Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED strips op meubel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb je er ook al over nagedacht hoe je de verbinding gaat leggen met een fatsoenlijke dimmer? Neem aan dat je niet iedere keer schroefterminals wilt gaan aansluiten, want da's geen pretje met zulke dunne adertjes.

Verder opletten dat je niet al je strips aan elkaar koppelt. Er gaat dan namelijk een erg grote stroom door het begin van je strip, waardoor hij behoorlijk heet kan worden! Het beste is dus om meerdere losse lijntjes te leggen.

En denk ook goed aan bescherming. Als er een statief tegen aan stoot, is dan je strip direct gescheurd?

Daarnaast zijn de meeste strips flexibel, maar niet flexibel genoeg om over een scharnierend punt heen geplaatst te worden.

Comment

Mochten de strips vastzitten aan het meubel dan gewoon vast de kabels er in maken, zit hij appart aan de witte constructie gewoon met een 4 polerige connector er tussen.

Comment

Zet er gewoon een pluggetje op. Even rondkijken in de bax shop. De gene die je eigenlijk nergens anders voor gebruikt. Bv, 5polige xlr. 2.
        Daar zet je een plug in het hout. En vanaf je dimmer ga je naar die aansluiting.

edit; yobotje was me voor.

Comment

Ik zou alu u rails kopen, deze met de rug op de kast nagelen en daar de strip in plakken

Comment

Vind dat idee van Janpetersen wel goed, kan je mooi inklappen ook. Eventueel het voorstukje waar de ledstrips onder zitten in tweeën delen, mocht het niet stevig genoeg zijn.

Comment

he, het kan veel makkelijker.
              koop een paar van die 30 euro led tubes (plug en play, incl. draadloze afstandbediening)
              zet deze tegen je meubel aan
              koop een simpele doorzichige of zwarte of witte backdrop.
              hang deze voor je strips en je meubel zodat je erdoorheen schijnen.

ziet er hartstikke mooi uit , niet te vel en je krijgt een egaal effect.

tubes die ik bedoel :http://www.bax-shop.nl/led-bar-tube/...t-details.html deze zijn 30euro per stuk

je kan ook de sterke dmx led rgb barren kopen alleen deze zijn stuk duurder en ik denk dat het niet veel mooier op wordt. (maar het heeft naturlijk wel dmx)

denk eroverna.
              hoeveel tubes je wil plaatsen moet je zelf weten maar eigenlijk minimaal 5 tubes om een beetje effect te hebben.

Comment

Ja. Leuk idee. Maar je kan die tubes niet op maat knippen hè! Dus dat kan wel. Maar met led strips ziet het er mooier uit. En voor nog geen 100 euro heb je een degelijk setje led strip/controller/dimmer/etc. Even van mdf/multiplex zo'n u vormig kapje maken en klaar!

Comment

Aangezien het ons meubel op de foto is kan ik je wel wat erover vertellen.

Elk deel wat je ziet is een 1.05 cm breed. Geen idee meer waarom maar had toen een enorm goede reden.
                  Elk deel heeft bovenaan een bak vast zitten. De bak is in totaal een 15 cm hoog en dan nog een kleine schuine rand geloof me dat wil je. Anders ga je binnen een half uur van dj booth naar bar modus.
                  De stukken steken een 10 cm naar voren. Hierin zitten 2 echt zwaar professionele led strips van 90 cm dit is ivm spreiding en knipbaarheid.
                  Deze zitten verzonken in een bak in het naar voren stekende deel.
                  Als je er alles in hebt zitten plexiglas plaatje erover en er kan gewoon nooit echt veel mee gebeuren.
                  Aan de kant van de dj gewoon 4 polige xlr waar je mee naar je dimmer gaat en waar je ze mee doorlust.
                  Als je dan de doorlus kabels voor paneel 1 en 2 en 3 gewoon netjes in de koof zet en op de hoeken aan de kant van de dj de 4 ploige chassis xlr connector. Kan je eenvoudig met kabels van zeg 10cm doorlusse. Even opletten met male en female en klaar. 1 kabel naar je voeding dimmer of wat dan ook en klaar.

