Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avolites Titan Mobile

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Avolites Titan Mobile

Hallo,
    Wij willen misschien overstappen naar een Avolites tafel (titan software).
    Ik heb al een beetje liggen stoeien met de simulator maar dat wil nog niet helemaal lukken. Ik heb ook al gezocht naar een training/cursus over dit systeem maar ik vind alleen maar trainingen over de pearl software...
    Nu is mijn vraag welke ervaringen er hier zijn met deze tafel, en of iemand weet waar er cursussen over de titan software worden gegeven...

ik heb er ooit is mee mogen spelen. wat een klein *#$ ding zeg.
    ik mis echt veel te veel pallet knopen, veel te weinig fixture knopen, en alles is gewoon veel te klein. je kan met je pallets en je fixtures wel in meerdere layers werken maar dat werkt gewoon echt niet.

als ik jou was zou ik eerder naar een tiger of een pearl 2004 kijken, miss 2ehands. het programeert gewoon een stuk makkelijker.

Comment

Tot nu toe heb ik hier niet veel problemen mee. Jij bent waarschijnlijk ook wel wat grotere shows gewend? Voor onze lichtset valt dit waarschijnlijk wel mee. Daarbij hebben wij alles LED en ik vind het wel handig als op mn pallets kleuren staan. Ik zou zowiezo met een laptop en touchscreen werken, dus 2 schermen...

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
        Tot nu toe heb ik hier niet veel problemen mee. Jij bent waarschijnlijk ook wel wat grotere shows gewend? Voor onze lichtset valt dit waarschijnlijk wel mee. Daarbij hebben wij alles LED en ik vind het wel handig als op mn pallets kleuren staan. Ik zou zowiezo met een laptop en touchscreen werken, dus 2 schermen...
        ja dat wel, vooral met je pallets voor gobo's strobe een hoop kleuren en dan ook nog is wat posities, dan zitten ze zelfs op een pearl zo vol.
        ik moet zeggen dat ik niet weet of je op de schermen nog pallets aan kan maken.ik weet dat ze in de laatste expert versie op de messe wel kon.

Comment

Als ik het zo lees is de chamsys pc wing ( maxi ) misschien wel wat voor je. Enorm veel mogelijkheden en voor zover ik tot nu toe weet eigenlijk een meer dan redelijk stabiel systeem ( wat ik dus niet ga zeggen over avolites )

Kost zowat het zelfde. Mogelijkheden zijn ook zeer zeker meer dan ruim genoeg,

Wij willen misschien ook een keer gaan upgrade ivm volle dmx lijnen. Avolites komt er bij mij niet in en als interresant alternatief kwamen wij zelf op chamsys uit. Zeg niet dat het hem gaat worden dat weet ik gewoon nog niet, Maar is zeker wel 1 die we op het lijstje hebben staan,

Comment

Ik wil zowiezo de basisbediening op de console hebben zitten. Dan blijft bij chamsys alleen de maxi nog over. Deze is toch echt wel een stukje duurder... 4710-2910=1800€ prijsverschil. Dit verschil is net iets te hoog voor ons...
            Ik ga deze middag Avolites eens proberen met 2 schermen. Dan zal ik ook eens wat meer pallets en zo gaan maken om te kijken hoe ik qua ruimte uit kom...

Comment

Je zal er nu misschien mee uitkomen maar ik ben bang met de ontwikkelingen van nu toch wel weer snel tegen beperkingen aan ga lopen.

Verder heb je het over een ADVIES prijs. Voor bijde wil dit dus niet zeggen dat het ook de daadwerkelijke betaalde prijs zal zijn.

Maar goed ik wil niet een chamsys gaan vertegenwoordigen, wou alleen even aangeven dat er bij ons in ieder geval geen avolites in komt en een chamsys dan een evenuteel leuk alternatief is.

Comment

he nijst, hoe oud ben jij ? want je ziet er uit als 12 en je koopt een 2900 euro controller.....

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
                  he nijst, hoe oud ben jij ? want je ziet er uit als 12 en je koopt een 2900 euro controller.....
                  Maar je hebt (volgens mij) heel wat kennis, of is het omdat ik er niet alles van ken? :D

Comment

14 jaar.

Nijst zelf koopt ook niets. Meer de gene waar hij mee meeloopt. Maar laat het inderdaad wel vaak zo overkomen (of probeert) dat hij het gedaan heeft en het gaat kopen.

Mag gewoon vaak mee en op knoppen drukken maar ik geloof niet dat het de grote man is. Ik heb al verschillende posts gelezen waar in ieder geval toch nog wel het ontbreken van kennis en ervaring voor de echte beslissing nemende persoon te kunnen zijn uit bleek.

