Announcement

Collapse
No announcement yet.

i-COLOR vs PAR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• i-COLOR vs PAR

Ben tijdje geleden op een trouwfeest geweest waar de DJ van dienst ipv de normale parren als conventioneel licht gebruikte, 2X de I-Color van Jb Systems op een statiefje had gezet.

Aanvankelijk was ik zeer sceptisch (iets in de zin van; welke oen vervangt z'n parren nu door zoiets), maar naar verloop van de avond stond ik cht met m'n mond vol tanden. Die dingen deden hun werk gewoon goed.(Lichtsterkte was top, deden het goed mee op de muziek en het effect op de dansvloer was eigenlijk sterker dan met de normale parren)

NU zie ik in die dingen heel wat voordelen.
    kleiner (beter te transporteren)
    betere wash op de dansvloer
    ook in te zetten op podia en voor decoratieve doeleinden
    gemakkelijker in een flightcase te steken
    ...

Tegenover de PAR - spots hebben ze echter ook wat nadelen zoals;
    vaste kleurenfilters (maar wel RGBY kleurenmenging)
    geen mogelijkheid tot het bekomen van "lichtstralen"
    nogal ongewone aanblik (onbekend is onbemind?)

Nu sta ik op het punt om wat conventioneel licht aan te schaffen (werkte voordien met LED parren, maar ben daar om een veelvoud van redenen op aan het terugkomen).
    En ben dus serieus gaan nadenken if ik niet beter 2 van die dingen koop ipv 2X4 Par voor m'n drive-in.

Graag jullie suggesties, meningen en/of ervaringen.

mvg
    Soullie

Parren kun je ook in creatieve richtingen hangen, zoals een waaier of kruisingen in de bundels. De iColors kijken me dan weer wel erg leuk om als gekleurd blind-effect te gebruiken in combinatie met rook.

[edit]
    Ohja, en een setje parren is altijd handig bij te huren. iColors zijn niet zo veel te vinden denk ik. ;)

Comment

nog meningen?
      moet echt iets gaan beslissen
      conventionele parren of Icolor?

Comment

Ik denk dat je toch zelf een beetje de voor- en nadelen moet overwegen. Wat denk je dat voor jouw situatie (toepassingen, transport, opslag, verhuur) het beste is?

Comment

Kijk filmpje op youtube en je zal snel een mening vormen denk ik.

zien is namelijk het overtuigends.

Comment

ik heb al tientallen filmpjes gezien, echt niet echt hulpvol.

Enerzijds denk ik dat je met de Icolor mooie dingen (bijv mooie wash tijdens openingsdans op een bruiloft) kan doen en voor velerlei toepassigen kan gebruiken, maar anderzijds vrees ik voor een onproffesionele look tov de parren.

Denk al bij al dat het de parren worden, met wat WFL lampen extra voor op bruiloften enzo

Comment

Wellicht kun je eventueel bij grotere shows aan een combinatie denken. Dan kun je ze eventueel ook nog inzetten als gekleurde blinder. :)

Comment

Working...
              X