Ben tijdje geleden op een trouwfeest geweest waar de DJ van dienst ipv de normale parren als conventioneel licht gebruikte, 2X de I-Color van Jb Systems op een statiefje had gezet.
Aanvankelijk was ik zeer sceptisch (iets in de zin van; welke oen vervangt z'n parren nu door zoiets), maar naar verloop van de avond stond ik cht met m'n mond vol tanden. Die dingen deden hun werk gewoon goed.(Lichtsterkte was top, deden het goed mee op de muziek en het effect op de dansvloer was eigenlijk sterker dan met de normale parren)
NU zie ik in die dingen heel wat voordelen.
kleiner (beter te transporteren)
betere wash op de dansvloer
ook in te zetten op podia en voor decoratieve doeleinden
gemakkelijker in een flightcase te steken
...
Tegenover de PAR - spots hebben ze echter ook wat nadelen zoals;
vaste kleurenfilters (maar wel RGBY kleurenmenging)
geen mogelijkheid tot het bekomen van "lichtstralen"
nogal ongewone aanblik (onbekend is onbemind?)
Nu sta ik op het punt om wat conventioneel licht aan te schaffen (werkte voordien met LED parren, maar ben daar om een veelvoud van redenen op aan het terugkomen).
En ben dus serieus gaan nadenken if ik niet beter 2 van die dingen koop ipv 2X4 Par voor m'n drive-in.
Graag jullie suggesties, meningen en/of ervaringen.
mvg
Soullie
Aanvankelijk was ik zeer sceptisch (iets in de zin van; welke oen vervangt z'n parren nu door zoiets), maar naar verloop van de avond stond ik cht met m'n mond vol tanden. Die dingen deden hun werk gewoon goed.(Lichtsterkte was top, deden het goed mee op de muziek en het effect op de dansvloer was eigenlijk sterker dan met de normale parren)
NU zie ik in die dingen heel wat voordelen.
kleiner (beter te transporteren)
betere wash op de dansvloer
ook in te zetten op podia en voor decoratieve doeleinden
gemakkelijker in een flightcase te steken
...
Tegenover de PAR - spots hebben ze echter ook wat nadelen zoals;
vaste kleurenfilters (maar wel RGBY kleurenmenging)
geen mogelijkheid tot het bekomen van "lichtstralen"
nogal ongewone aanblik (onbekend is onbemind?)
Nu sta ik op het punt om wat conventioneel licht aan te schaffen (werkte voordien met LED parren, maar ben daar om een veelvoud van redenen op aan het terugkomen).
En ben dus serieus gaan nadenken if ik niet beter 2 van die dingen koop ipv 2X4 Par voor m'n drive-in.
Graag jullie suggesties, meningen en/of ervaringen.
mvg
Soullie
Comment