Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chauvet 4bar ophangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chauvet 4bar ophangen

    Hallo allemaal,,

    Ik heb sinds kort een chauvet 4bar tot beschikking en nu weet ik niet hoe ik die in mijn laddertruss kan hangen. Er zitten geen gaten voor draaiknoppen in. Wat nu?

    GR William

  • #2
    Kun je de dikte van de bar eens opmeten? ik vermoed dat het met iets als dit wel kan, maar dat ligt aan de dikte van de bar... http://www.bax-shop.nl/c-g-haken/adm...t-details.html

    Comment


    • #3
      bedankt voor de snelle reactie de dikte is precies 6cm

      Comment


      • #4
        Dat is dan weer jammer aangezien de C haken tot 50mm gaan. Eventueel een constructie van de schroef waar ook de parren aan hangen. Of de plaatselijke lasser benaderen om zo'n C-haak op maat te laten maken, alleen zijn ze dan niet gekeurd...

        Comment


        • #5
          Wat je wel kunt is:

          Balk
          Haak
          Lamp

          Dus aan de schroef van de lamp naar de balk de c haak doen

          Comment


          • #6
            Passen die aandraai knoppen die op je t bar zitten, die voor extra lampen bedoelt zijn, niet door een g haak? Aan elke kant 1 en ophangen die handel ;-)

            Ohja, wel een safety gebruiken hè.

            Comment


            • #7
              Even een ander vraagje tussendoor. Wanneer je een t4 ophangt in een truss, moet je dan 4 safetys gebruiken, of volstaan 2 safetys? En als je gewoon een t4 op een statief gebruikt? Moet je dan ook safetys gebruiken?

              Comment


              • #8
                Originally posted by JanPetersen View Post
                Passen die aandraai knoppen die op je t bar zitten, die voor extra lampen bedoelt zijn, niet door een g haak? Aan elke kant 1 en ophangen die handel ;-)

                Ohja, wel een safety gebruiken hè.
                Deze zitten er niet meer op bij de nieuwe modellen...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                  Even een ander vraagje tussendoor. Wanneer je een t4 ophangt in een truss, moet je dan 4 safetys gebruiken, of volstaan 2 safetys? En als je gewoon een t4 op een statief gebruikt? Moet je dan ook safetys gebruiken?
                  Safety's zijn altijd handig om te gebruiken. Hoeveel dan ook. Voor een t bar zou ik er 2 gebruiken. Anders valt de andere kant op iemands kop en heb je nog steeds een probleem.

                  Bij t barren zou ik het ook gewoon doen. Kan weliswaar weinig fout gaan, maar kan eventueel gezeik wel voorkomen ;-)

                  Comment


                  • #10
                    [QUOTE=JanPetersen;139558]Safety's zijn altijd handig om te gebruiken. Hoeveel dan ook. Voor een t bar zou ik er 2 gebruiken. Anders valt de andere kant op iemands kop en heb je nog steeds een probleem. QUOTE]

                    als je er 4 gebruikt heb je toch nog steeds minder risico dat er iets naar beneden komt, dan wanneer je er maar 2 gebruikt?

                    volgens mij heb je gewoon evenveel risico dat een par op zich naar beneden donderd. Of de t4 nu aan een truss hangt, of ze op een statief staat.

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE=Mathias Van Rechem;139561]
                      Originally posted by JanPetersen View Post
                      Safety's zijn altijd handig om te gebruiken. Hoeveel dan ook. Voor een t bar zou ik er 2 gebruiken. Anders valt de andere kant op iemands kop en heb je nog steeds een probleem. QUOTE]

                      als je er 4 gebruikt heb je toch nog steeds minder risico dat er iets naar beneden komt, dan wanneer je er maar 2 gebruikt?

                      volgens mij heb je gewoon evenveel risico dat een par op zich naar beneden donderd. Of de t4 nu aan een truss hangt, of ze op een statief staat.
                      Dit is dus een onderwerp wat mij al langer bezig houd.
                      Ik zelf hang t-barren en t4's altijd op met 2 safety's.
                      Deze gaan dan door de buitenste twee parren, om de t-bar en dan om het grid.

                      Maar dan is nog steeds de kans dat de binnenste twee naar beneden kunnen vallen. dan zou je deze ook moeten saven.
                      Maar 4 safety's aan een bar klinkt mij weer een beetje te.
                      Wat is nu de juiste manier? zijn er meer manieren?

                      Voor zover ik weet bestaat er geen wetgeving over het onderwerp safety's maar waar moeten we ons dan aan houden?

                      Comment


                      • #12
                        volgens mij moet je ze veilig ophangen, zodat je zeker bent dat ze niet naar beneden kunnen komen.

                        Maar echt zeker ben je nooit, want gisteren nog een artikel in de krant gelezen dat een lichtbrug naar beneden is gekomen bij het afbreken door een gespecialiseerde firma. Medewerker zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. (meer details die ons kunnen interesseren gaven ze jammer genoeg niet).

                        en volgens mij is niets "te" als het over veiligheid gaat. Je kunt gewoon niet alle constructiefouten (die na verloop van tijd in je materiaal zitten) voorzien.

                        Comment


                        • #13
                          Ja dat las ik ook. Ook over een turn vereniging. Puur omdat er een safety bij de licht brug was vergeten, zo zie je maar hoe belangrijk die dingen kunnen zijn ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Bij ons is eens een gietijzeren haak aan een 1kW PC afgebroken. Hing ie dan, aan zo'n safety...
                            Als je bij een t-bar zeker wil zijn hangt er een safety om je balk, iedere par en ja, iedere filterhouder...

                            Comment


                            • #15
                              maar hoe ver moet je hier dan in gaan, want stel dat jij nu net die ene safety hebt waar een productiefout in zit...

                              100% veiligheid bestaat volgens mij gewoon niet, maar we kunnen er wel zo veel mogelijk proberen aan te doen dat niemand of niets gewond raakt.

                              Comment

                              Working...
                              X