Announcement

Collapse
No announcement yet.

jeugdkamp.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jeugdkamp.

Heya, ik heb een deel van de organisatie van een zeiljeugdkamp voor me gekregen. Om even kort te vertellen waar het over gaat:

Op de eerst avond van dit kamp gaan de kids eerst naar een eiland, ( hierbij passeren ze allemaal eilandjes. 's nachts als ze terugkomen staan ik en een paar vrienden/collega's op die eilandjes om ze te laten schrikken, het moet dus griezelig worden.

Nu dacht ik al aan rookmachines & stroboscopen, echter een probleempje, er is geen stroom op die eilandjes, iemand alsnog ideën om dit op te lossen? Worden er misschien ook rookmachines & stroboscopen op accu verhuurd bij bax? en hoeveel kost dit ongeveer, ( kleinschalig )

mvg, Robert.

Ik zat te denken aan mini aggregatoren?

Die ook nog stil zijn.

Comment

Om te beginnen bax verhuurt niet. Einde verhaal.

Je kan een aggregaat huren, maar ik weet niet of dat slim is. Want deze maken een behoorlijk lawaai!

Op accu kan, maar als je accu leeg is...

Comment

Er is wel een rookmachine met een accu verkrijgbaar van antari. heeft wel een flink prijskaartje:
        De ideale rookmachine voor mobiele toepassingen. Een ingebouwde accu drijft een 75 Watt verwarmingselement aan en deze zorgt vervolgens voor een uitstoot van ongeveer 2.5 meter ver!

Ook heb ik wel eens van die mini stroboscoopjes gezien op batterijen, weet alleen niet waar die verkrijgbaar zijn.

Comment

Heb ooit zo'n accu stroboscoop gewonnen op de kermis. Geen succes, maarja.. kermis spul hè.
          Je kan ook een hele hele hele lange stroomkabel door het water leggen? En dan met iets van drijvende bootjes steeds boven water houden. Heb ik ooit gedaan. Maar daar was de overbrugde afstand ook maar 20 meter.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
            stroomkabel ... water?
            Lijk mij met standaard stroomkabel geen succes. Tevens heeft de TS het over een zeilkamp, die gaan wel wat verder dan 20 meter van de oever vandaan. Tevens moet je ook rekening houden met andere boten die langs varen en er moet uberhaubt een stroompunt op de nabijgelegen oever zijn.

Ik denk dat een generator de beste oplossing is, die zijn er ook in vrij stille en kleine variante te krijgen. Misschien een tip, bij de Lidl is er nu 1 in de actie die 2600 watt levert voor 219 euro, al zal dat niet de stilste/beste zijn. En je moet natuurlijk dat ding meeslepen in de boot...

Comment

Ik doe dit zo vaak en de meeste stroomkabels zijn waterdicht.

Maar oké. Je hebt gelijk, het zal langer zijn dan 20 meter.

Als tip heb ik nog: zet je generator zo ver mogelijk weg van waar zij varen. Dan maar heel wat kabels. Zolang zij er zo min mogelijk van horen is de schrik nog groter.

Comment

Nog een aandachtspuntje bij agregaten: deze leveren nooit 100% constante stroom, er zijn altijd ( kleine) pieken en dalen bij zo`n ding. Ik denk dat dit voor licht ( in jullie geval dus) minder een probleem vormt dan voor geluid.

Kijk anders ook eens naar glow-in-the dark verf. Vreselijk duur, maar zonder electriciteit ;). Bij ons in de jeugdbeweging gebruiken wij ook vaak een knipperlicht zoals ze die op straat gebruiken. Je kent ze wel van die ronde gele knipperlichten bij wegenwerken. Onderaan zit een mega baterij.
                Kijk ook eens wat er bestaat van accus. Ik weet dat waneer je zonnepanelen hebt, er een accu bij zit waarin je de geproduceerde electriciteit opslaat. Misschien kan je wel zoiets huren.

Comment

Ik weet niet of je een enorme uitstoot voor je rookmachines nodig hebt? Anders kan je ook kijken naar een aantal van deze jongens...

