Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems Space Color

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB Systems Space Color

Dag mede bax-genoten!

Ik zit hier met een vraag: Ik heb thuis een laser liggen van JB systems, de space color; en volgens mij scheelt er iets aan de spiegeltjes ofzo..
    De rode en groene stralen moeten die normaal overlappen? Want nu geeft de laser 2 keer dezelfde patronen, maar naast elkaar.
    En als ik de pan/tilt verander springt de groene straal ineens helemaal weg.. Ik kan het patroon ook niet te hoog doen anders valt de groene straal weer weg..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, of moet ik hem binnendoen voor herstelling?

Alvast bedankt!
    Gr Thomas

Heeft waarschijnlijk inderdaad te maken met de afstelling van de laserdiodes. Deze zitten meestal met een soort inbusjes gepositioneerd in de behuizing, waardoor de diodes bij het afstellen variabel gericht kunnen worden.

Bij grof gebruik (lees; stoten, transport) is het mogelijk, zeker bij budget-lasers, dat de diode net een klein stukje verschuift. En wat 0.1mm is binnen de behuizing, kan zomaar 10 cm verschil zijn op een afstand van 5 meter.

Het opnieuw uitlijnen van laserdiodes is iets wat wij op zich wel kunnen doen bij onze interne reparatieservice, maar ik vrees dat de kosten dan hoger zijn dan hetgeen het oplevert.

Indien je geen garantie meer hebt en zelf een beetje technisch bent zou je hem eens kunnen openhalen en kunnen kijken hoe de afstelling bij deze lasers in elkaar zit. Als je iemand kent die een beetje goed is met elektronica en een schroevendraaier zul je al een eindje komen.

Comment

Bedankt voor het snelle antwoord!
      Enig idee hoe groot deze kosten zouden zijn?
      Kan ik dit zelf, want garantie heb ik niet meer (2de hands)?
      Bedankt!

Gr Thomas

Comment

Daarvoor zou je de helpdesk eens moeten contacteren.

Je kunt het zelf proberen, maar indien je niet zo technisch bent zou ik adviseren om het aan een professional overlaten. ;)

Comment

Het is me zelf geluk de diodes te richten!
          Bedankt voor de antwoorden! :D

Gr Thomas

Comment

Working...
          X