Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laser

Ik zoek een gave laser in de prijsclasse tot 500 euro.
    Wie heeft er ervaring mee of weet een goede laser?

Even een vraagje, hoe oud ben je? En ben je gekwalificeerd?

Even uit mijn hoofd dacht ik dat je voor sommige lasers met die prijs 18 jaar moest zijn en gekwalificeerd maar weet het niet zeker...

Comment

Voor lasers die ik zoek niet hoor.
      Dan praat je over lasers van over de duizend euro minstens en mischien wel meer.

Comment

Bijnader inzien is het max budget 1000 euro.

Comment

Dan praten we nu over laser waarbij je gekwalificeerd moet zijn :)

Comment

Nee, maar dat is volgens mij echt niet het geval bij lasershow laser.

Maar ik vrees dat er geen rgb laser is onder de 1000 euro.

Comment

Met een goed aangestuurde groene laser kun je ook al héél vette effecten maken. Showtec heeft lasers in haar assortiment die ook in jouw prijsklasse vallen, anders de Aztek Venus lasers wel.

Comment

Ik zal daar eens naar kijken.

Ik heb trouwens nog een vraag.
                Zit er ook verschil in de snelheid dat de scan beweegt?
                Zodat je minder flikkeringen ziet?

Comment

Een snelle scanspiegel is een must. Zo krijg je de meest vloeiende figuren. Echter hanteren de diverse fabrikanten wel verschillende methodes om scansnelheden te bepalen. (Vaak een van de meest gunstige waardes nemen.)

Comment

Inderdaad. Want persoonlijk vind ik dat ook grotendeels bepalend voor een goede laser.
                    Maar klopt het dat het onmogenlijk is om een rgb laser voor dit budget te krijgen?

Comment

Zal vrijwel onmogelijk worden. Maar vooral omdat je blijkbaar nog niet zoveel ervaring hebt met lasers, raad ik je aan om meer informatie te zoeken en te starten met een groene. Kun je later altijd nog overstappen op RGB.

Comment

Ik heb nu zelf een groene laser.
                        Maar die vind ik niet meer voldoen.

En ik wil ook niet te veel tussen stappen nemen.

Comment

En hoe is jullie ervaring met die scan speed, en vloeiende laser?

Comment

Je hebt verschillende scan speeds, dus het is de kunst om een zo hoog mogelijke scan speed te nemen, om te zorgen voor vloeiende bewegingen.
                            Zelf heb ik een Koollight laser van 30 mW. Voor het eenvoudige disco-werk een ideaal ding, aangezien er ook rustige patronen in zitten. Hij is wel een klein beetje bibberig als je er goed op let, maar voor ca. 120 euro is het een erg leuk ding. Ook hier is van toepassing, alle waar naar zijn geld. Voor 1000 euro kun je een erg leuke laser scoren, maar het is wél handig om te weten wát je koopt en hóe je het gebruikt.

Ik adviseer je daarom nog steeds om meer informatie over showlasers te zoeken. Voornamelijk technisch, maar ook zeker qua veiligheid.

Comment

Ik heb gister avond en vanochtend op internet gezocht, maar kan niet heel veel nuttigs vinden zover ik zie.
                              Kun je vertellen wat je pricies bedoeld met informatie over veiligheid en techiniek?
                              Wat moet ik weten voordat ik bijvoorbeeld een rgb kleuren laser koop?

Comment

Working...
                              X