Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat zal ik doen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat zal ik doen?

Weer over licht..

Ik heb tot nu toe

Moonflower
    Laser
    Strobo
    kls 200 ledparren

Ik zat eraan te denken om de strobo laser en moonflower + lichtbrug te verkopen, en daarvan door te sparen voor een subwoofer van Behringer b1500d .

En dan de led parren op een statief te zetten.

Wat raden jullie aan?

valt te zien wat je meeste nodig hebt. Heb je altijd muziek nodig, dan maak je best dat eerst je geluid op orde staat, dan pas je licht.

Hoeveel parren heb je, en voor hoeveel personen/ welke opprvlakte gebruik je ze? Indien je hier nog wat parren bij nodig hebt, is dit misschien ook een optie.

Comment

Is je strobo veel waard? zo nee, dan zou ik hem houden. maak hem dan met aan clamp vast aan je statief en je houd hem toch erbij. het geeft namelijk wel altijd een goed effect :)

Comment

Ik raad het je aan om gewoon alles te houden. Het levert 2de hands toch maar erg weinig op.

Straks is je geluid op orde en dan kan je weer duur je daarvoor goedkoop verkochte spullen terug gaan kopen om je licht met wat effecten uit te breiden.

Maar niet om het 1 of ander maar dit is nu al je derde wat te doen, wat heeft prioriteit topic.

Ik zou zeggen zorg eerst eens dat je het voor jezelf op orde hebt. Je kan wel telkens snel even iets gaan kopen en dan weer verkopen maar dit kost je gewoon echt erg veel geld en je word er niet wijzer van. Dus gewoon lekker doorsparen. Eventueel een keer een subje bij huren als het echt nodig is ( en deze natuurlijk wel mee tellen in je vergoeding ) en zo gewoon langzaam maar zeker alles uit breiden. Je hoeft echt niet elke maand perse iets nieuws te kopen. Dat zijn er maar weinig hier die dat langere tijd vol zullen houden.

Comment

ik denk inderdaad dat ronennieshow gelijk heeft. Investeren levert wat op, en nu het goedkoopste kopen en daar "even" wat spullen voor verkopen heeft geen zin. Dan kan je ze nog beter gaan verhuren ofzo..

Dus spaar door en breng het dan op orde, maar ga niet verkopen en terugkopen.. of leen geld, al moet je daar mee oppassen..

Comment

Ik ben opzoek naar wat ideén voor
            licht setjes. Wat kan ik het best kopen voor zo
            min mogenlijk geld

Comment

Originally posted by LuuŠ V!$$EŽ View Post
              Ik ben opzoek naar wat ideén voor
              licht setjes. Wat kan ik het best kopen voor zo
              min mogenlijk geld
              Een zaklamp?

Wat je het beste kan doen is even een eigen topic openen.

Zet hierin wat je al hebt of wat niet. Wat je wel leuk vind en wat niet. Wat voor feesten je meestal draaien of alleen op je slaapkamer. Kortom zo breed en veel mogelijk. Dan kunnen wij je het beste helpen en blijft het forum een beetje overzichtelijk.

Comment

Dit zou de volgorde zijn waarmee ik de show zou aankopen, als ik nog niets had:

1) 4 parren (met wind-up), liefst led
                2) DMX-sturing
                3) nog eens 4 parren (met wind-up), liefst led
                4) trussje voor op de wind-up's + klemmen en safety's
                5) rookdossie
                6) effecten (afhankelijk van je budget zullen dat dan scanners, moonflowers, moving heads, mushrooms, lazers, blindersetc. zijn)

en dat steeds met bijhorende cases/ bescherming

Dus, wat heb je al? Wat heb je te besteden? welk doel heb je voor ogen (wat soort shows en welke groote?)

(en iemands anders topic inpalmen voor eigen gebruik is niet zo netjes, zeker als dat topic nog maar 3 dagen oud is. Ik begrijp het als je het forum niet overvol wil stouwen met topics, maar iedere situatie is anders, en vraagt dus weer een nieuwe discutie ;) )

Comment

Ik ga kijken of dat lukt nieuw topic openen

Ok geprobeerd, en niet gelukt hoe moet dat da een nieuw
                  Topic openen?
                  Last edited by LuuŠ V!$$EŽ; Thursday-15-11-2012, 22:33. Reason: Iets vergeten

Comment

Waarom zou dat niet lukken ??

Comment

homepage forum -> verlichting en decoratie -> verlichting en decoratie -> new thread

Comment

Laat maar van die lichten, ik ben er
                        zo&zo nog niet aan toe maar het was gewoon voor
                        ideén

Comment

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                            Dit zou de volgorde zijn waarmee ik de show zou aankopen, als ik nog niets had:

1) 4 parren (met wind-up), liefst led
                            2) DMX-sturing
                            3) nog eens 4 parren (met wind-up), liefst led
                            4) trussje voor op de wind-up's + klemmen en safety's
                            5) rookdossie
                            6) effecten (afhankelijk van je budget zullen dat dan scanners, moonflowers, moving heads, mushrooms, lazers, blindersetc. zijn)

en dat steeds met bijhorende cases/ bescherming

Dus, wat heb je al? Wat heb je te besteden? welk doel heb je voor ogen (wat soort shows en welke groote?)

(en iemands anders topic inpalmen voor eigen gebruik is niet zo netjes, zeker als dat topic nog maar 3 dagen oud is. Ik begrijp het als je het forum niet overvol wil stouwen met topics, maar iedere situatie is anders, en vraagt dus weer een nieuwe discutie ;) )
                            ik zou een stroboscoop er ook nog los tussen plaatsen, omdat dit ook bij de feestjes vaak een erg leuk effect geeft. Zelfde geld voor een rookmachine. Wij zitten nu op 4 ledparren (kls 200 volgens mij), strobo en rookmachine. Blinders/sunstrips gaan ze zelf maken, hebben ook wat lichteffecten maar zijn nu niet altijd belangrijk. Zijn trouwens ook niet DMX dus passen er nu niet heel mooi in.

Comment

Working...
                            X