Weet aardig wat voor zijn leeftijd maar er ontbreekt ook nog meer dan aardig wat.

Comment

Ik ben 14 (bijna 15) en heb nogal veel ervaring in deze branche voor mijn leeftijd. Dit is ook mijn grootste talent. Ik doe dit al zeker 10 jaar samen met mijn vader waarbij we de laatste 3 jaar onze lichtset sterk zijn gaan uitbreiden. Tot op heden werken we met daslight 2/3. Deze software ken ik tot in de kleinste functies. Tegenwoordig hebben we alles led. Alleen beginnen we een hoop live functies te missen op onze software, en ontbreekt ook een uitgebreide pixelmapper. Daarom dat we willen overstappen op een lichttafel...
                      Edit: de anderen waren me voor...
                      Last edited by nijst001; Wednesday-24-10-2012, 22:58.

Comment

wtf 10 jaar en je bent 14 dus jij wil mij vertellen dat je op je 4de al lichsthow progameerde...... onzin.
                        dashlight kan je best hebben. dat je led hebt zegt niks.
                        ik heb het allebei, mij maakt het niet zo veel uit, want ik heb maar af en toe een feestje en ik heb nog nooit een lamp hoeven vervangen

ik bedoel ik ben ook 15 maar aan mijn complete lichtset heb ik nog geen 400 euro uitgegeven (2adj dj scaners, 2 showtec tornado scans met case en contr, 3 eurolite sls7 led parren, dmx interface en showtec scanmaster)

ervaring heb ik ook (zo heb ik onlangs bij de flint in amersfoort geholpen )

Comment

Mis wat off topic.

Ervaring is niet altijd de jaren dat je ermee bezig bent of waar je geweest bent. Het is ook wat je gedaan hebt en hoe je tot dat punt gekomen bent.

Ergens wat mee helpen kan eigenlijk iedereen wel. Als je vraagt kan ik ff helpen om die wagen mee te lossen en zo kan je op erg veel plekken gewoon je handjes mee laten wapperen. Maar omdat je nu een paar keer wat sjouwhulp klusjes hebt mogen doen wil dat niet zeggen bam wouw ik heb ervaring want ik ben hier of daar geweest. Het is dan ook wat heb je gedaan. Hoe heb je het gedaan. Als ook waarom. Zei iemand dat moet je doen en ik wil het zo en zo hebben of hier heb je de sleutel succes met die trailer en die 4 sjouwhulpen ik zie je vanavond wel weer. Grote verschillen dus.

@nijst
                          Tja ik ben met me 4 begonnen wat wil jij nu echt als 4 jarige doen om echt tellende ervaring op te doen? Als je met je vader mee ging vraag ik me zelfs af waar je vader in hemelsnaam mee bezig is geweest. 4 jarige horen bij mijn weten niet op een klus thuis. Hoe groot of klein dan ook. Die geef je een stapel blokken en een toy story dvd. Daar ga je mee naar de efteling niet naar een klus. Leuk als je zeg 13 a 14 bent om wat mee te gaan maar zelfs dan zal het allemaal wel mee vallen.

Ja je hebt ervaring en voor je leeftijd weet je redelijk wat. Ben je iemand met 10 echt tellende ervarings jaren. Nope zeker niet. Als ik je kennis langs mijn ervaring lat leg (doe ik ook om mijn sjouwhulp in te schalen) leg ik hem op een zeg jaar of 2. Kortom er valt nog erg veel te leren in mijn ogen.

Ik doe het ookal vanaf me 13de of 14de jaar. Maar die eerste paar jaar met portable
                          spelers en me 10 voudige dj switch noem ik nu niet echt ervaring was meer leuk gehobby.

Ik hoop dat je me er niet te fel op aan kijkt. Maar zo zie ik het. Geloof me nu je wat meer aan het overstappen bent naar wat leukere producten en wat meer zelf ontdekt hebt en aan het ontdekken bent zal je erachter komen dat er ook wat meer ervaring komt.

