Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het ligt vooral aan de vloeistof, omdat JEM vloeistof zodanig is ontwikkeld dat het zo min mogelijk troep in het rookmachinesysteem achterlaat. Zo zijn er rookmachines van 10 jaar oud die in kroegen hangen die nog steeds probleemloos werken zonder enig onderhoud, puur omdat er netjes JEM in gegoten wordt.

Comment

• Oke, thanks

Comment

• Ik geef dit topic even een flinke kick..

Zelf heb ik de Antari F-80z. Deze rookmachine lekt als een stromende kraan ineens. Ik heb van meedere mensen gehoord dat dit in loop der tijd gebeurd. Mijn vraag is namelijk, dit is toch niet normaal? Hij lekt op een of andere manier via de achterkant en voorkant vloeistof.
        Zelf vind ik het nogal risco-vol om hem nog te gaan gebruiken. Maar het pompje e.d. werkt namelijk nog wel goed..

Dus vandaar ben ik opzoek naar een nieuwe rookmachine. Budget: niet veel, als ie maar gewoon langer dan de Antari meegaat (1 jaartje..).

Mij lijkt een HQ Power rookmachine wel iets. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb je zelf iets van; deze moet je nemen? Wel graag laten weten waarom ik die zou kopen..

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
          Ik geef dit topic even een flinke kick..

Zelf heb ik de Antari F-80z. Deze rookmachine lekt als een stromende kraan ineens. Ik heb van meedere mensen gehoord dat dit in loop der tijd gebeurd. Mijn vraag is namelijk, dit is toch niet normaal? Hij lekt op een of andere manier via de achterkant en voorkant vloeistof.
          Zelf vind ik het nogal risco-vol om hem nog te gaan gebruiken. Maar het pompje e.d. werkt namelijk nog wel goed..
          Sowieso altijd oppassen met lekkende rookmachines. De vloeistof is vaak heer erg bijtend, en brand snel vlekken in plastic en hout. Het lijkt mij niet normaal dat een rookmachine dit vertoont. Dit valt trouwens gewoon onder de garantie, dus als hij nog geen jaar oud is... Ik heb een Showtec die ik 5 jaar geleden heb gekocht. Wordt tegenwoordig niet meer gemaakt, maar hij werkt nog altijd super.

Comment

• Bedankt voor je snelle reactie.

Ik weet wat voor troep het vloeistof is, vandaar dat ik het hier ook even na vraag. Zelf heb ik even rond gekeken, en twijfel tussen 2 rookmachines, die me wel iets lijken.

Bax eigenmerk
            Showtec 1000watt

Mij lijkt het bax eigenmerk wel wat, aangezien die sowieso 2 jaar garantie heeft. Maar ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Qua rookvloeistof wil ik deze gaan aanschaffen. Klik

@ Rintie,
            Ik heb geen garantie meer op de rookmachine. Destijds toen ik het nog wel had, ook opgestuurd, alleen kreeg de rookmachine meteen weer terug; ''meneer, hij werkt gewoon perfect''. Nja, rookvloeistof dat eruit ''gevuurt'' wordt, en overal komt te liggen, lijkt me niet echt perfect..
            Last edited by Dj-scratch; Sunday-19-06-2011, 21:08. Reason: -

Comment

• Die showtec vind ik erg lijken op de F-80z, ik zou voor de bax rookmachine gaan.

Daar zit als groot voordeel ook een draadloze afstandsbediening en DMX bij.

Comment

• Het BAX eigenmerk lijkt me inderdaad wat. Ook omdat er een losse aan/uit knop op zit. Kan je met deze rookmachine een redelijke ruimte vol zetten met rook? En de genoemde rookvloeistof, is die hiervoor geschikt?

Comment

• Kan je met deze rookmachine een redelijke ruimte vol zetten met rook?
                  Makkelijk. Tussentijds opwarmen gaat redelijk snel, dus je kunt in principe elke minuut vol gas geven. ;)

En de genoemde rookvloeistof, is die hiervoor geschikt?
                  Welke bedoel je precies?

Comment

• De pagina hier voor. Uit m'n hoofd de American DJ en dan de blauwe versie.

Comment

• Moet prima kunnen. Is wel speciale heavy vloeistof, dus echt bedoeld voor dikke pluimen.

Comment

• Ik ben er bijna uit, welke rookmachine het wordt. Echter twijfel ik nog tussen 3 modellen. Het zijn allemaal Fazers, alleen dan hebben ze zelf een aantal verschillen.

- Antari Z300 MK2 (209 euro)

- Showtec Atmos F350 (129 euro) (DMX)

- Showtec Z-150 (90 euro)

Ik hoor graag voor welke ik het beste kan kiezen. Ik wil hem in ieder geval gaan gebruiken met JEM vloeistof á 14,95 euro.

Comment

Working...
                        X