Announcement

Collapse
No announcement yet.

KLS 801 set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KLS 801 set

Ben aan het kijken naar deze set:
    Het succes van de KLS-800 was ongekend. Er was echter wel ruimte voor verbetering. Daarom heeft Eurolite de KLS-801 uitgebracht. Dezelfde kleurenmenging-techniek, maar voorzien van vier extra stroompunten. Weg verdeelblokjes!

maar past deze ook op dit statief? http://www.bax-shop.nl/normale-stati...t-details.html

of kan ik er beter een eurolight statief bij bestellen?

tevens heb ik ook al deze http://www.bax-shop.nl/led-strobosco...t-details.html

en deze http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...t-details.html

en dus wordt het ook tijd voor een DMXcontroller waar dit allemaal op kan werken, ik zoek dan een tabletop controller, geen 19"
    wat raden jullie daarvoor aan?
    dimmen, wat presets, op de beat, strobo timing, par voluit en alles uit is voldoende

Hoezo geen 19"? Kan toch ook gewoon op een tafel staan?

Comment

ja kan wel, maar neemt
      1 - veel ruimte in
      2 - niet handig voor vervoer met oren overal te krassen e.d. en nee ik ben net eindelijk flightcase en laptop vrij, dus een rackje wil ik zo lang mogelijk vermijden, nu Pioneer XDJ AERO, dus zoek eigenlijk iets wat in het voorvak van de tas kan

En iets simpels gewoon een remote zodat ik door presets kan flippen voor ieder apparaat en de strobo aan en uit kan zetten en intensiteit regelen. meer hoef ik echt niet, dus dat ik dit vanaf de DJ tafel kan doen ipv van naar de achterkant v/d lampen toe te lopen en daar te draaien en te drukken
      Last edited by Raphie; Tuesday-09-10-2012, 20:57.

Comment

is dit wat?

De IR2DMX interface van Eurolite maakt het mogelijk om DMX-gestuurde LED-spots en LED-verlichting via een infrarood-afstandsbediening aan te sturen. Werkt onder meer met Eurolite LED-Parren en KLS-systemen!

kan ik hierop alles doorlinken en dan via 1 ab de basisfuncties van de apparatuur op afstand bedienen?

Comment

Nee, alleen voor losse ledparren is die.

Vrijwel alle DMX controllers in het lage prijssegment zijn 19'. En waarom wil je fligthcase vrij blijven? Is toch ideaal dat zo'n ding veilig in een klein kistje zit?

Comment

Eurolite KLS'sen zijn leuke balkjes! Komt echt een bak licht vanaf niet normaal, wij dimmen ze in de meeste gevallen zelfs. Dan je vraag of die op het statief past. Nee. Zou wel kunnen, maar ik heb 'm zelf ook en 4 showtec led parren staan er niet stevig op. Ik zou er 'n eurolite statief bij kopen, zijn een stuk degelijker.

Lichtsturing?
            Een simpel scanmastertje voldoet waarschijnlijk al als je gewoon wat eenvoudige chases wilt programmeren, daar zijn die dingen toch het beste voor. Eventueel zou je kunnen kijken naar een dashlight pakketje (128M) maar dan ben je vrij beperkt (4 scenes tegelijk, maar 128 kanalen). De KLS balken hebben als ik me niet vergis ook een footswitch maar dan heb je nog geen mogelijkheid om de strobo en de dynamic te bedienen. Dus: mijn advies is koop een simpele scanmaster (8/2) ( http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...l#.UHR9kS5mI_g ) ook zou je de 16/2 kunnen nemen, dan ben je sneller met programmeren. ( http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...l#.UHR9zS5mI_g ) die laatste heb ik zelf, erg fijn apparaatje!

Comment

Ik heb geen bus, spul gaat altijd gewoon in de auto en heb alles nu in softbags, lekker compact en tevens hoef ik niet tig programmeer functies gewoon een eenvoudige remote om alles wat de lampen zelf kunnen vanaf een kastje te kunnen doen

Comment

is zo'n scanmaster 8/2 aansluiten en gaan voor wat ik wil? of moet ik dan eerst nog dat ding programeren? of zitten er een aantal standaard functies in waar ik zo mee uit de voeten kan?

Comment

Nee je zult er echt even 'n uurtje in moeten steken. Gewoon een paar standaard chases programmeren, heb ik ook en werkt prima. Programmeren is nu eenmaal iets dat bij iedere dmx controller moet. Op de kls zit volgensmij wel een kanaal waar auto programma's op staan? Correct me if i'm wrong... Die zou je dan gewoon op je feestje een beetje kunnen verschuiven en dan begint er een ander programma'tje te lopen..

Comment

ok maar "programmeren" is dus gewoon fades opnemen? of is het diehard toets sequences uitvogelen en als macro inkloppen? heb nog nooit met DMX gewerkt dus is totaal nieuw voor me.

Comment

Ik heb zelf ook de sm8/2 in mijn bezit. Ik stuur er nu mee aan; 4 led parren, 2 lasers, en soms ook 1 stroboscoop erbij. Werkt vrij makkelijk. Van te voren gewoon even wat mee klooien, en wat inprogrammeren en gaan met die banaan!

Reageert bijzonder snel. En is niet heel groot (wel 19" :-()

Comment

Ok, deze is dus compatible met al m'n spul? Dan gooi ik er anders wel zo'n klein SKB Ding omheen. Of heeft die rubber pootjes zodat hem ook als tabletop kan neerzetten?

Comment

Hij heeft geen rubber pootjes. Maar soort van metaal bobbeltjes. Ik heb er nu gewoon van die kleine rubbertjes onder geplakt.

Btw; Een flightcase voor de 8/2 kost nog geen 50 euro. En neemt amper ruimte in ;-)

Comment

Van de KLS-801 zal je zeker geen spijt krijgen. Lekker fel, lekker compact en een hoop functies. Ook 'n handige softbag! Meteen goed beveiligd.

Ik zelf bestuur mijn KLS-800 met een Showtec Scanmaster 8/2. Simpele tafel. Doet gewoon wat hij moet doen, erg snel te programmeren. Een flightcase voor deze tafel, die niet super veel extra ruimte in neemt!! van DAP zal rond de 40 euro zijn. Ik zeg; meteen erbij kopen, beschermd je tafel echt een stuk beter!!

En qua statief, Eurolite heeft een STV statief uit mijn hoofd, speciaal voor de KLS setjes. Daar past hij meteen in. Deze heb ik een tijd ook gehad, stond gewoon stevig, en deed waarvoor hij bedoeld was. Het is dus niet zo'n gammel dingetje. Echter ben ik uit eindelijk overgestapt naar een wind-up.

Comment

Ok, heeft die kls set zelf ook al menus erop zitten? Zit net ff het scanmaster topic door te lezen, maar lijkt me toch wel te veel werk, ik zoek eigenlijk iets plug en play, net zo als dat ik muziek mix, bijv fader per lamp om te dimmen, ovschakelen naar muziek licht of vast licht of uit, meer niet

Comment

Working...
                              X