Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED Sunstrips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED Sunstrips

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar 4 sunstrips om zo mijn lichtshow nog een stukje spectaculairder te kunnen maken.

Nu heb ik er een paar gevonden, en heb ik er nog wat vraagjes over.
    Het gaat om deze 2:
    Zelfs de Sunstrip wordt gemoderniseerd met Tri-LED techniek. Maar dat is juist een erg mooie toevoeging. Zo is het mogelijk om deze Pixel Bar 12 op te nemen in software als Madrix om video-effecten te maken.

De revival van de sunstrip, maar dan in LED-versie. Geen gedoe meer met lampjes vervangen om de zoveel tijd, en het prijsverschil is te verwaarlozen. Hiernaast verbruikt het minder en heeft het dezelfde warmwitte kleur.

Nu heb ik de vragen, over beide:

- Krijg je een "spot" effect, of een heel wijd effect (zo als een blinder, of de originele showtec sunstrips)?
    - Kan de pixelbar ook warmwit?
    - hoe staan ze wat betreft lichtopbrengst tegenover de normale, halogeen versie van de sunstrip?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden!

Alvast bedankt,

Pixelbar met trileds kun je wel warmwit
    Mee namaken door zelf de kleir een beetje geliger dan volwit in te stellen.

Het vette nagloei effect heb je niet ( veerdel is dat je dus wel kan stroben )
    Afhankelijk van je lichtsturing kun je dit wel
    Met een programma nabootsen.

Comment

Dat nagloei effect zat ik inderdaad wel over na te denken.. dit is misschien wel mogelijk door een fade in het programmatje te maken. zal dat eens met mijn led parren proberen, kijken of dat te realiseren is.

De reden dat ik voor led wil gaan, is omdat ik anders veel te veel stroom in beslag neem, 70 watt voor zo een, of 700 watt voor een halogeen versie is een flink verschil!

Comment

De showtec variant heb ik niet zo gek lang geleden nog gezien ( volgens mij tilburg kermis )

Het zijn wel leuke dingen maar in mijn ogen niet te vergelijken kwa opbrengst met de originele sunstrips ( die met de halogeenlampjes ) De versie met halogeen lampen is echt een stuk feller. Voordeel van de led is dan weer wel dat je alle kleuren van de regenboog kan maken.

Dit is wel een meer wash achtig effect want de hoek van opening is al 40 graden. Die van een originele sunstrip is dit om en nabij de 60 graden. Dus iets minder sprijding maar nog zeker wel een wash

Als ik dan toch voor led zou gaan zou ik in ieder geval wel kiezen voor de rgb functie. Dan ben je toch wat vrijer om met kleuren te spelen. Dit mist de eurolite variant dan weer. Hoe het zit met de licht opbrengst van de eurolite variant durf ik dan weer niet te zeggen. Nog nooit in werkelijkheid gezien.

Als de specificaties kloppen is de eurolite versie een spot ( 6 graden openingshoek ) Deze schijnt er ook te zijn in een 25 graden openings hoek. Een echt volledig zaal met licht vul effect zal je hier dus ook niet zo bij hebben als je bij de originele sunstrip hebt.

Comment

Oke, dan valt de eurolight sowieso af.

Wat betreft de showtec( led ), zou ik met 4 stuks een best wel aardige zaal kunnen vullen?

Comment

Ik heb ze buiten gezien en vond ze als het om licht opbrengst gaat erg karig. Voor mij is er tot nu toe eigenlijk nog steeds maar 1 echte sunstrip en dat is gewoon de heerlijk ouderwetse halogeen versie.

Zelf hebben wij nog de passieve variant. Maar daar komt dan ook echt een bak licht vanaf ( helaas wel 700 watt per stuk )

Het nadeel van veel led lampen is dat waneer je ze groter trekt met de openingshoek deze in opbrengst van licht erg snel minder word. Moet ik wel zeggen dat hier op dit vlak erg hard aan de weg getimmerd word en er zowat elke week wel een verbetering / vernieuwing in is. Ik moet dan ook zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de stage blinder van eurolite.

Dit zou ook nog een optie kunnen zijn. De stagebinders van eurolite. Schijnen wel flinke machientjes te zijn waar wel even een flinke bak licht vandaan komt.

Comment

dat wattage is zo'n probleem in mijn geval.. welke stageblinders bedoel je?

