Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kanalen DMX controller doorschuiven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kanalen DMX controller doorschuiven

Goedendag,

Ik heb de Scanmaster DMX sturing (http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html)

Nu wil ik van fixture 3 de kanalen 1 en 2 doorschuiven naar 7 en 8, zodat ik ook die op de automaat kan zetten via DMX. Helaas kan ik op internet nergens vinden hoe dat moet. Is er hier iemand die weet hoe ik dat kan doen?

Bedankt alvast!

-Martijn

he, je kan je startadres hoger zetten als je dat bedoelt.....
    maar ik snap het niet echt want als je je kanalen omhoog zet dan heb je juist minder opties en waarvoor wil je het....
    je bent een beetje vaag

Comment

Het punt is dat ik een Showtec Dynamic LED op fixture 3 heb zitten. Op 4 zit een laser. Voor de rest doet er even niet toe. Als ik schuif 1 ongeveer op de helft zet, staat de laser in sound mode. Echter dan staat de dynamic led op een programma. Staat schuif 1 omhoog, dan staat de dynamic led op sound mode, maar de laser niet. Nu heb ik schuif 7 en 8 niet in gebruik, omdat geen enkel effect deze kanalen benut. nu wilde ik dus schuif 1 en 2 van de dynamic led doorschuiven naar 7 en 8. Is dat mogelijk?

Comment

Dat kan ja, maar dan schuiven de rest van de kanalen van de dynamic led ook op.

Comment

Dat maakt niet uit,aangezien die maar 2 kanalen gebruikt :)

Kan iemand mij uitleggen hoe je dat moet doen dan? Ik kan t nergens vinden...

Comment

Ik weet niet of dat mogelijk is, zal me niks verbazen. Maar heb werkelijk geen idee hoe dat kan!

Wel kan je een scene maken met steeds elke lamp op het juiste kanaal. Dit opslaan onder een programma. En zodra je dat programma aanzet zullen alle lampen (tegelijkertijd ;-)) doen wat jij ze hebt aangewezen.

Comment

Is het niet gewoon mogelijk om op de dynamic led het dmx start adres op adres 23 in te stellen?

[EDIT] ik zie net dat dit niet gaat, omdat de Showtec Dynamic LED in totaal 5 DMX kanalen gebruikt, en geen 2 zoals jij zegt[/edit]

Comment

Working...
              X