Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX aansturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX aansturing

Hallo,
    Ik heb onlangs een Mac Mah LED PAR gekocht, voorlopig ga ik het gebruiken met de mogelijkheden die er nu in zitten. Als ik het t.z.t. wil gaan besturen via DMX, welke controller is dan geschikt?

René Sance. www.rene-sance.nl

Wat iemand makkelijk vind is zo vreselijk verschillend... Met led dingen vind ik een usb/dmx dongel op een laptopje/pc erg makkelijk, maar je kan natuurlijk ook een avolite pearl of een Grand MA 2 kopen om het aan te sturen. Ik denk dat je gewoon budgetair gezien moet kijken wat voor jou uitkomt en wat voor jou het makkelijkste is om te bedienen...

Comment

Budget is inderdaad de hoofdzaak van de beslissing die je gaat nemen qua controller. Showtec heeft echter een nieuwe controller op de markt gebracht die mij ideaal lijkt om LED-parren aan te sturen, namelijk de LED Operator 4. Kost bijna niks, maar ik denk dat het een erg handig apparaat is.

Comment

Ik hou alle opties open, maar het moet eigenlijk wel iets zijn wat makkelijk te bedienen is. Ik gebruik het namelijk bij mijn optredens als zanger, waarbij ik tijdens het zingen ook de bediening van het geluid en verlichting zelf doe.

Comment

Maar ik neem toch aan dat je een bepaald budget gaat uittrekken voor een controller, of in ieder geval een maximum?

Comment

@ Rick: Dit lijkt me inderdaad een heel geschikte controller en ook zeker niet duur. Lijkt me voor mijn doel prima.

Comment

Heeft er van de forumgebruikers al iemand ervaring met de Showtec LED Operator 4? Zo ja, hoe zijn je bevindingen?

Comment

Controller moet nog op de markt komen, dus ik denk niet dat er al iemand echt ervaring mee heeft.

Comment

In dat geval hoop ik dat er iemand zijn bevindingen op het forum plaatst zodra er ervaringen zijn. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Budget is inderdaad de hoofdzaak van de beslissing die je gaat nemen qua controller. Showtec heeft echter een nieuwe controller op de markt gebracht die mij ideaal lijkt om LED-parren aan te sturen, namelijk de LED Operator 4. Kost bijna niks, maar ik denk dat het een erg handig apparaat is.
                    Vandaag gezien, het is een apperaatje wat nog al eenvoudig werkt, ik heb hem alleen laten kunnen knipper en de kleuren kunnen regelen.
                    Maar hij werkt volgens mijn niet samen met de mac mah, want die heeft 16 kanalen nodig, met minder doet ie het niet (staat in een review).

Comment

16 kanalen gedeeld door 4 spotjes = 4 kanalen per spotje? Ik weet verder de kanaalindeling van de Mac Mahs niet, je zou eens kunnen vragen of je deze setup eens mag uitproberen in de showroom van Bax-shop.

Comment

Working...
                      X