Comment

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de led blinders van eurolite
                2x 50 watt cob
                2x 100 watt cob
                4x 50 watt cob
                4x 100 watt cob

Of eventueel voor rgb blinder
                de 4x 60 watt rgb cob

Maar een matrix blinder is natuurlijk ook wel erg gaaf, helaas ook wel heel erg prijzig.

Comment

Het gaat mij er niet zo zeer om dat het persee echt voluit moet blinden zegmaar,
                  het gaat meer om het effect, en om er loopjes mee te kunnen maken. denk zelf meer voor het aanzicht ;) natuurlijk zou het wel heel lekker zijn als ik dan meteen een blinder in huis haal, maar als we dan ook daadwerkelijk zo hard gaan blinden, kan ik mijn 2 kls800 balkjes mee laten werken..

Comment

Ik heb zelf ook een 4 setjes kls 801 en die komen echt niet in de buurt van een echte sunstrip. Die zijn toch nog wel een stukje feller.

Loop lichtjes en effect geeft de showtec zeer zeker maar het is gewoon geen echte wouw bam sunstrip. Hier mist deze gewoon wat licht opbrengst voor.

Comment

Ik vind de pixelbar toch fel genoeg tov de sunstrip active hoor... Je bent er ook nog eens een stuk creativer mee. Als effect staan ze bij mij maximum op 10% lichtsterkte. met 15% kijk je je er al scheel in... Heb onze ook al eens bij een dikke 800man gebruikt. goed te doen...

Comment

Als effect ja zeer zeker. Als blinder nope echt niet. Ja als je ze vol op de mensen richt en er dan recht inkijkt heb je een au mijn ogen effect. Met mijn sunstrips heb ik in 1 klap wouw het is weer dag effect. Er komt gewoon een enorme hoeveelheid licht vanaf waardoor heel de tent oplicht niet alleen als ik echt naar de lampen toe kijk maar ook als ik er met me rug naar toe sta heb je een hmm daar gebeurt iets effect. De pixelbar mist daar vermogen voor. Leuk extra effect zeer zeker maar nog niet de power van een sunstrip. En ik heb er 800 personen mee gedaan........ Ja dat zegt erg veel. Wat was dan het effect? Hoe kwam het over? Wat gebruikte je tegelijk? Wat was het doel? Ik heb laatst ook dik 1.000 personen gedaan met alleen 4 kls 801 setjes. Was een geweldige show. 1 ding. Het was alleen om een sfeer in de tent te maken en een kleine piste wat licht te geven.

Comment

800 personen met artiesten op het podium. Kwam goed door 8kw front heen. Ook op volle power een heel verlichte zaal. Gebruikt icm 8x indigo 4500 movinghead en 8x led par, en 16x octostrip. Doel? Showlicht. Doel bereikt

Comment

Vergeet niet dat je bij het fel oplichten van sunstrips ook een stukje warmte-intensiteit voelt (deels afhankelijk van afstand), wat extra meespeelt bij de zintuigen van de mens omdat je het onbewust koppelt aan dat felle licht. :) Dat kan juist een 'vollere' ervaring geven, omdat je dat bij LED niet hebt op zo'n afstand.

Comment

Klotp rick dat is ook weer een beetje meer sfeer iets.

Maar zoals ik al zei ik heb de sunstrip van showtec in werkelijkheid gezien. Vind het een grappig apparaat met een mooi en leuk effect maar het is voor mij niet de sunstrip. Het is voor mij een leuk effect waar je een ligte sunstrip immitatie mee kan maken.

Dus zoek je een volwaardige sunstrip. Nee dat is het gewoon niet. Zoek je een vet leuk extra effect waar je ook een soort van immitatie mee kan maken van een sunstrip. Ja is het wel en je kan er ook nog eens mee rgb menging maken.

Het heeft helaas gewoon niet de overwelmende power die een werkelijke sunstrip heeft. Wat wel een voordeel is wanneer het kleiner feesten zijn waar je ze vaak voor wil gebruiken is dat je het met een stukje minder power vaak toch nog net wel wouw over kunt laten komen. Minder mensen is minder fel hoeven zijn. Wat ook een voordeel is: De opening is 40 graden tegenover 60 van de orriginelen. Dus dan hou je ook meer licht over. Hoe smaller de balk hoe meer licht je over houd. Helaas ook hoe minder je opeens bedekt. Dus hoe feller met hoe meer spreiding hoe meer wouw effect.

Comment

Working...
                              X