind ik dan ook niet zo veel. Hangt er natuurlijk vanaf in welke staat het materiaal nog verkeerd, en hoe snel de verkoper het materiaal de deur uit wil.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
            Ofwel zit er een verkeerde pagina achter jouw link, ofwel heb je van die verkoper meer info gekregen ;). Maar uit die advertentie maak ik op dat hij enkel 4 parren, dimpack, t-bar en regelaar voor 125 euro verkoopt, wat volgens mij (gezien de regelaar nieuw 122 euro kost, en het materiaal er nog behoorlijk goed UITZIET) wel een eerlijke prijs is.
            150Euro voor jouw opsomming vind ik dan ook niet zo veel. Hangt er natuurlijk vanaf in welke staat het materiaal nog verkeerd, en hoe snel de verkoper het materiaal de deur uit wil.
            klopt maar het zijn 2 balkjes die hij heeft liggen
            en de prijs die ik noemde is incl standard
            heb ik via mail door gekregen

Comment

Wat wil je er mee gaan doen? Misschien is led wel veel handiger. Kan je ook nog gemakkelijk van kleur verwisselen!

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                Wat wil je er mee gaan doen? Misschien is led wel veel handiger. Kan je ook nog gemakkelijk van kleur verwisselen!
                voor wat feestjes en optredens
                bedoeling is dan die 8 parren te gebruiken
                en dan 2 movingheads of scanners te nemen

Comment

En hoe groot zullen die feestjes worden? Als het geen grote aantallen zijn denk ik dat led parren voor jouw handiger zullen zijn...

Comment

Ledparren zijn voor gewone feestjes, handiger, leuker omdat je de kleur per par kan veranderen naar een kleur wat je wenst, en heel belangrijk het stroomverbruik

Comment

+ ledparren gaan (denk ik dan toch) langer mee dan gewone. Je moet er nu ook niet mee gooien, maar mij werd altijd verteld dat led langer meegaat.

Comment

LED heeft ook een lange levensduur (ligt vaak op 50.000 uur). Wel wordt vaak vergeten dat printplaten vol LEDs zwakheden hebben in de constructie (wegens kleine contactjes die makkelijker losspringen) én dat de LED-driver eveneens sterk, krachtig en robuust moet zijn. Want zonder LED-driver, geen licht.

Zodoende moet je niet naar de goedkoopste LED-armaturen kijken, maar eerder armaturen met prima prijs/kwaliteit verhouding in het segment rond 80 euro per stuk, als je het enigszins betaalbaar wilt houden.

Topicstarter was hier echter in eerste instantie niet naar op zoek, dus het is aan hem om te bepalen of het halogeen of LED wordt.

Comment

heb besloten om nieuwe par 56 long te kopen
                          met een showtec T4 dmx balkje
                          en er komt nog een licht besturing bij

Comment

Working...
                          X