Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dmx Controller ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dmx Controller ?

Hallo ik zoek dus een dmx controller maar er zijn zoveel verschillende te koop.

Dmx interface usb dus nu via pc dmx besturen via freestyler of pc dimmer.

Mijn verlichting.

1 LED RGB Controller dmx voor in drive in meubel met 4 mtr rgb strip
    8 Led par RGB dmx
    2 movingheads Aztek Sparky 1 Movinghead
    4 jb systems winner mk2
    2 rookmachine Antari Z-1200 MKII DMX
    1 bsl b-300 blauwe laser dmx
    1 stroboscoop Briteq Mega Strobe 1500

Welke controller kan ik alles bedienen en dan ook nog met pc?
    Graag tips en reacties.

Aangezien het hier om verschillende producten gaat, zou ik eerder naar software neigen. Dat maakt het makkelijker om aparte chases en programma's te maken voor al je groepen licht ( dus voor de parren apart, mh's apart, laser apart) en met een paar muisklikken kun je dan diverse programma's combineren.

Je budget is dan de volgende kwestie.

Comment

ik heb al een pc met usb dmx interface maar welk programma zou het beste werken?
      Graag nederlands programma.

Comment

Een echt Nederlands programma wordt lastig. Daarnaast is veel vakjargon overgenomen uit het Engels. Ik zou eerder kijken naar gebruiksgemak en overzicht.

Bij mij springt software als Daslight of Sunlite er dan al snel in.

Comment

pc dimmer freestyler toch nederlands
          werken daslight en sunlite met universele dmx interfaces usb?

Comment

Nee. Want dan zouden Daslight en Sunlite failliet gaan...

De software is gratis, maar voor de interfaces moet je nu eenmaal betalen. Dat compenseert de kosten voor software-ontwikkeling.

Als ik een set Ferrari-velgen koop, betekent dat niet dat ik heel mijn auto in een Ferrari kan veranderen... zou wat zijn, dan reden we allemaal in Ferrari's rond. ;)

Comment

dus welke is dan goed met een usb interface dmx een zelfbouw waar werken jullie mee?

Comment

Ik werk met Daslight, de 128-m versie, dus gewoon een daslight dongletje. Ik raad het niet aan om er zelf een te kopen, maar gewoon een kant-en-klare te kopen voor 60 euro (zo'n Eurolite, staat bij bax in het assortiment), om de kans op storing etc te vermijden.

Comment

Ik werk met Enttec clone en Freestyler.
                  Uit een gezonde interesse wou ik ook weten hoe DMX werkt en of het iets voor mij zou zijn.
                  En na een paar dagen uitzoeken en proberen viel bij mij het kwartje hoe DMX echt werkt.
                  En zou ik nu niet meer zonder willen.

Belangrijkste tip die ik voor je heb, ongeacht de controller: Goede kabels en een terminator.
                  Als dat niet op orde is, gaat de boel een eigen leven leiden, ook leuk, maar niet echt handig als je iets probeert neer te zetten.

Comment

Working...
                  X