Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Paradise
    erger nog om te zeggen dat blijkbaar 12-jarige deze lasers bij jullie kopen.......
    Ik had het over de 12-jarige die in het voorbeeld van Rick (geloof ik, of Roderickk) die met zijn vader een laser kwam halen, dat was de 12-jarige. Ik bedoel dus helemaal niet dat er een 12-jarige is die bij ons lasers koopt.

Originally posted by Paradise
    Dacht altijd dat Bax-shop veiligheid belangrijk vond, inkomsten zijn blijkbaar belangrijker (zie geen enkele andere reden om het anders er even niet bij te plaatsen)
    Bax-shop.nl vind veiligheid heel belangrijk, zo niet het belangrijkste. We zullen eerst eens wachten op een reactie van Jochanan. Dan zullen we kijken of we er iets tegen kunnen doen.

Natuurlijk zijn er veiligere manieren om lasers te gebruiken en te verkopen, maar als je het helemaal dicht gaat timmeren wil niemand ze meer hebben. Dan is dus niet alleen de detailhandel die eronder lijdt, maar ook de groothandels, China en erger nog: de grote festivals die hier mee omgaan. Ik ben zelf van mening dat een laser best verkocht mag worden, je loopt hier echt niet snel (permanente) oogschade mee op. Ik heb meerdere malen in lasers gekeken, maar de laserdiode beweegt in effecten meestal zo snel dat je hier weinig tot geen last van hebt. Als je een Laserworld laser in je gezicht krijgt van 37W zeg ik oke, aan een pleister heb je niet genoeg, maar zolang je de diode snel laat bewegen zul je er niet veel last van hebben. Met laserpointers is het anders, die zouden echt verboden moeten worden. Maakt niet uit of het 0.0001mW is of 150mW, alles is teveel. Laserpointers bewegen immers niet, dus hierbij krijg je veel sneller last van lastpakken die in iemands ogen schijnt. Afschieten.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
      Ik ga het hier niet voor Bax opnemen, maar wat denk je dat Bax ermee bereikt? De klant haalt het product wel bij een andere shop, Bax mist inkomsten en de wereld is er niet beter op geworden. Welkom in de wereld van de economie;) Het zou alleen helpen als elke shop dit zou doen, maarja ook hierbij gaat het op: Er gebeurt pas iets als er wat mis gaat. Zo zit de markt van tegenwoordig in elkaar.
      Als iedere webshop dat zou zeggen dan zal er nooit wat veranderen, maar ik ben nu op het forum van Bax-shop, als ik op de 2 andere bekende forums (zal maar even niet de namen noemen) ben spreek ik hun erover aan (en dat ga ik ook zeker doen).

Het is toch heel verkeerd gesteld in Nederland dat we moeten wachten in Nederland totdat er iets gebeurd en dat er dan wat aan gedaan word (beetje achter de feiten aanlopen)

Hoek van holland hetzelfe, daar ging het mis en nu word er extra veel politie ingezet tijdens een oefenwedstrij van oranje omdat er holigans komen (+ zelfs een noodverordering)

En ik vind persoonlijk dat er wel genoeg is gebeurd; Rusland en België zijn daar een (mooi?) voorbeeld van..(is helaas niet zo mooi)

Originally posted by LaRoche View Post
      Ik had het over de 12-jarige die in het voorbeeld van Rick (geloof ik, of Roderickk) die met zijn vader een laser kwam halen, dat was de 12-jarige. Ik bedoel dus helemaal niet dat er een 12-jarige is die bij ons lasers koopt.

Bax-shop.nl vind veiligheid heel belangrijk, zo niet het belangrijkste. We zullen eerst eens wachten op een reactie van Jochanan. Dan zullen we kijken of we er iets tegen kunnen doen.

