Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ LED scanners programmeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ LED scanners programmeren

Goedendag,

Gisteren zijn mijn 2 nieuwe DJ LED scanners binnengekomen. M'n lichtset bestaat nu uit 4 led-parren, een stroboscoop, een laser en een rookmachine. Plus de 2 scanners natuurlijk. Ik krijg alles goed aangestuurd, behalve de scanners. De LED-parren worden automatisch op muziek aangestuurd via kanaal 6 op de controller, de laser via kanaal 2 . Strobo bedien ik zelf en rookmachine via externe controller. Ik wil graag de scanners ook muziekgestuurd hebben, maar dit is nogal lastig via DMX. Ik kan ze aan en uitzetten via DMX, maar hoe ik ze muziekgestuurd moet laten lopen is me niet duidelijk.

Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

--Martijn

Ik weet niet of je via dmx een geluidgestuurde modus kan oproepen.

Om welke scanner gaat het precies en welke controller voor je dmx heb je?
    Sowieso is het vaak mooier om niet alles op de geluidgestuurde modus te laten draaien maar meer een echte show zelf te programmeren. Daar heb je vaak ook een controller voor. Anders kan je net zo goed zoon schakelkast met 10 schakelaars en stopcontacten kopen. Schakelaar aan is lamp aan geluidgestuurde modus schakelaar uit is lamp uit. Heb je heel de dmx niet nodig.

Comment

Ik heb deze scanners:
      Deze DMX-gestuurde scanner heeft een LED-cluster als lichtbron. Niet alleen scheelt dit in de energiekosten, ook zijn de LEDs in bepaalde figuren geplaatst voor een mooie projectie van het licht in de lucht.

En deze controller:
      De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

Parren werken wel geluidsgestuurd via de controller. Die scanners moeten toch ook wel te doen zijn? Het is gewoon ideaal om ze via dmx aan en uit te zetten, dan kun je oook je blackout gebruiken... Iemand ideeen?

Comment

De scanner die jij heb kan je geluidsgestuurde modus niet via DMX activeren.

Comment

Oke, dat is balen... Is er misschien wel een andere manier om via die controller die modus na te bootsen?

Comment

Wat je kan doen is een switchpack kopen en daar je scanners op aansluiten.
            In de veronderstelling dat de scanners niet gaan kalibreren bij opstarten.

Comment

waarom doe je zo moeilijk.... gwn op de scanner zelf de geluids modus oproepen is 10x simpeler.
              en voor een beetje show 2 chases in elkaar draaien kan ook

Comment

@Nigelgein: dat is net het probleem, je kan de geluidsmodus niet oproepen via dmx.

Comment

Nee, op de scanner zelf. Staat in de manual hoe dat moet!

Comment

Via de scanner zelf is eigenlijk geen optie. Hangt lastig aan de truss en kan ook niet bij het knopje. Switchpack is ook geen optie, aangezien ze kalibreren bij opstarten. Is er geen mogelijkheid dat de controller zelf wat in elkaar knutselt ofzo? Een ander type scanner is me voor het mooi net wat te duur...

Comment

Working...
                    X