Announcement

Collapse
No announcement yet.

lichtset voor beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De 30 ste heb ik helaas mn eige feestje :) Maar daarvoor zou een leuk licht setje natuurlijk wel bijpassen.

Waarschijnlijk ga ik voor de mac mah. Wil ik een quad led bij hebben met losse stand. Kun je dat effect net als op de 'truss' bruggen met een klem monteren aan bv: Bax-shop.nl Lichtstatief 30 kg LS Kit ?

Comment

Dat wordt lastig, aangezien je dan het effect aan één kant van een t-bar moet ophangen. En dat is niet zo goed, omdat de t-bar dan aan één kant belast wordt.
      Je kunt wel eventueel het effect plaatsen op de Mac Mah balk, óf een adapter kopen zoals deze.
      Zelf heb ik bij mijn kleinste set een mushroom die los op een bouwlampstatiefje staat.

Comment

Ok ik ben er uit. Ik wacht nog even met de effecten. Maar past de t bar van mec mah op Bax-shop.nl Lichtstatief 30 kg LS Kit ? Dan bestel ik die erbij :) Heb ik nog een t bar als ik evt de mec mah ergens aan kan hangen :)

Comment

Past zo te zien prima op een statief omdat er een stuk buis met een aandraaipunt aan is vastgelast. :)

Comment

American Audio / Protek TT pro draaitafel flightcase zwart
            A-185125 € 62,95 € 125,90
            Reloop RMX-40 Single Case Pro
            U-R4014 € 72,50 € 72,50
            Mac Mah PAR LED compacte verlichting set
            PROD-PARLEDSET € 335,00 € 335,00
            Bax-shop.nl Lichtstatief 30 kg LS Kit
            T-LSKIT € 49,95 € 49,95
            American DJ Safety cable 0.80 m, 2mm met karabijnhaak
            A-372010 € 2,75 € 8,25
            American DJ Quad Gem LED lichteffect
            A-304121 € 149,00 € 149,00
            Martin Magnum 650 rookmachine
            F-200024 € 98,43 € 98,43
            JEM Pro Smoke Super Fluid 5L ZR-Mix
            F-300100 € 29,95 € 29,95

Dit gaat m worden tot nu toe.

Comment

Ziet er allemaal prima uit. :) Denk je ook aan de DMX-kabels en eventuele 230V-kabels die je nodig hebt?

En ik zie ook dat je met safety's werkt, ook een erg goed punt.

Comment

Hoe zit dat met die dmx kabels dan?

Comment

Momenteel ga je die waarschijnlijk nog niet gebruiken, maar wanneer je deze DMX-apparaten gaat aansturen wellicht wel. Altijd handig om er vast een paar op voorraad te hebben. Tenzij je ze echt niet via DMX aan gaat sturen (zonde!).

Comment

Die dmx komt wel. Eerst wat spelen met de led's dan komt de rest vanzelf! Houdt het ook langer leuk.

Comment

American DJ Quad Gem Led

Dit LED-effect gebruik ik ook en ik ben er echt tevreden over. Hij produceert behoorlijk wat licht en mooie effecten. Maar pas op, hij kan niet echt tegen een tik. Dan zijn al gauw enkele LED`s kapot en die kan je niet vervangen. Gelukkig is mij zelf dit nog niet overkomen, maar ik ken iemand die hem heeft laten vallen en nog niet eens zo hard. Maar toch enkele LED`s kapot. Dus voorzichtig. Binnenkort bestel ik mijn 2e en laat ze dan master-slave hun werk doen. Ook ik gebruik nog geen DMX. Ook heb ik een American DJ Mystic LED. Dit is een Mushroom in LED uitvoering. Maakt ook mooie effecten met een grote lichtopbrengst. Op You-Tube staan filmpjes, dan kan je een idee krijgen wat deze effecten allemaal kunnen. Ik heb ze nog nergens goedkoper gezien als bij BAX-Shop. In een zaak heb ik onlangs een Qued Gem zien liggen voor maar liefst 189 euries!! Dus bestellen loont zeker.
                      Succes en groetjes.
                      Fran.

Comment

Is dat een algemeen probleem bij alle led effecten of enkel bij deze? Als dat echt zo is led in mijn ogen nog helemaal niet geschikt voor de grotere drive-in shows.

Comment

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik weet alleen dit specifieke geval. Maar ik denk als bv een parlamp valt dat in ieder geval de lamp ook kapot is. Alleen is deze gemakkelijk te vervangen. En met LED`s dus (nog) niet. Nogmaals, de Quad is een pracht lichteffect.

Groet, Fran

Comment

als parlampen zo rap kapot gingen zie ik de techniekers die de camion moeten laden er toch niet mee smijten, hebben eens de test gedaan, gevoetbald met een KOUDE glasbol lamp, werkte nog steeds na de korte match.
                            de snelheid dat toestellen kapot gaan hangt af van:
                            1. het merk
                            2. de vervoerswijze
                            3. de gebruiker zelf

Comment

Hangt er ook vanaf of het geheel netjes gesoldeerd is. Een hobbeltje met een slecht contact, en het kan zomaar defect zijn.

Comment

ik vind die quad een zeer mooi effect. net of je 4 scanners hebt

Comment

Working...
                                X