Announcement

Collapse
No announcement yet.

Daslight interface met rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daslight interface met rookmachine

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een daslight interface, de Daslight 128-m. Werkt ook lekker. Heb hem aangesloten op een powered USB-hub waar ook nog een dj-controller op zit. Ik heb het volgende probleem, als ik spuit met mijn rookmachine, en ik doe dit wat langer, en ik laat de knop los dan valt soms de interface er uit. Lampjes op de interface blijven gewoon knipperen, net zoals normaal, en de software loopt niet vast. Echter, de interface reageert dan niet meer, dan moet ik de usb stekker er uit halen, software afsluiten, hem er weer in doen en software weer opnieuw opstarten. Ook al geprobeerd de rookmachine op een andere groep te leggen, maar ook dan valt hij er wel eens uit. Als ik geen rookmachine gebruik heb ik dit nog niet gehad... Of ligt dit aan iets anders?

Groeten Yorick

Mijn oude rookmachine gaf dezelfde problemen. Na metingen bleek dat die stroomstoten terug het stroomnet in gaf van wel 2200 volt!

Een betere rookmachine was de oplossing.

Comment

Heb een martin magnum 650, hoeft het probleem waarschijnlijk niet te zijn, werkt ook naar behoren... Hoor wel soms een 'plop' uit mn speakers als ik de rookmachine loslaat van het spuiten, maar dat is verholpen als ie op een andere groep staat.

Comment

Hoe is je aarding? Goed aangesloten, met een verspreidingsweerstand kleiner dan 30 ohm?

Comment

Het is allemaal geaard, maar hoe meet je die verspreidingsweerstand? Daar heb ik totaal geen verstand van...

Comment

Ik gok dat het hier om een eenvoudige usb naar dmx dongel gaat. Hang er een splitter booster tussen en vrij zeker dat het opgelost is. USB naar dmx dongels geven zwakke signalen die snel storen en vervuilen. Heb je de splitter booster er tussen dan is je signaal veel sterker en zal het waarschijnlijk wel gewoon werken.

Comment

Daslight werkt alleen met hun eigen interfacejes, ik heb de 128-m hiervan. Zo'n kastje. Ik heb nog wel een terminator liggen, gaat dat ook werken? Ik had eens een probleem dat een van mn led-parren bleef knipperen, nadat ik de terminator er uit haalde deed ie dat niet meer??!!

Comment

Ron bedoeld zo'n ding:
                JB Systems lanceert deze Mini DMX splitter. Niks bijzonders, lijkt het misschien. Maar deze variant heeft een hele kleine behuizing en is dus overal toe te passen, als booster en als splitter.

Comment

Aha, nou dat word een duur grapje, zo'n booster kost 1/3 van de interface... Ik zal het nog wel eens bekijken.

Comment

Duur grapje? Ik vind het wel mee vallen de onze kosten toen een dikke 100 euro.

Je kan ook alles wat meer richting pro segment nemen dan heb je ook minder snel problemen. Bij budget spullen is het helaas ook zo dat deze sneller vervuilen en storen op de overige lijn.

Comment

Ik merk nu, wanneer ik spuit met de rookmachine en dan loslaat, dat ik dan een plop in mijn speakers hoor. (waarschijnlijk stroomstoot terug in het stroomnet). De rookmachine staat op locatie wel op een andere groep, maar hier thuis op dezelfde samen met geluid. Na de plop valt gelijk de interface er uit, dan zal het dus moeten verholpen zijn als ik de rookmachine op een andere groep zet, en de xlr kabels niet langs de rookmachine leg.

Comment

Working...
                      X