Deze keer ben ik op zoek naar DMX software om mijn sets ledparren (kls-1001) en ledscanners mee aan te sturen. Nu is het probleem met alle software die ik bekijk, dat ik de KLS niet kan aansturen in 3d modus. Dat is wel een vereiste. Hebben jullie suggesties?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DMX Software
Collapse
X
-
Cuelux heeft geen 3d modus ingebouwd. Maar er zijn wel erg veel software pakketen die je dan kan kopen om ze vervolgens virtueel aan te sturen.
Nu ik je begrijp dat je met 3d modus een virtuele omgeving bedoelt. Nee kan een virtual dj niet. Welke je ledparren wel herkent en er al in heeft staan durf ik zo ook niet te zeggen.
Comment
-
Het gaat er volgens mij om dat de meeste software-programma's met 3D modus niet 'snappen' hoe een KLS-systeem werkt, dus dat je een balk met 4 spots hebt, waarbij de balk de basis is en niet de spot zelf (getuige de 15 kanalen, die je niet gelijkmatig over het aantal armaturen kunt verdelen).
Dus de vraag is, hoe kun je een KLS-systeem in DMX-software visualizeren in de 3D modus, zodat je alsnog de balk met 4 spots er in kunt krijgen?
Comment
-
Dat weet ik. Ik heb er ook 4 van de kls 801. Maar nogmaals dit ligt dus aan de software. Dat word er 1 zoeken waar of deze instaat of waar jezelf fixtures in kan maken.
Er zijn ondertussen namelijk enorm echt super veel merken en producten. Elke dag komen er weer nieuwe bij. Helaas lopen de fabrikanten van software hier dus altijd mee achter.
Ook heeft de kls balken 4x rgb kanalen van 0 tot 100% dus 12 totaal voor de kleuren van de 4 parren.
Daarnaast heb je een totaal dimmer en een totaal strobo. Hiermee bedien je dus de totaal dim van de balk en van alle parren tegelijk dus. Zelfde voor de strobo functie.
Laatste kanaal is om de ingebouwde show op te roepen.
Comment
-
Grootste probleem van de visualisers is dat het nogal moeilijk is 4 beams uit één object te krijgen die dan ook nog eens apart aan te sturen zijn. In je visualisers kun je dan beter gewone, 4 kanaals LED parren plakken die je op de kanalen van de KLS balk patcht.
Comment
-
Dat lukt mij in bijna alle programmas, ik gebruik daslight, maar het lukt ook in sunlite, freestyler, deze hebben allemaal dezelfde layout en werken hetzelfde.. ik zou zeggen probeer eens met wat softwares... Voor daslight en sunlite kan ik je de files doorsturen...
Comment
Comment