Announcement

Collapse
No announcement yet.

kls-406 met Showtec scanmaster 1 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kls-406 met Showtec scanmaster 1 ?

Hallo ledmeesters,

Een hele tijd geleden kocht ik twee barren Eurolite KLS-406 met voetpedaal. Dat was zeer beperkt en ik kreeg ze zelfs niet sychroon werken. Iemand kreeg het toch voor elkaar om met een laptop en gepast programma de barren te bedienen, ze werken dus wel goed.

Nu kocht ik in een koopje twee barren Showrec Compact Power lightset en een Showtec Scanmaster 1, die overigens probleemloos samenwerken. Het zou heerlijk zijn mocht ik die eurolite barren als bijkomende "scanner" eveneens kunnen bedienen met de Scanmaster maar daar kom ik niet uit.

Het zijn natuurlijk 2 verschillende soorten barren en de scanmaster is goed voor 4 spots afzonderlijk maar de eurolite barren hebben er zes.

Het enige wat ik eruit krijg is een ingebouwd programma die loopt en die verandert naarmate ik een shuiver op en neer beweeg.

Voor ik mijn verhaal verder zet wil ik vragen of die twee wel kłnnen samenwerken, scanmaster 1 met die 6 spots van de eurolite. En zo ja, waar kan ik daar eea over terugvinden?

Met dank voor enig antwoord.

Rudy

ik denk dat als je maar 4 kanalen hebt op je scnamaster, je dus ook maar vier adressen kan besturen. Dat wil dus zeggen dat je op jouw eurolite 2x2 parren het zelfde adres zal moeten geven. Die parren zullen dus ook altijd identiek het zelfde doen.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
      ik denk dat als je maar 4 kanalen hebt op je scnamaster, je dus ook maar vier adressen kan besturen. Dat wil dus zeggen dat je op jouw eurolite 2x2 parren het zelfde adres zal moeten geven. Die parren zullen dus ook altijd identiek het zelfde doen.
      De scanmaster kan 192 kanalen sturen dus ik zie het probleem niet echt.
      De scanmaster is opgedeeld in 8 fixtures met elke 16 kanalen.

Je zal sowieso de Showtec barren en de 406 barren appart moeten sturen.
      Dit kan je doen door bijvoorbeeld showtec bar 1 in te stellen op kanaal 1 (fixture 1 op je tafel), showtec bar 2 op kanaal 17 (fixture 2 op je tafel), 406-bar 1 op kanaal 33 (fixture 3 op je tafel) en 406-bar 2 op kanaal 65 (fixture 5 op je tafel).
      De reden waarom ik fixture 4 oversla is omdat je waarschijnlijk met 16 kanalen niet genoeg hebt om de 406 aan te sturen. Als je de 1e 406 bar wil programmeren, zal je fixture 3 en 4 moeten aanduiden, voor 406 bar 2 zal je dan fixture 5 en 6 moeten aanduiden.

Comment

Working...
      X