Mits deze lasers een master/slave modus hebben wel ja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laser
Collapse
X
-
Originally posted by Drievan View PostVandaag was ik met mijn laser bezig op een fuif en er was nog iemand aanwezig die hele dagen met lasers bezig is. Hij zag mijn laser aan het werk en dacht dat het een 50mW laser is terwijl het de CS400G is van laserworld die min 300 en max 400 mW zou moeten zijn... we hebben er een andere laser van 400mW groen naast gezet en door deze werd de zaal bijna volledig groen. terwijl dit bij mijn laser totaal het geval niet was. Deze laser is 3 maand oud en slecht 4/5 keer gebruikt geweest.
Hierna hebben we de behuizing eens open gemaakt om naar de diode te kijken wat er opstond. Blijkt er dus helemaal niets op de staan... Nochtans las ik op het forum dat laserworld er geen te lage diodes meer in zou steken...
Nu vraag ik mij af wat ik hiermee moet aanvangen.
The power of the lasers is measured here when we receive the lasers, to make sure that the lasers have the minimum power. The power stated for the units is the power at the diode, not after optics. Nevertheless meassurements are done after optics (meassurements directly at the diodes would be to costly for units that already come compeltely assembled), therefore we allow a certain amount for the losses at optics. That amount is calibrated once for each new model (or after major technical changes).
With labels on the diodes there could be contradictions, for example in a RGB projector the single diodes could be labelled class 3b (because the individual diodes are below 500mW), but the device is class 4 (because the sum is above 500mW). Therefore labels on the lasers are removed (usually already at the original manufacturer), because only the labels on the device are authoritative. (And also they could give a hint to the manufacturer, which we don't want to disclose.)
And labels on lasers are sometimes not even stating the power of the specific laser model, but for a model range (e.g. for laser of different power, that share one housing). So there will be something like >200mW, or <500mW for a whole model range of different power lasers, simply because they are first manufactured and labelled, and only later meassured and sold as a lasers of some specific power.
Comparing lasers is always a bit difficult. First of all it is only possible with identical, or at least comparable patterns, at the same angle. Then some lasers have TTL blanking, so they are only off, or on. Such a laser will always look brighter than one that has analogue blanking (and can be dimmed in the patterns). If the patterns look comparable you never know how much blanked, or off time, there will be in the pattern, unless you use software to project exaclty the same pattern. And even then some lasers turn on faster, so the brightness may differ depending on how many blank pauses there are in the pattern, and with which scanspeed you are running the pattern (and thus time you give the laser to come back to full power).
DPSS lasers can not be manufactured for an exact output value, the individual laser will always be in a certain range, some companies give the lowest value (maybe to get better results in risk assessment), some the highest value, some an average. We always state the range for the power, and make sure it will be within this range.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostTerugkomend hierop, een reactie namens Laserworld die ik via Jochanan ontvangen heb:
Comment
-
Is Jochanan al in Zwitserland geweest? Als het aanbod nog geld wil ik in de zomervakantie wel mee;).
Ik geloof er gewoon geen pest van. Laserworld mag best toegeven dat ze niet goed zitten en dit koppelen aan prijs/kwaliteit verhouding. Stug volhouden over onjuiste specificaties is een beetje laag.
Comment
-
Originally posted by roderickk View PostIs Jochanan al in Zwitserland geweest? Als het aanbod nog geld wil ik in de zomervakantie wel mee;).
Ik geloof er gewoon geen pest van. Laserworld mag best toegeven dat ze niet goed zitten en dit koppelen aan prijs/kwaliteit verhouding. Stug volhouden over onjuiste specificaties is een beetje laag.
Ik ga zo snel mogelijk die laser verkopen en betere dingen kopen.
Laserworld beloofde nochtans dat de problemen achterwege waren maar dit is dus totaal niet waar:)
Of ze mogen mij ook gewoon een 400mW diode opsturen, ik plaats ze er zelf wel in en stuur de oude gewoon terug. Maarjaa....
Comment
-
Ik ben vanplan om over te stappen naar ILDA sturing voor mijn laser. Nu was ik aan het kijken naar phoenix live. Zie ik daar staan: 3+1 kleuren meet de meegeleverde dongle of 6 kleuren met de optionele dongle. Wil dit nu zeggen dat je met de gewone phoenix live software en dongle slechts 3+1 kleuren kunt gebruiken tijdens de show?
Nog een vraagje is of het weldegelijk mogelijk is om alles naar het groen om te zetten omdat ik nu nogniet in het bezit ben van een multicolor laser. Maar dit dus wel vanplan ben. Het zou dus niet fijn zijn dat ik maar 4 kleuren kan gebruiken en dat ik alles opnieuw zou moeten tekenen, programmeren om groen te kunnen projecteren.
Comment
-
Originally posted by Drievan View PostIk ben vanplan om over te stappen naar ILDA sturing voor mijn laser. Nu was ik aan het kijken naar phoenix live. Zie ik daar staan: 3+1 kleuren meet de meegeleverde dongle of 6 kleuren met de optionele dongle. Wil dit nu zeggen dat je met de gewone phoenix live software en dongle slechts 3+1 kleuren kunt gebruiken tijdens de show?
Nog een vraagje is of het weldegelijk mogelijk is om alles naar het groen om te zetten omdat ik nu nogniet in het bezit ben van een multicolor laser. Maar dit dus wel vanplan ben. Het zou dus niet fijn zijn dat ik maar 4 kleuren kan gebruiken en dat ik alles opnieuw zou moeten tekenen, programmeren om groen te kunnen projecteren.
Comment
-
heb het programma phoenix 3 maar krijg de live versie ni opgestart
hoe het komt weet ik niet echt goed,alles al verschillende keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd,maar hier zal er waarschijnlijk niet veel volk zijn met enige ervaring hiermee aangezien vorige berichten.
mischien het ilda keyboard beter?
Comment
-
Originally posted by stevendr View Postheb het programma phoenix 3 maar krijg de live versie ni opgestart
hoe het komt weet ik niet echt goed,alles al verschillende keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd,maar hier zal er waarschijnlijk niet veel volk zijn met enige ervaring hiermee aangezien vorige berichten.
mischien het ilda keyboard beter?
Comment
-
Comment