Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED strips op meubel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED strips op meubel

Hey,

Ik ben op het idee gekomen om misschien RGB LED strips op mijn meubel te plakken voor de decoratie. Mijn meubel is een proDJuser dj stand.

Ik heb hier een afbeelding gemaakt van wat ik in gedachten had. Links boven zie je het eerste ontwerp van de voorkant en rechts boven het tweede ontwerp van voorkant. Midden onder staat hoe ik het wil doen met de voeding en de DMX dimmer.

Het is ook de bedoelling onder aan de kleppen die aan de zijkant uitsteken 1 of 2 led strips te plakken, die de zijkant van het meubel uitlichten.

De bedoeling is om de voeding en dimmer tegen de wand aan te schroeven. Dit moet net kunnen op die plek, maar ik moet wel rekening houden met de diepte i.v.m. de zijkanten die je in kunt klappen, hij moet nog wel dicht kunnen.

Hier is de afbeelding!

Wat vinden jullie van deze ontwerpen? Is het sowieso verstandig er led strips op te plakken?
    En als ik als voorbeeld deze LED strip neem, en ik knip ze op maat op de plekken waar dit mag, moet ik dan een 4 polerige kabel op de contactjes solderen?

Gr Yorick
    Last edited by yobotje; Sunday-14-10-2012, 13:28.

Los van het feit of het plakken op "fligthcase" zo verstandig is ben ik zelf geen fan van "direct" led licht en zal het rendement zo op zwart niet direct heel hoog zijn.

Is het wellicht een optie op een voorzet"wandje" te maken dat je tegen je meubel aan zet / eventueel met mogelijkheid om vast te zetten? Deze kun je wit maken en doormiddel van indirect aanlichten mooi kleuren.

Comment

Het is dan meer de bedoeling dat de rest van het meubel niet echt opvalt, en dat de led strips er een beetje in de vorm uitkomen, deze wil ik samen progammeren met de led aircones van mij. Of dit goed plakt weet ik zo ook niet op flightcase hout!

Comment

Het nadeel is dat die dingen al snel vervelend worden. Ze zijn namelijk erg vel als je er recht in kijkt. Of je ze nu hebt gedimd of niet!

Comment

Op een gegeven moment heb je ze toch in zoverre gedimd dat je er wel in kan kijken, maar dit geld ook voor par 56! Ja die hangen wel hoger zodat je er minder snel in zal kijken maar toch... Ga nog een ontwerpje maken, post ik zometeen!

Edit:

Hierbij zit je wel met het probleem dat bij de blauwe pijl de scharnieren zitten voor de kleppen die je inklapt. Daar zal ik dan een stukje ruimte moeten overlaten zodat hij ook als hij dicht is goed kan blijven zitten.
          Last edited by yobotje; Sunday-14-10-2012, 16:16.

Comment

Wat betreft die felheid zou ik om ze goed te benutten iets maken zodat je indirect je meubel kleur kan geven. Een witte plaat voor je meubel (op zwart zie je het niet goed) en dan een soort "omgekeerd U-profiel" aan de bovenkant met de LED's.

Beetje lastig uit te leggen, maar kan het eventueel wel even uittekenen als je dat handig/leuk/nuttig vind..

Comment

Je bedoelt melkglas? Kan inderdaad, dan zal ik het een beetje maken in het zelfde principe van de prodjuser dj stand, met 2 kanten die je ook uitklapt naar de zijkant toe. Evt het melkglas in 2 delen opdelen met aluminium profielen er tussen.

Comment

Melkglas zou kunnen daar kan je het achter maken, maar als je van de zijkant kijkt:
                ____
                |....|
                |
                |
                |
                |
                |
                |
                |

En dan zijn die puntjes de plek waar je ledstrips plakt, dan kan je met een houtenplaat (wit geschilderd) werken, dat is goedkoper en minder breekbaar dan melkglas..

Comment

Kan je het eens uittekenen? Snap hem niet helemaal. Moet wel inklapbaar zijn ivm vervoer, en ik weet niet of wit de beste optie is. Dit omdat ik nu alles in de drive-in zwart heb, weet niet of wit dan mooi uitkomt.

Comment

Ik gok erop dat dit wordt bedoelt:

Heb de foto even van een forum lid geleend!

edit: verdraaid, werkt ie weer niet.
                    Nou ja, klik hier voor de foto!

Last edited by JanPetersen; Sunday-14-10-2012, 18:40.

Comment

Mooi kruisje jan :-)

Comment

Ben er erg trots op ;-)
                        Zal ff editen!

Comment

Snap hem ja! Zal inderdaad goed in meerdere delen kunnen worden opgedeeld. Zal er nog eens over nadenken ;)

Comment

dat was inderdaad wat ik zo'n beetje bedoelde, dan kijk je niet direct tegen die strips aan en heb je maximaal effect.

Comment

Zal ff snel tekeningetje voor je maken!

Dit is een mogelijkheid om de led strip te verbergen. Bij voorkeur maak je de binnenkant van het U vormige kapje wit.

Last edited by JanPetersen; Sunday-14-10-2012, 21:57.

Comment

Working...
                              X