Natuurlijk zijn er veiligere manieren om lasers te gebruiken en te verkopen, maar als je het helemaal dicht gaat timmeren wil niemand ze meer hebben. Dan is dus niet alleen de detailhandel die eronder lijdt, maar ook de groothandels, China en erger nog: de grote festivals die hier mee omgaan. Ik ben zelf van mening dat een laser best verkocht mag worden, je loopt hier echt niet snel (permanente) oogschade mee op. Ik heb meerdere malen in lasers gekeken, maar de laserdiode beweegt in effecten meestal zo snel dat je hier weinig tot geen last van hebt. Als je een Laserworld laser in je gezicht krijgt van 37W zeg ik oke, aan een pleister heb je niet genoeg, maar zolang je de diode snel laat bewegen zul je er niet veel last van hebben. Met laserpointers is het anders, die zouden echt verboden moeten worden. Maakt niet uit of het 0.0001mW is of 150mW, alles is teveel. Laserpointers bewegen immers niet, dus hierbij krijg je veel sneller last van lastpakken die in iemands ogen schijnt. Afschieten.
      Ik begrijp zelf ook dat het moeilijk word om er dingen aan te doen, maar begin met iets. Hoeveel lasers verkoopt bax-shop nu eigelijk (word dat ergens bij gehouden?), zou je nou zoveel schade leiden door minder verkoop (waarbij je wel kan zeggen dat je de veiligste webshop van nederland bent).

Zulke lasers zijn niets voor niet verboden voor personen onder de 18 jaar, ik wou er ook graag een aanschaffen maar heb dat niet gedaan omdat ik er nog te weinig van af weet.

18 jaar zal niet controleerbaar zijn, maar stuur een mailtje naar een persoon die een 18+ laser besteld, zet daar 5 regels in met de belangrijkste dingen van lasers. Dan heb je al een goed begin, of zet bij de verkoop pagina een linkje naar de handleiding. Kleine dingen die misschien wel kunnen helpen..

Het grote gevaar van lasers zijn kapote diodes, helaas heeft nog niet genoeg lasers een ingebouwde beveiliging..(ik zal het hier maar niet over de 37w lasers hebben ik neem aan dat iemand die z'n laser aanschaft er genoeg van af weet)

Dus bax, ben benieuwd naar een officiële reactie.

Ik vind bax nog steeds een van de beste webshops, en ik hoop dat er mee gedacht word om de gevaren van lasers tegen te gaan..(want het zal natuurlijk heel vaak goed gaan, maar het gaat ook helaas soms mis, en dan is het meestal gelijk goed mis)

Comment

Goedemorgen heren,

ik zit deze erg interessante discussie eens even te volgen en door te lezen en wil hier even op reageren. Noem het een officiële of niet, ik spreek gewoon liever van de reactie zoals wij het hier op de sales van mening zijn.

Enerzijds is er van de reactie zoals Paradise die geeft zeker wat te zeggen. Lasers is geen kinderspeelgoed en mensen die dit aan willen schaffen moeten goed voorgelicht en geïnformeerd worden over de gevaren die dit soort materialen met zich mee kunnen brengen. Anderzijds ben ik het met Rick eens, niet alles is te voorkomen. De kwestie vuurwerk illustreert dit inderdaad aardig, maar dekt de lading niet helemaal aangezien men door de regel genomen wel weet dat vuurwerk gevaarlijk is maar deze informatie over lasers vaak niet aanwezig is in het brein van de mens. Wat ik wel een goed voorbeeld vind is truss materiaal. Ook dit is in veel gevallen onderhevig aan certificeringen en wettelijk vastgestelde regels, maar er zijn maar weinig mensen die dit weten.

Toch ben ik het eens met de opvatting dat wij de mensen op dit moment misschien meer moeten informeren over de gevaren, mensen varen af en toe blind op datgene wat er wordt gecommuniceerd op de productpagina dus aan ons de taak om deze info te vermelden. We zijn hier nooit zo op gewezen en ik vind het redelijk en logisch op de manier zoals het nu is gegaan. Daarom ga ik mezelf hardmaken bij onze afdeling product- en contentmanagement om ervoor te zorgen dat er bij elke laser die we verkopen een kleine waarschuwing wordt geplaatst zodat mensen op de mogelijke gevaren worden gewezen. Veiligheid van onze klanten gaat namelijk altijd nog ver boven verkoopcijfers, ik moet er niet aan denken dat één onzer klanten iets op zou lopen door een product dat hij/zij bij ons aanschaft.

