Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avolites Titan Mobile

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

SGM zijn mooie tafeltjes, maar deze liggen qua budget ook weer net te hoog. Budget zal zijn rond de €2500ex
    Wat zijn trouwens je argumenten om niet voor een avolites te gaan? En waarom Chamsys?

Comment

Heb wat ervaring met de pearl tafels en vind hier voor deze prijsklasse nogal wat lompe fouten in zitten, bijvoorbeeld dat ze nogal meer dan een sgm willen vast lopen. Ook ben je bijv na update's vaak dingen kwijt en mag je weer opnieuw beginnen met tikken. Ook de manier van werken van de tafel is niet helemaal mijn ding.

Dan vind ik een sgm gewoon een fijne tafel door zijn enorme betrouwbaarheid en degelijkheid. Tikken gaat wat langzamer misschien dan aan een pearl maar dit weegt niet op tegen betrouwbaarheid. Ook moet je maar eens ( perongelijk ) de stroom van een pearl afhalen, Alles wat niet opgeslagen is is foetsie. De sgm draait gewoon door op een accu. Allemaal net wat meer overnagedacht,

Wil je dit alles in een kleinere goedkopere versie dan kom je uit op een chamsys. Enorm veel mogelijkheden, stabiel en toch degelijk. Dus tja als je nieuw wil kom je daar snel bij uit. Of een tweede hands sgm dat kan natuurlijk ook.

Comment

Als de stroom uitvalt zou dat in mijn geval geen probleem zijn, want het tafeltje zou doordraaien op de voeding van mijn laptop... Alleen het haken wat jij zegt, zou dit op een goede pc ook zo zijn? Op een ander forum las ik ook iets over een chamsys mq40 die uit gaat komen. Chamsys moet ik zelf wel nog eens uit proberen.

Comment

Met de laptop versie durf ik het niet te zeggen, Maar als ik nu de stap maak naar een volgend systeem dan wil ik iets waar ik voortaan in kan blijven, Stel ik grade up over nog een paar jaar dan wil ik niet weer over moeten stappen.

Daarom zou ik nu voor iets gaan wat later nog een keer mee door kan.

Chamsys kan je voor op je pc gewoon gratis downloaden van hun site,

Comment

De verhalen die ik hoor over Chamsys zijn ook erg positief. De tafels zijn in mijn ogen erg goed doordacht als het aankomt op software. Zelf heb ik er nog niet op mogen werken maar verwacht dat binnenkort een demo wordt aangevraagd bij het bedrijf waarvoor ik werk.

Avolites heb ik geen ervaring mee maar de verhalen die ik over de Titan mobile hoor zijn vaak niet al te best. Het grootste probleem is volgens mij de software die gewoon niet stabiel is.

Comment

Net even met de chamsys software gespeeld. Ik vind het gewoon niet fijn werken. Vandaag wel nog een demonstratie van Cuelux gehad, ook een beest van een software, maar hier mis ik weer de palletes zoals op een Ma, Avo, Chamsys...

Comment

Wacht maar even tot cuelux pro er is. Ik heb Patrick gesproken van full avl en maarten engelen van Visual productions en geloof me dat word erg mooi en compleet.

Voor ons waarschijnlijk de oplossing.

Chamsys is anders dit doe je niet even in 2 dagen. Kan erg heel erg veel. Maar ja dat is natuurlijk ook wel anders met werken.

Cuelux is leuk maar meer een concurrent voor een sunlight en dashlight. Cuelux pro zoals het nu in de wandelgang heet is meer vergelijkbaar met de avolites en chamsys kwa grote en mogelijkheden.
                Last edited by ronennieshow; Saturday-27-10-2012, 22:25.

Comment

Gisteren ook nog met maarten gepraat. Waar kan ik iets van Cuelux pro vinden? heb al gezocht maar zonder echt resultaat. Ben iig wel geïnteresseerd in de pro versie, als er palletes in zitten...
                  Wat ik trouwens fijn vind aan de Avo: ik creeer mn pallets met alle fixtures, en dan selecteer ik live de fixtures wat ik wil en dan zeg ik jij en jij in blauw en jullie groen, bijvoorbeeld...
                  Last edited by nijst001; Sunday-28-10-2012, 19:14.

