Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led par probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led par probleem

Hallo iedereen,

Voor de lokale scouting heb ik 8 nieuwe led parren besteld.
    KLIK

Nu heb ik voor de aansturing dit paneeltje besteld.
    KLIK

Nu kwam ik tot de conclusie dat ze niet samenwerken.
    Terwijl je er wel RGB parren mee aan moet kunnen sturen.
    Er gebeurt namelijk niet wat het paneel zou horen te doen.
    Wanneer je de rode fader open zet begint hij rood te knipperen terwijl de strobe uit staat. Verder werken de kleuren macro's niet enz.

Ligt dit aan de instellingen of zijn deze 2 parren gewoon niet te combineren?

Anders gaat dit paneel terug en moet ik opzoek na een andere.

Hoe zit het met je dipswitches? Staan deze helemaal goed ingesteld? En wat gebruik je qua dmx/xlr kabels?

Comment

Voor die 8 parren kan je het beste de Showtec Led Commander kopen. Is voor die parren gemaakt. Mocht je nog meer lichten via DMX gaan gebruiken kun je misschien beter voor een wat uitgebreidere DMX lichtbesturingspaneel gaan.

Comment

he, ik zou showtec met showtec combineren b.v. showtec scanmaster.
        maar het zou moeten werken.
        let op dat je goed weet wat op welke kanalen is en dat je de parren op het juist aantal dmx kanalen hebt staan.
        verder kan je nog als ''nood'' oplossing de parren master slave neerzetten, maar dat is natuurlijk niet iedeaaal.
        als je denkt dat er echt wat met de parren is moet je ze retourneren

Comment

Beste Jelle,

Sluit eens 1 led par aan en kijk wat er gebeurd als je de verschillende faders openschuift.
          Indien hij rood knippert, staat de strobe toch op een of andere manier aan (probeer eens de knopjes uit ;)). Kleurenmacros zul je inderdaad niet kunnen gebruiken aangezien deze op kanaal 6 zitten, en het ding maar 4 kanalen kan besturen.

Groet,
          Milan

Comment

Het probleem zit denk ik in de parren deze kunnen worden inderdaad aangestuurd worden met 6 kanalen maar ik kan deze als het goed is niet omzetten naar een 3 kanaals besturing. Of kan dit wel?

Voor de dipswitch instelling heb ik gewoon alles of staan en alleen dip 1 omhoog.
            Als het goed is kun je dan gewoon fixture 1 aansturen.

Kleuren macro's zou je wel moeten kunnen besturen omdat het lichtpaneel dan gewoon zelf zegt Groen moet zover open Rood zover en Blauw zover om deze kleur te krijgen.

Dit heeft niks met je led parren te maken omdat elke ledpar de eerste 3 gebruikt om de kleuren rood groen en blauw.

Wanneer jullie nog oplossingen hebben hoor ik ze graag anders gaat dit paneeltje terug.
            Ik heb voor deze gekozen omdat ik hiermee 8 verschillende fixtures kan aansturen en dus zelf elke kleur van elke lamp kan ikiezen dit kan helaas niet met het showtec paneeltje.

Comment

Ik zou zeggen TERUGSTUREN!
              In de B-stock staat een showtec scanmaster 8/2. Kan je totaal 12 fixtures mee aan. En 16 kanalen per fixture!

Heb deze ook (icm met de parren die jij ook hebt) en werkt prima!

Comment

Checklist:
                - Instellingen kloppen op parren en tafel
                - Probeer nog eens met een fasedraaier.
                Last edited by ajdeboer; Thursday-11-10-2012, 19:22. Reason: Oops

Comment

Gaat sowieso niet werken.
                  Het tafeltje ondersteunt slechts 4 kanalen per par (RGBW).
                  De parren zelf hebben 6 kanalen nodig en kan je niet op 3 kanalen zetten.
                  Beste dat je kan doen is de controller terug sturen en een LED operator 4 of iets in die strekking aanschaffen.
                  Op de LED operator kan je de kanalen patchen zodanig dat je ze met bijna elke LED par kan gebruiken, zolang je niet meer dan 8 kanalen per par nodig hebt.

Comment

De led operator 4 kan ik sterk afraden. Reageert zeeer traag. En zodra ik de lampen wil dimmen knipperen ze een klein beetje.

De sm 8/2 kost niet veel meer, maar heeft dit niet. En je kan er eventueel nieuwe lampen op aansluiten!

Comment

@JanPetersen: Welke ledparren heb je er op aangesloten?
                      Ik gebruik de LED plano spot en de showtec LED par 64 met deze sturing en heb hier nog geen problemen mee ondervonden.

Comment

De goedkope showtec parretjes. Die de ts ook heeft!

Comment

die zou gwn met alles moeten werken.....
                          maar koop gwn de sm8/2 of een dmx interface en download freestyler

Comment

Haha het punt is dat het makelijk te bedienen moet zijn. Dmx software is dan geen optie.
                            Ik ga even kijken naar een ander dmx paneeltje. Omdat ik met een budget zit gaat dit eventueel 2de hands worden maar dat komt wel goed!

Comment

Working...
                            X