Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martin scx 500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin scx 500

Hoi.

Ik heb een Martin SCX500, en daarvan wil de dimmer niet meer reageren op het dmx signaal. Hij blijft 100% open staan.
    Reset met kanaal 1 helpt niet, en gewoon uit en daarna weer aanschakelen brengt ook geen oplossing.Verder reageren alle kanalen gewoon zoals het hoort.
    Heeft hier iemand ervaring met dat probleem?

Groeten, John.

ben ik nou zo dom of kan de martin scx 500 scanner niet dimmen?

ik heb er zelf ook 1 en ik stuur hem met freestyler maar als ik het dimbalkje beweeg gaat de lamp (tja hoezeg je dat) Stroberen (knipperen :-P) en volgens mij kan die niet dimmen.

Comment

Ja hoor, kan wel dimmen. Kanaal 1 laat je op "0" staan. Kanaal 2 is de dimmer, 3 is kleur enzovoorts. Kanaal 1 is inderdaad de strobe en voorgeprogrameerde bewegingen met een 100% lichtoutput.

Comment

Heb er ook 1 maar hij is inderdaad gewoon te dimmen ook via freestyler.
        Wat het kan zijn weet ik niet wellicht een software matig foutje?

Heb je nog garantie?

Comment

Daar zeg je zo iets! Garantie, ja volgens mij wel inderdaad!
          Maar omdat het van het ene op het andere moment niet meer reageerde dacht ik dat het nooit veel kon zijn?

Comment

Kan zomaar een niet-helemaal-juist-contactje zijn dat opeens de geest geeft. Aanspraak maken op de garantie is wel de beste optie.

Comment

Of het nu veel is of niet garantie krijg je niet voor niets.

Hij kan beter een keer teveel nagekeken worden dan een keer te weinig.
              Het zijn toch harde euro,s zo,n lamp ;)

Comment

Wordt aan gewerkt mijne heren, bedankt voor de info! (dat ik daar zelf niet op gekomen ben zeg....)

Comment

Ag dat heeft iedereen hoor soms ligt het antwoord voor het op rapen maar zie je het zelf even niet liggen!

Comment

nu het antwoord hier op is gegeven:

Waar kan je met Freestyler op de laptop de martin mania scx 500 mee dimmen ?
                    Want als ik in de balk waar 100 of 0 instaat mee gaat rommelen geeft hij een soort stroboscoop effect (knipperen) maar daar gaat hij niet mee dimmen.

Iemand enig idee waar dat wel mee kan?

Comment

Dan moet je kanaal 2 hebben op je scx 500. kanaal 1 is van de automatische programma's, en kanaal 2 van de dimmer.
                      Bij kanaal 1 zit inderdaad een strobe effect.

De storing in mijn scx is de optocoupler die is doorgelagen overigens. Voor een paar centen heb ik hem gerepareerd.

Comment

Maar ik denk dat het met freestyler iets anders werkt?

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
                          Maar ik denk dat het met freestyler iets anders werkt?
                          Maakt toch niet uit? Adres 2 is gewoon het dim kanaal, of je nu een 12/24 tafeltje hebt of een fat frog, maakt niet uit. De scanners veranderen niet hoor.

Comment

ja maar ik bestuur hem niet met dmx400 op freestyler, ik maak gewoon programma's, niet zoals jij denkt

Comment

Een scanner stuur je niet aan met DMX400, dat doe je alleen met parren

Comment

Working...
                              X