Comment

ja ik ben eerlijk. ik ben ook echt een avolites man. het werkt gewoon zo heerlijk, maar ik heb ook wel gemerkt dat een pearl 2004 gewoon al te klein.
                    gister bijv. eerst een bandje en daarna een dance event. nou iedereen weet dat je met een bandje je zaal niet mee programeert. maar waar moet ik mijn dance ding nou kwijt. de hele roller zat vol. nijst moet je na gaan bij de titan mobile, die roller is 1/3 van een 2004. daar kan je nooit een goede show op neer zetten zonder in de knoop te komen met met je programming, ja ik heb die fader nu eigenlijk nodig maar die staat nog open op page A, en dan hang je.

nou moet ik zeggen ik heb les in die chamsys software en ja het werkt wel. maar het is niet simpel. al moet ik wel zeggen op mac werkt het gewoon echt niet.
                    tja ik zou je eigenlijk een pearl 2004 aanraden omdat de show bij jou kleiner is als dat ik gister had. misschien dat je naar een tiger kan kijken maar dan moet je niet al te veel meer uit gaan breiden.

Comment

Is het ook niet mogelijk de faders uit te breiden met een bcf2000? Zitten ook 2 buttons boven (flash en swop). Verschil tussen een pearl en de nieuwe Titan is er wel. De positions waar jij een playback voor maakt zet ik op een pallet... (Correct me if i'm wrong ;))
                      Waar ik nog niet echt uit kom is hoe ik kan bepalen wat een fader doet, dus of een Chase dimmen, of de snelheid ervan regelen. Op een Ma gaat dit wel heel erg makkelijk...
                      Last edited by nijst001; Sunday-28-10-2012, 19:15.

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
                        Is het ook niet mogelijk de faders uit te breiden met een bcf2000? Zitten ook 2 buttons boven (flash en swop). Verschil tussen een pearl en de nieuwe Titan is er wel. De positions waar jij een playback voor maakt zet ik op een pallet... (Correct me if i'm wrong ;))
                        Waar ik nog niet echt uit kom is hoe ik kan bepalen wat een fader doet, dus of een Chase dimmen, of de snelheid ervan regelen. Op een Ma gaat dit wel heel erg makkelijk...
                        meestal dimmen maar voor een beweging bijv kan je de fader via times als ik het goed heb in mode 2 zetten dan word het een speed fader.
                        om de snelheid van bijv een kleurenbumb te regelen kan via je draaischijf of door een tap toets. 2 keer mee tappen, en je zit in de beat.

Comment

Mijn vraag over de BCF had je niet beantwoord ;) (maak niks uit iedereen ziet wel iets over het hoofd ;))
                          Nog een vraag: Wat doet een swop-button precies, snap het niet helemaal. Zijn die nu alleen om een playback te selecteren of ...?

Comment

nee je kan hem volgensmij niet uitbreiden maar ik weet het niet zeker. een swop buton is er voor je fixtures, daarmee selecteer je de fixtures waar je mee bezig wil zijn. ook zitten ze boven je playback faders, daar kan je inderdaad weer de info die daar onder staat mee benaderen.

ook moet je swoppen op een avolites dat is exit-clear-clear. dan gooi je heel je programmer leeg.

Comment

Heb het eens opgezocht in de handleiding over midi, en eens geprobeerd, maar je kan blijkbaar alleen de schuiven en knoppen op de tafel mappen, dus wel playback 1, maar dan heb je pagina 1 playback 1 en op pagina 2 playback 1 enz... oftewel niet echt nuttig, zou wel fijn zijn als dit in titan v7 zou kunnen, dat je een bepaalde playback over kan halen naar midi...
                              Die swop-buttons niet bij de playbacks zitten niet op een titan mobile, die faders daarbij ook niet... Alleen playback faders...

Comment

@ nijst je hebt pm

Comment

Working...
                                X