Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rookmachine

hallo

zou ik deze rookmachine kunnen aansluiten op deze Showtec Scanmaster 8/2 DMX-lichtsturing met bijvoorbeeld een jack kabel die naar 5 polige din gaat( als die er is)

nee, want hoe wil jij bv een adres aan je rookmachine geven? Er bestaan wel kitjes van velleman om een dergelijke rookmachine van een dmx aansluiting te voorzien, maar dan moet je 1 écht wel goed zijn in electronica en solderen etc en 2 écht goed weten wat je doet. Uiteindelijk doen de meesten ( lees als bijna iedereen) het dan toch maar niet. En ik denk dat je voor de kostprijs van die kit + het werk + het risico op een vernielde rookmachine beter een rookmachine koopt die wel dmx ondersteund.

Comment

maar als ik dus gewoon een dmx rookmachine aansluit aan het lichtsturingspaneel.
      Ziet het paneel dan dat het een rookmachine is en dat het FOG knopje gaat branden?
      En moet dat dan met 3 of 5 polig?
      Last edited by yourirejack; Sunday-19-08-2012, 22:48.

Comment

Originally posted by yourirejack View Post
        maar als ik dus gewoon een dmx rookmachine aansluit aan het lichtsturingspaneel.
        Ziet het paneel dan dat het een rookmachine is en dat het FOG knopje gaat branden?
        Nee, dat gebeurt niet. Je kan dan de rookmachine dan besturen met de schuiven.

Comment

Ik geloof dat er in dit geval een apparte 'fogger' of 'smoke machine' ingang achter op je board zit. Als je de juiste kabel vindt die je rookmachine met die ingang kan verbinden, dan kan je de rookmachine gewoon besturen met je 'fog' knopje. Ik weet alleen niet helemaal hoe jij bij een Jack kabel komt, want dat past in zowat geen van jou in- of uitgangen, en daarbij gaat hij echt jou signaal niet ondersteunen. Aan de andere kant zou ik je ook zeker niet afraden om een DMX-rookmachine te kopen. Dit is ten eerste betrouwbaarder en daarbij ziet het fog knopje er wel leuk uit, maar het is natuurlijk nog leuker als je de output van je rookmachine kan 'faden'...

Comment

Mocht je toch een kabel ervoor willen dan zou het met deze nog wel eens kunnen lukken

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
              Mocht je toch een kabel ervoor willen dan zou het met deze nog wel eens kunnen lukken
              Absoluut niet.Uit de manual:
              24 ) MIDI input port for external triggering of banks, scenes, chases and blackout using a MIDI device
              28 ) Fog connector Showtec fog controller jack stereo
              Graag eerst je bronnen grondig checken en daarna pas advies geven... wat nu als de topicstarter die kabel klakkeloos had besteld omdat jij die aanraadt en het werkt alsnog niet..?

Kost ons geld voor de retourzending van die kabel + arbeidsuren om de retourzending te verwerken, een ontevreden klant (want het werkt niet) en je staat voor paal omdat er verkeerd advies gegeven is.

Dat is dus iets wat we absoluut niet willen.

Comment

maar hoe moet ik een rookmachine nou aansluiten , met welke kabel?

Comment

Als je rookmachine geen dmx heeft en geen jackingang kan je hem niet op de controller aansluiten. Je zal heb dan moeten besturen met de bijgeleverde afstandsbediening.

Comment

Ik zou zeggen koop een hele grote verlengkabel voor de controller. Leg die naast je dmx tafel. En je kan weer een vooruit!

Comment

let wel op met hele grote verlengkabels, want hoe langer de kabel, hoe meer het signaal afzwakt (dat is ook de reden waarom ze in dmx schakelingen een booster gebruiken). Dus informeer daar eerst eens naar eer je een hele grote verlengkabel koopt ;)

Comment

Working...
                      X