Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dmx scanners programma's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dmx scanners programma's

Ik vroeg me af hoe jullie scanner programma's eruit zien. Ik heb 2 victory's van JB systems en probeer nu elke keer wat anders. Hebben jullie ook nog tips om bv een leuk vloeiende rondje te maken(net zoals movinghead dat zo mooi vloeiend kunnen)

edit: Mijn dmx controller is een jb-sys: sm1612

Met een sm controller van een jb-system is het erg moeilijk en veel werk om er een beetje een leuk rondje mee te maken. De scan kan het zeer zeker wel maar de sturing is nu niet de makkelijkste om hier circels mee te maken.

Wat je ook kan doen is heel eenvoudige dingen ( met meer word het natuurlijk wel steeds mooier en spannender ookal is het het zelfde in beweging )

Je kan bijvoorbeeld de scans alleen op ( omhoog ) en neer ( laag ) laten gaan. Liefst ook nog precies tegenover gesteld dus 1 omhoog 1 omlaag. Neem 2x de zelfde kleur als je er maar 2 hebt. Zijn het er 4 neem dan max 2 kleuren tegelijk. Zijn het er 10 dan nog steeds zijn 2 kleuren tegelijk vaak het mooist.

Gebruik een chase dus scan aan en weer uit. Of nog iets bijvoorbeeld positie. Lamp aan en stil staan. Terwijl de andere scan de lamp uit heeft en naar zijn volgende positie toe gaat. Staat deze op zijn plek. Stil laten staan en weer aan. Nu de andere uit en dan een andere plaats geven. Doe dit een aantal stappen na elkaar en je krijgt een vrij aardig effect.

Grootste nadeel is eigenlijk dat je maar 2 scans hebt. Veel van deze dingen worden eigenlijk pas echt leuk als je er 4 of meer hebt.

Comment

Je kunt bij scanmaster-achtige sturingen wel rondjes maken hoor. Stel je voor dat je een cirkel hebt en daar 8 punten in moet verdelen, evenredig. Die punten programmeer je in je scanmaster en deze 8 zet je in een chase. Dan maakt de beweging een achthoek. Door te spelen met je fade time op basis van de ingestelde snelheid, kun je er voor zorgen dat de spiegel vloeiend alle punten afwerkt maar wel het rondje maakt.

Comment

Working...
      X