Announcement

Collapse
No announcement yet.

combinatie maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• combinatie maken

hallo mensen...
    ''winkelwagen'':
    als ik deze dmx pak:
    Vind u DMX lichtsturingen ook zo ingewikkeld? Elation bewijst met deze SDC-6 lichtsturing dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn: een simpele lichtsturing met zes DMX kanalen. Handig toch voor parretjes of stroboscopen?

en dan 4x deze par-spot's: http://www.bax-shop.nl/par-38/americ...t-details.html
    __________________________________________________ ______________
    kan ik deze par-spot's dan rechtstreeks aansluiten op de dmx console? of moet er nog meer bij gekocht?
    zo ja... wat?
    kan iemand mij hierbij helpen, alvast bedankt!

Je hebt in ieder geval ook nog een dimmer nodig die je met de dmx controller aanstuurt.

Ik weet niet wat je precies van plan bent met het setje? Met deze controller moet je ze namelijk zelf 1 voor 1 aan en weet uit zetten. Ook zijn je parren vrij zwakke parren.

Comment

En nog een vrij belangrijk detail: er moeten nog lampen bij. Wat je nu hebt aangewezen zijn alleen maar armaturen. Staat ook in de specs: "exclusief lamp"
      Leg even uit wat je graag wilt, en dan kunnen we je verder helpen. We weten nu niks van je bedoelingen af. Een podium uitlichten is heel iets anders dan discoverlichting, e.d.

Comment

dat er nog lampen bij moeten weet ik, maar ik wil er een soort drive in setje van maken

Comment

En je (reële) budget? Wat je nu hebt aangewezen is dan wel erg goedkoop, maar heeft geen geweldige kwaliteit, en is zoals Ronny al zei, erg zwak. Als je 4 van die parren in een drive in show gaat gebruiken, is de plek waar jij staat uitgelicht, maar veel verder kom je niet. Kies voor iets waar je even mee vooruit kan, en waar je ook mee kan uitbreiden. Neem bijvoorbeeld een KLS setje (4 LED parren), die zijn feller, hebben meerdere kleuren, worden maar een klein beetje warm, en zijn van goede kwaliteit.
          Als je dan geen geld meer hebt voor een controller, kan je er ook voor kiezen om ze voorlopig alleen master/slave (= allee lampen doen precies hetzelfde) te laten lopen (je hoeft er alleen maar 3 DMX/XLR kabels voor te kopen), en als je dan even hebt gespaard, koop je een controller erbij.

Comment

Euh DJMa5treat,

De kls is een setje, de parren zijn maar met een kabel verbonden aan de bar en door die kabel loopt de stroomtoevoer van de leds. Je kan dit alleen op de bar toewijzen, dus geen dmx kabels nodig bij 1 setje!

Comment

O, mijn fout. Dit wist ik niet!
              Ik heb zelf andere LED parren, waarbij ik ze gewoon met kabels aan elkaar aansluit (ik heb nog geen controller), en ik dacht dat dat bij KLS ook zo was.

Comment

dus kan iemand dat precies uitleggen wat ik allemaal moet nemen? s.v.p. met links

Comment

ik neem aan dat je iets op dmx wil?

wel dan heb je nodig (onder de links vind je slechts voorbeelden, om te tonen wat ik bedoel, niet om te zeggen dat dat specifiek product goed is voor jou):
                  * parren (heb je led parren en conventionele parren in)
                  * dimmerpack (bij conventionele parren moet je deze nog appart kopen, maar kan in je t-bar zitten, bij led parren zit die dimmerpack in je par zelf)
                  * dmx sturing (kan een dmx controller zijn of een dmx- software voor op je pc)
                  * dmx kabels, hoeveelheid hangt af van het aantal lampen en welke van voorgaande keuzes je gemaakt hebt, lengte kies je zelf)
                  * officieel nog een terminator ook, maar is pas voordelig als je lange dmx-schakelingen maakt
                  * iets om je parren in te hangen: truss-systeem (dan heb je ook nog truss klemmen e.d. nodig) met of zonder statieven ofwel t-bar met statief

je kan ook zonder dmx werken, en met verlengkabels per par werken, maar dit is een zeer verouderd systeem en je hebt veel te veel verlengkabels nodig in vergelijking met dmx. Dan heb je naast je parren en statief enkel nog een lichtregelaar met stopcontacten nodig. Ook hier bestaan er (tegenwoordig niet zo heel veel meer) controllers waarbij je programma's e.d. kan in oplsaan.

Comment

Showtec LED parren zijn niet zo goed. Hebben vooral problemen met de blauwe LEDjes... Dan kan je beter de ADJ variant nemen.
                    Maar in jouw geval is het het beste om gewoon een KLS setje te nemen zoals deze:

Dit is de goedkoopste oplossing, als je budget het toelaat kan je ook een wat duurder setje nemen, die hebben een betere kleurenmenging, zijn feller etc.
                    Als statief kan je zoiets nemen:
                    Stevig statief dat zowel als luidsprekerstatief als lichtstatief te gebruiken is. Dit maakt het multifunctioneel.

Als ik nog iets ben vergeten, please correct me!
                    Een terminator hoef je overigens hier niet te gebruiken, dat is pas nodig als je heel veel lampen aan elkaar aansluit.
                    Als je ook een controller wilt, kan dat natuurlijk, maar daar heb ik niet genoeg verstand van, dat laat ik dan maar aan anderen over.

Comment

Working...
                    X