Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookvloeistof

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rookvloeistof

Beste mensen,

Ik heb van een collega een showtec 500W rookmachientje overgenomen, nu ben ik opzoek naar een geschikte vloeistof die weinig of liever geen troep achterlaat op mijn omgeving. (meubels, ander apparatuur).

Het is om het licht te accentueren, het moet dus geen dikke rook zijn. Maar gewoon lichte gangbare rook, een beetje een haze idee.

Alvast bedankt,

ADJ Fog juice Medium. Heb deze vloeistof zelf ook, niet al te dik en ook niet super dun. Prima om licht te accentueren, en ook niet duur. Laat ook geen resten o.i.d. achter.

Comment

Ik ben fan van de JEM Regular DJ Fluid, laat geen resten achter en blijft lang hangen.
      De Regular DJ Fluid van JEM is een speciaal berekende mix, perfect voor middeldichte rookeffecten. Deze rookvloeistof is in het bijzonder geschikt voor de Magnum 550 en 880. Wordt geleverd in een 5 liter jerrycan.

Comment

Ik sluit me aan bij yobotje, de ADJ rookvloeistof is zeer zuinig, en ook zeer goed voor licht. Gebruik hem hier ook laat geen resten achter.

Comment

Originally posted by Rio View Post
          Ik ben fan van de JEM Regular DJ Fluid, laat geen resten achter en blijft lang hangen.
          http://www.bax-shop.nl/vloeistoffen/...t-details.html
          Ik gebruik die ook maar 1m voor de machiene laat hij toch een spoor na op de grond, of het achteraf wegtrekt weet ik niet maar ik draaide laatst op een tuinfeest en op hun natuursteen was een mooi spoor te zien.

Comment

Ik snap het niet helemaal. Maar dat kan aan mij liggen.

De meeste ( ja echt de meeste ) vloeistoffen laten geen sporen na. Ik heb showtec gehad, american dj en jem. Allemaal zonder problemen gebruikt. De meeste sporen komen niet alleen door de vloestof maar veel vaker door de machine.

Waarom zou de ene nu een 500 euro of zelfs meer kosten en de andere maar een paar tientjes? Denk eens na en tel uit je winst.

Een antari doet het over het algemeen goed. Wij hebben een 1000 en 2x een 1500 beide zonder enig probleem.

We gebruiken nu over het algemeen de zr mix van martin voor dikke rook en de american dj fluid voor dunnere rook. De laatste gebruiken we vooral in onze fazer en laat ook op andere oppervlakte niet merkbare viezigheid na.

Wel blijft de jem zr mix ook een stuk beter hangen dan de american dj fluid.

Comment

Volgens mij ligt het achterlaten van sporen ook voornamelijk aan de machine zelf, het is daarbij zeer belangrijk dat alle vloeistof volledig verdampt wordt. Indien dit niet het geval is krijg je inderdaad een spoor voor de rookmachine, omdat de nog niet verdampte vloeistof er uit wordt gespoten.

Ikzelf heb goede ervaringen met jem zr-mix. Deze blijft lang hangen en ik heb met mijn antari z-80 nooit last gehad van resten.

Comment

Een verticale rookmachine, laat die dan minder sporen na?

Comment

Het type rookmachine maakt niet uit. Het vermogen van het element ook niet. Het ligt vooral aan de temperatuurafstelling. Een te lage temperatuur zorgt er voor dat niet alle vloeistof optimaal verdampt (lees; in rook verandert) en dan kunnen er druppels uit komen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Het type rookmachine maakt niet uit. Het vermogen van het element ook niet. Het ligt vooral aan de temperatuurafstelling. Een te lage temperatuur zorgt er voor dat niet alle vloeistof optimaal verdampt (lees; in rook verandert) en dan kunnen er druppels uit komen.
                    Dan maakt het juist toch wel heel erg veel uit welke rookmachine je hebt. Heb je er 1 die het heel erg netjes en goed regelt dan heb je dus geen druppels en heb je er 1 die het slechter regelt dan barst het van de druppels.

Vergelijk dan eens een antari z1500 met de door jullie zelf ingevoerde en verkochte bax 1500. Vreemd dat ik de versie van antari nooit echt iemand over hoor klagen terwijl ik zelf met eigen ogen heb gezien dat die van julle tijdens de opendag gewoon echt spetters afschoot.

Dit lag in mijn ogen niet aan de vloeistof maar toch echt aan de machine en vooral de sturing / regeling erachter.

Verder klopt het vermogen van het element wil niet veel zeggen over de kwaliteit van de rookmachine. Maar de sturing / regeling van een rookmachine maakt dus wel degelijk een verschil en helaas is dit bij de budget / el cheapo versies gewoon vaker echt slecht en met als resultaat gewoon weg druppels. Erger nog hele heeeele hete druppels. In mijn ogen zijn dit dan dus ook gewoon gevaarlijke machine's en werk ik hier dus ook niet mee. Ik betaal dan liever wat meer zodat ik een machine heb waar ik op kan vertrouwen en veilig mee kan werken.

Comment

Dan maakt het juist toch wel heel erg veel uit welke rookmachine je hebt
                      Doelde meer op verticaal/horizontaal verschil. ;)

terwijl ik zelf met eigen ogen heb gezien dat die van julle tijdens de opendag gewoon echt spetters afschoot.
                      Ga ik ook niet ontkennen, er zijn enkele exemplaren tussen geweest die niet goed afgesteld waren. Maar ook wij leren van fouten en hier zal bij nieuwe versies beter op gelet worden, ook af fabriek.

Comment

Druppels ligt ook deels aan de rookmachine zelf. Pas geleden iemand een Robe haze 400 of zoiets met jem pro haze vloeistof zien vullen en midden op de avond was er een spekgladde vierkante meter voor het hazertje...

Comment

Maar toch ligt het ook gedeeltelijk aan de rookvloeistof. Als ik namelijk in mijn El cheapo bax rookmachine showtec vloeistof doet heb ik na een paar keer spuiten een gladde vloer. Doe ik in dezelfde machine JEM regular DJ vloeistof is er na een hele avond nergens een gladde vloer te bekennen.

Comment

Zo is er dus vloeistof die zich helemaal of slechts deels laat opwarmen, en zijn er rookmachines die een goede verhouding hebben tussen verwarmingselement en pomp, en rookmachines met een te sterke pomp tov verwarmingselement. Zo krijgt de vloeistof niet genoeg tijd om op te warmen...

Comment

Working...
                            X