Daarom dank ik jullie voor de inbreng en voor het inzicht dat wij door dit hebben gekregen, ga vooral zo door want ook wij weten (nog) niet alles en kunnen elke dag nog leren van oplettende klanten zoals jullie.

Mochten jullie hierover nog met mij/ons willen sparren, bellen kan altijd op 0113-212703.

Met vriendelijke groet,

Matthijs
        Sales Bax-shop.nl
        Last edited by SuperMatt; Friday-04-09-2009, 15:14.

Comment

En dit vind ik een mooi antwoord van Bax, ik kan jullie vertellen dat er op een andere web-shop op mijn mail op een hele andere manier gereageerd is..

Ik ben benieuwd wat er gedaan word..

Comment

je zal zien dat als er eenmaal een webshop dit gaat doen de rest wel volgt.
            En ik ben overigens ook nog steeds op politiek niveau bezig om hier duidelijkere regels voor te krijgen.

Comment

Ik wil ook graag even een reactie gegeven over lasers. Ik heb wel eens een stuk over veiligheid gelezen bij lasers. Aangezien ik dit zelf nooit gemeten heb, weet ik niet of het verhaal helemaal klopt. Toch wil ik het even delen.

Lasers zenden niet alleen de zichtbare kleur uit op een bepaalde frequentie. Er wordt ook niet zichtbaar licht verstrooid. Dit noemen ze IR signaal. IR signaal kan op korte afstand schade opleveren door indirect in een laser te kijken. Alle lasers hebben filters om dit tegen te gaan. De een alleen wat meer als de ander. Hier wordt ook weinig over verteld, maar nadat ik dit verhaal had gelezen neem ik zelf toch wat meer afstand ten opzichte van de laser.

Comment

bax, hele proffesionele reactie! zou heel mooi zijn!

Comment

Kijk, daar hebben we wat aan. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat er bij elke laser een waarschuwing komt te staan, lijkt me beter dan een handleiding!

Comment

elemaal mee eenss!

Comment

Ik ben het er ook mee eens en heb dus net bij elke laser 2x de volgende tekst geplaatst:

Let op: laser is schadelijk voor de ogen. Wanneer u een laser aanschaft gebruik deze dan op een veilige hoogte en draag er zorg voor dat uw publiek niet direct in de laserstraal kan kijken! Tevens is het niet verstandig om aan een laser te gaan knutselen als u hier geen kennis van heeft.

Comment

Originally posted by Robert View Post
                        Ik ben het er ook mee eens en heb dus net bij elke laser 2x de volgende tekst geplaatst:

Let op: laser is schadelijk voor de ogen. Wanneer u een laser aanschaft gebruik deze dan op een veilige hoogte en draag er zorg voor dat uw publiek niet direct in de laserstraal kan kijken! Tevens is het niet verstandig om aan een laser te gaan knutselen als u hier geen kennis van heeft.
                        Top, bax-shop bedankt!

Comment

ja idd, super zo!

Comment

Neem ik ook mee als ik nieuwe lasers in ga voeren :)
                            Last edited by Patrick Godschalk; Wednesday-09-09-2009, 17:00.

Comment

aankoop nieuwe laser

hey

IK zou me een nieuwe laser willen aanschaffen maar geraak niet goed uit de keuze tussen 2 modellen

- Laserworld RS-400RGY Revolution 400mW RGY laser
                              - Laserworld CS-500RGBV Club 400mW laser

heeft iemand soms ervaring met deze lasers of hulp om de keuze te vergemakkelijken

budget is geen probleem voor beide

Comment

Doe maar duur!
                                Het maakt weinig uit, het heeft weinig verschil, misschien kun je om informatie vragen bij de shop waar je het wil kopen, en kijken wat hun er van vinden. ;)

Succes!

Comment

Working...
                                X