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
                    he, het kan veel makkelijker.
                    koop een paar van die 30 euro led tubes (plug en play, incl. draadloze afstandbediening)
                    zet deze tegen je meubel aan
                    koop een simpele doorzichige of zwarte of witte backdrop.
                    hang deze voor je strips en je meubel zodat je erdoorheen schijnen.

ziet er hartstikke mooi uit , niet te vel en je krijgt een egaal effect.

tubes die ik bedoel :http://www.bax-shop.nl/led-bar-tube/...t-details.html deze zijn 30euro per stuk

je kan ook de sterke dmx led rgb barren kopen alleen deze zijn stuk duurder en ik denk dat het niet veel mooier op wordt. (maar het heeft naturlijk wel dmx)

denk eroverna.
                    hoeveel tubes je wil plaatsen moet je zelf weten maar eigenlijk minimaal 5 tubes om een beetje effect te hebben.
                    Mwa lijkt me niet wat, zeker niet met afstandsbediening. Wil niet dat alles verschillend is maar het moet bij de show passen, als je dan dmx tubes neemt wordt het wel erg prijzig. Word hem dus niet.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Aangezien het ons meubel op de foto is kan ik je wel wat erover vertellen.

Elk deel wat je ziet is een 1.05 cm breed. Geen idee meer waarom maar had toen een enorm goede reden.
                      Elk deel heeft bovenaan een bak vast zitten. De bak is in totaal een 15 cm hoog en dan nog een kleine schuine rand geloof me dat wil je. Anders ga je binnen een half uur van dj booth naar bar modus.
                      De stukken steken een 10 cm naar voren. Hierin zitten 2 echt zwaar professionele led strips van 90 cm dit is ivm spreiding en knipbaarheid.
                      Deze zitten verzonken in een bak in het naar voren stekende deel.
                      Als je er alles in hebt zitten plexiglas plaatje erover en er kan gewoon nooit echt veel mee gebeuren.
                      Aan de kant van de dj gewoon 4 polige xlr waar je mee naar je dimmer gaat en waar je ze mee doorlust.
                      Als je dan de doorlus kabels voor paneel 1 en 2 en 3 gewoon netjes in de koof zet en op de hoeken aan de kant van de dj de 4 ploige chassis xlr connector. Kan je eenvoudig met kabels van zeg 10cm doorlusse. Even opletten met male en female en klaar. 1 kabel naar je voeding dimmer of wat dan ook en klaar.
                      Handig gemaakt ja! Zal er nog eens ove na denken. Voordeel met een voorschot is ook dat je niet meer de grote moeite hoeft te doen alle kabels voor je meubel weggewerkt te hebben.

Comment

Bij ons zit alles vast in flightcases. Elke flightcase heeft minimaal stroom in stroom uit en xlr uit en tulp uit.

Verder komt er alleen 2x een USB connector op voor de geluidskaart en de controller. Dus stroom erop. Xlr uit naar versterker of speaker en laptop aansluiten klaar. Nergens kabels die niet nodig zijn xlr en stroom helemaal onder zitten ze ook nooit on de weg

Comment

Tsja, ik heb een flightcase met mijn ub1204fx erin, daarop zit 1x powercon in, 2x powercon out en 2x xlr out voor de speakers. Die moeten achterlangs naar mijn kant toe lopen. Dan nog de laptop op het laptopstand (moet ik er allemaal zelf op locatie opzetten ) , hierop nog weer een usb hub aansluiten waarop ik t daslight kastje moet aansluiten en de midi controller, extra beeldscherm neerzetten en aansluiten, 2 mics aansluiten en dan nog zoals gewoonlijk dmx lijntjes leggen.

Comment

Working...
                          X