Comment

Originally posted by Ronnie
                            Tja ik ben met me 4 begonnen wat wil jij nu echt als 4 jarige doen om echt tellende ervaring op te doen? Als je met je vader mee ging vraag ik me zelfs af waar je vader in hemelsnaam mee bezig is geweest. 4 jarige horen bij mijn weten niet op een klus thuis. Hoe groot of klein dan ook. Die geef je een stapel blokken en een toy story dvd. Daar ga je mee naar de efteling niet naar een klus.
                            Originally posted by Nigel
                            wtf 10 jaar en je bent 14 dus jij wil mij vertellen dat je op je 4de al lichsthow progameerde...... onzin
                            Natuurlijk programmeerde ik op mijn 4de nog geen lichtshows. In deze tijd hadden we alleen maar een statiefje met wat lampen, en een lichttafeltje, 4 kanaals met ingebouwde programma's en dimmers... Wat schuifjes schuiven...
                            Tussen mijn 4e en 11 jaar was het eigenlijk alleen maar van dit, en was mijn vader zijn geluidsset aan het uitbreiden...
                            Na mijn 10/11e zijn we gaan investeren in nieuwe verlichting. Ondertussen wel al een nieuwe lichttafel ed. gekocht toen. We hebben toen eens 2 movingheads gekocht... Toen ik 12 jaar was ben ik naar een plaatselijke discotheek gegaan voor eens rond te kijken. Was toen de eerste keer dat ik bij een grote tafel stond. Ietwat mogen spelen ermee: die knop is daarvoor en daar doe je dat mee... Ook toen overgegaan op 4 heads en wat kls-balkjes...
                            De laatste 3 jaren is de lichtset het meest veranderd. 4 nieuwe heads, andere led parren, aantal meters truss... Ook programmeer ik sinds mijn 11/12e complete shows op daslight, zowel voor onze eigen verlichting, als in opdracht van de 'baas' van de stichting in het cultureel centrum.

Nijst zelf koopt ook niets. Meer de gene waar hij mee meeloopt.
                            Ik geloof niet dat het de grote man is. Ik heb al verschillende posts gelezen waar in ieder geval toch nog wel het ontbreken van kennis en ervaring voor de echte beslissing nemende persoon te kunnen zijn uit bleek.
                            Ik koop zelf inderdaad niks. Het meelopen is bij mij op 2 vlakken.
                            Aan de ene kant het privé deel met mijn vader. oa de truss, 4 heads, 16 led parren, led strips en al het geluid. Hier overleg ik altijd met mijn vader van dit is beter en dat heeft zijn nadelen... Als we dan op een unaniem besluit uitkomen, soms ook door hulp van jullie, gaan we iets kopen.
                            Van de andere kant de stichting. Hier beslis ik niks. Alles wordt beslist door de 'baas'. Ik mag wel eens zeggen van als we nu zo of zus doen, zou dat niet beter zijn of beter uitzien. Dan is het of ja of nee want... Wat er wordt gekocht heb ik niks over te zeggen.

Maar laat het inderdaad wel vaak zo overkomen (of probeert) dat hij het gedaan heeft en het gaat kopen.
                            Hierover ga ik in dit topic niks zeggen maar wel in het ander topic wat ik heb geopend bij off forum.

Mag gewoon vaak mee en op knoppen drukken
                            Oneens, heb tot nu toe pas 1 keer echt op een show even knoppen mogen drukken (zoals ik denk dat jij bedoelt) Dat was in 2011 op een Gma UL van een lokale verhuurder, eerst anderhalf uur staan kijken hoe doet hij dit hoe dat hij dat. Daarna dus zelf even mogen spelen en ook nog vragen van hoe werkt dit en hoe zit dat...
                            De rest is allemaal dus gewoon met mijn vader en dat zijn ook niet echt grote shows maar meer drive-in, en of het licht daar nu rood of oranje staat, dat merken de mensen meestal toch niet.

Originally posted by Nigel
                            dat je led hebt zegt niks.
                            Wat ik hiermee wou zeggen is puur over de lichttafel. Met led en vele kleuren is het vaak handiger om kleuren voor je neus te hebben staan ipv namen van kleuren. Dit werkt overzichtelijker en duidelijker.

Ervaring begin ik nu pas een klein beetje te krijgen. Ik hoop ook binnenkort eens mee te kunnen (kijken) met een groter bedrijf in de regio.
                            Deze branche is voor mij puur een hobby, waar ik me vaak mee bezig houd, en me diep in interesseer. Zo kan ik bijvoorbeeld zeggen als ik op een vreemd podium sta van kijk dat is een Vari-lite VL2500 en Dat daar is een MacIII...

Comment

Dan heb ik het allemaal redelijk goed ingeschat.

Met mag mee en op knoppen drukken bedoelde ik meer dat je inderdaad een wat meer gevorderde drive-in licht show neer mag en kan zetten, Dus wel net wat meer dan knipper knipper wapper wapper maar dat het allemaal toch wel net wat meer is dan dat,

Dan on topic. Waarom niet een bijvoorbeeld 2de hands sgm ( regea serie ) kost 2de hands niet overdreven veel meer maar zijn wel erg goede en fijne tafels. Ja een avolites programeert sneller maar daar houd het dan ook op.

Comment

Working...
                              X