Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elation Magic 260 switchpack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Elation Magic 260 switchpack

Geachte forumleden,

Ik ben in het bezit van een Magic 260 DMX controller en zou graag de auxiliary kanalen gaan gebruiken.
    Ik had een SP4 led, maar die is niet compatibel met de 4 aux buttons.

Weet er iemand uit ervaring welke DMX switch pack zeker werkt?

Ik wil gewoon met de 4 aux buttons, 4 "aan/uit" effecten aansturen. (zoals een disco bol, twee ufo's, en een par spot)

alvast bedankt,

Mark

Je hebt/had de DMX switchpacks wel op het juiste kanaal gezet?

"These four buttons act as ON/OFF buttons via a DMX power pack. DMX channels 261-264 are
    automatically patched to these buttons. When an AUXILIARY button LED is illuminated, the relevant
    channel is ON. When the AUXILIARY button LED is OFF, the relevant channel is also OFF."

Comment

Hey Rick, bedankt voor de reply.

Ik heb de SP4 led op 261-264 gezet, maar het probleem is dat de aux buttons 0 (uit) of 255(aan) uitsturen op dat kanaal.
      De SPL funcioneerd enkel als dimmer op 5 of 7 dmx kanalen. Ik kan hem niet in een switch functie zetten.

Ik kan m uiteraard wel sturen met de magic, maar het zou makkelijk zijn om met de 4 aux buttons de effecten gewoon aan-uit te zetten.

ik dacht aan de Eurolite ESX-4, maar had graag zeker geweest voor ik nog met een dimmerpack zit die ik niet met de auxen kan switchen.

Comment

Ik zie inderdaad op de website van American DJ dat hij daar als dimmerpack wordt aangeduid (dat terwijl het typenummer nog steeds SP is... wat zou duiden op SwitchPack... vreemd... maar goed ;)).

De productinfo op onze website ga ik in ieder geval (laten) aanpassen.

Een DMX dimpack die je wel in switchmodus kunt zetten is de Showtec Multidim MKIII. Is geen officiële feature, maar werkt wel. :)

Dan kun je inderdaad ook met de auxen de effecten aan en uitzetten.

Comment

maar als zo'n aux 0 of 255 uitstuurt zou je ook een dimmer kunnen gebruiken aangezien je of 0% (helemaal uit) of 100% voeding geeft... Maar als je niet op een risico wilt lopen zou ik toch gewoon een switchpack of multidim kopen want als er eens een storinkje in je kring zit die toevallig op het juiste kanaal bijvoorbeeld 40% uitstuurt, is je effect naar de knoppen...

Comment

In theorie kun je het op een vol uitsturende dimmer aansluiten. In de praktijk, liever niet doen. Speel op safe, maakt voor de kosten niets uit (mits je voor de Multidim gaat; vrijwel de goedkoopste oplossing in z'n soort). Lekker switchen, geen gedonder. :)

Comment

Dat bedoel ik met dat risico ;)

Comment

Klopt, maar je verwoorde het enigszins als een optie en ik wilde toch even extra benadrukken dat het niet aan te raden is.

Beetje het idee van; je zou van de brug kunnen springen... maar ik zou het persoonlijk niet snel doen. ;)

Comment

Hoi Rick,

Heb net de multidim besteld, (fingers crossed). Bedankt voor de informatie!

'k ga de hele setup gebruiken volgende week vrijdag op mijn eigen trouwfeest, dus ik weet wat te doen deze week :)

Comment

Hier staat nog beschreven hoe je de Multidim in switchstand zet:

Comment

Ik zie overigens redelijk tegenstrijdige verhalen op de ADJ website voorbijkomen over de SP4LED. Ik ga dus eens contact met ADJ opnemen om eens na te vragen hoe het precies zit. ;)

Comment

Working...
                      X