Comment

Dit of dit lijkt me ook wel leuk, maar doe dit niet als je niet 200% zeker bent waar je aan begint, want is en blijft gevaarlijk spul.

Anders kan je ook iets zoeken dat ( krachtige) bellen uit het water stuwt, zodat je water gaat bubbelen.

Comment

Men neme een ION IPA07 tailgater.

Daarnaast neem je een MP3-speler met wat gedownloade spookgeluidjes...

Verstop hem in de bossen, maak een MP3-track van een halfuur met om de 1.5 minuut een gigantische schreeuw, brul of gil, zet die op repeat en je bent klaar. ;)

Daarnaast, rook 's nachts? Het is al donker, het effect zal dus matig zijn.

Ik denk dat je juist gebruik moet maken van de kracht van duisternis en zo min mogelijk licht moet gebruiken. Duister en donker is eng, verlicht geeft een veiliger gevoel.

Ook zou ik kijken of je een tweetal LEDs op een batterij kunt steken, die knoop je aan een tak.

In het donker lijkt het dan alsof een of ander beest vanuit de bossen naar je zit te loeren.. ;)

Kant-en-klaar zal dus lastig gaan, het leukste en beste is om je eigen attributen te maken.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                        Je kan ook een hele hele hele lange stroomkabel door het water leggen? En dan met iets van drijvende bootjes steeds boven water houden. Heb ik ooit gedaan. Maar daar was de overbrugde afstand ook maar 20 meter.
                        Dit is dus wel het lompste idee wat ik hoor. Een lange kabel met bootjes ja hoor tuurlijk. Dan moet je toch echt wel ergens anders met je gedachte zijn dan waar je mee bezig zou moeten zijn. Denk aan stroming, overig vaar verkeer, risico tot poef omdat er iets fout gaat.

Gewoon niet doen! Dit is vragen om problemen.

Neem gewoon of wat op accu of een arregraat. Kippor maakt erg goede. Met ook erg goede demping als ook een 100% constante spanning. Geen enkel probleem. Dus niet stabiel, herrie ja met goedkope troep wel. Neem je een fatsoenlijke hoeft dit totaal geen probleem te zijn.

Comment

Ik heb werkelijk geen idee hoe het er daar uitziet. Ook geen idee wat de afstand tussen de eilanden en de oever is. Als deze meevalt, en er geen schepen voorbij komen is dit prima te doen...

Comment

ik weet niet wat het budget is maar als dit binnen je budget valt:
                            -stille aggregaat
                            -rookmachine
                            -setje speakers (veel bass, misschien nog een subje erbij)
                            -cd speler
                            -parren, led parren
                            -stoboscoop

je zet het eiland onder rook met een lichte rookvloeistof.
                            en je geeft ze zaklampen mee, zo zien ze de rook..
                            en als ze er bijna zijn. dan start je een soundtrack die begint met een lage bass die steeds harder word en dan een gil. en bij de gil gaan alle parren (in de kleur groen ofzo) aan en de stroboscoop ook. je kunt ook nog 2 (knipperende, groene) parren in de boom hangen. een beetje dat idee van een paar posts hierboven.

en ik weet niet hoe oud je slachtoffers zijn. maar je kunt natuurlijk ook een nep skelet in een boom hangen met een touw ow zn nek!:shock:

maar sorry, hiermee is je vraag niet beantwoord :?. nouja een beetje.
                            zoals ik al eerder zei. zou ik gewoon gaan voor een aggregaat.

Comment

jullie hebben uitsluitend beschikking over boten zoals valkjes zeker?
                              Mocht je toevallig beschikking hebben over een kajuitbootje en je legt deze met stationair draaiende motor aan de lijzijde van het eilandje (mits groot en bebost genoeg). Omvormer erop en gaan! Mits de motor stationair al vrij stil is zal dit bijna niet te horen zijn. En anders kan je het als extra griezelig effect zien..

Comment

Working...
                              X