Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er is een groot verschil tussen een 100% procent China laser (dus ook daar ontworpen etc.) dan een JB systems, Showtec, etc.

Ik heb zelf een laserworld laser en weet dus wel een beetje waar ik het over heb. De output klopt echt niet wat er word opgegeven. Ik heb een 100mW groene laser, maar ik vraag me af wat het werkelijk output verschil zou zijn met een 30mW spooky blue.

Comment

Laserworld 100mw groen nieuw bij Bax, ES100G: 229 euro ongeveer.
      Spooky blue laser nieuw: 699.

Dan praat je over een +/- factor 3 qua prijs, is het dan niet reëel om te bedenken dat de optiek van de Spooky blue een héél stuk beter is dan die van de laserworld?
      Alle waar naar zijn geld. De opgegeven specificaties komen waarschijnlijk van de diode zelf af qua meting en vermindert naarmate er spiegeltjes en lenzen worden toegepast.

Comment

toch wel een heel interessant filmpje over de laserworld output

Comment

ja inderdaad.
          ik had ok al bepaalde dingen over laser world gehoort.
          Zeker met hun lasers in molecule. die laser staan op en max 2,5m hoogte,
          direct naar beneden worden gestuurd.
          dus als gewone klant loop je er eens door en krijg je van op een korte afstand direct in je ogen.

Comment

Die filmpjes had ik ook al gezien toen ik Youtube filmpjes bij de producten ging zoeken. Nu moet ik eerlijk zeggen, die gebruiker heeft redelijk veel filmpjes van Laserworld producten. Als ze zo slecht zijn, waarom heeft hij er dan zoveel?

Bovendien moet ik heel eerlijk zeggen dat ik iemand die zijn videoomschrijving als "LASERWORLD1500G BETRUG I GET A LASER FROM THEM LIKE 1500MW AND FINALY THE LASER WAS AROUND 516 MW ..." neerzet, niet echt serieus neem. Als iemand geeneens Algemeen Beschaafd Nederlands (Engels in dit geval) kan praten/schrijven, waarom zouden zij dan wel een professionele review over een product kunnen neerzetten? Eerst leren schrijven, dan praten we verder is altijd mijn mening.

Comment

Als je op verschillende fora gaat inlezen kom je erachter dat ik niet de enige ben die deze mening heeft en dat de meneer van youtube niet de enige is die dit soort metingen hebben gedaan. En ook daaruit blijkt dat de output voor geen meter klopt.

Het is dan zo jammer dat je gelijk het filmpje afkraakt.

Daarnaast blijkt ook nog is dat laserworld ebay onderspamt met zijn producten. Iets dat op mij zeer onprofessioneel overkomt.

Comment

Ik kraak het filmpje af omdat dat het genoemde voorbeeld was. Als je er meerdere hebt verneem ik ze graag van je.

Onlangs heb ik zelf ook nog een aantal lasers in mijn handen gehad, zelf moet ik zeggen dat ze niet slecht overkomen bij mij. Ook de reviews die al geplaatst zijn blijken positief te zijn.

Ik wil geen uitspraken doen of Laserworld goed of slecht is. Wel is de norm van de shop dat slechte producten niet in ons assortiment worden opgenomen.

Comment

Heren,

als ik hier even in mag haken, ik wil jullie graag de volgende dingen meegeven:

1) Ga nooit (elektronische) producten openschroeven, als er iets mis is ga je direct terug naar de shop/verkoper waar je het product hebt gekocht. Nooit zelf gaan lopen pielen aan apparatuur, het kan erg gevaarlijk uitpakken.
                  2) Inderdaad interessant filmpje, maar er is over elk merk zo'n filmpje te vinden. Ga maar eens gericht zoeken op 'haters' van het merk Mercedes, je krijgt op diverse Opel-fora het een na het andere filmpje voorgeschoteld krijgt waarin het merk volledig wordt afgebrand met feiten en cijfers die er wellicht toe zullen doen.

Toch, om inhoudelijk op het filmpje in te gaan: Ik heb naar aanleiding van bovenstaande zojuist direct telefonisch contact gehad met de CEO van Laserworld in Zwitserland. Hij ontkende de feiten zoals geshowd in het filmpje niet, sterker nog; hij wist van deze filmpjes/reviews en bekende schuld. Zoals jullie kunnen zien is dit filmpje van eind vorig jaar, hij verzekerde mij dat hij vanaf maart 2009 met een inhaalslag is begonnen om dit allemaal recht te krijgen. Oftewel, betaal je voor 1,5W output, dan krijg je 1,5W output. Simple as that.

Nog een tip van een 'oude rot' als het gaat om forums en online discussies: Mag ik jullie vragen alsjeblieft niet direct elkaars persoonlijke voorkeur af te branden? Wat de ene goed vind, vind de andere wellicht iets minder en andersom, maar wat is hier mis mee? Ik denk dat we elkaars mening niet direct moeten afschieten, anders beginnen we net voetbalhooligans te worden die elkaar de hersens inslaan als de mening verschillend is. Dat moeten we niet hebben boys! We kunnen denk ik nog zat van elkaar leren en het is zeker de bedoeling dat ‘alles’ gezegd kan worden om dit doel te bereiken, maar we zullen toch moeten proberen om dit op een zo leuk mogelijke manier te doen anders gaat het geheid een keer escaleren.

Ik hoop jullie hiermee wat duidelijkheid te hebben verschaft.

Vriendelijke groet,

Matthijs
                  Sales Bax-shop.nl

Comment

Het grote verschil ga je zien als je de boel gaat vergelijken met lasers van andere merken die dezelfde specs hebben.

Ik wil graag het tegendeel bewezen zien voordat ik het bovenstaande verhaal geloof. Laserworld doet al enkele jaren aan het ontkennen dat zij niet kloppende producten leveren.

Is Bax in staat om meting te maken?
                    Last edited by roderickk; Monday-05-10-2009, 17:30.

Comment

Wij hebben niet de middelen om lasers te gaan meten op output, het is ook de vraag of wij dat uberhaupt willen en daar tijd voor hebben.

Je kan het vergelijken met de belastbaarheid van Behringer speakers (vroeger, tegenwoordig kloppen deze cijfers veel meer). Daar stond bijvoorbeeld: 750 Watt op 4 Ohm voor een speaker van € 199,- (natuurlijk onmogelijk) het ligt er gewoon net aan hoe dit gemeten is!

Ik heb de Laserworld lasers gezien in de shop, het zijn leuke lasers (voor het geld) maar als je er bijvoorbeeld een Aztek Venus naast hangt valt ie compleet weg. Deze zijn natuurlijk ook een stuk duurder er daardoor zal er wellicht een andere laserdiode in zitten.
                      Last edited by Robert; Monday-05-10-2009, 18:06.

Comment

Je zou eens moeten weten hoeveel auto's met 150pk eigenlijk maar 140 of zelfs nog minder pk's daadwerkelijk afgeven. Dit heeft ook te maken met de manier van meten, is die manier direct na de motor of via de banden? Zo is het ook met lasers, hoe is het gemeten?

Het beste wat je nog altijd kunt doen is vergelijken, en bij dit natuurlijk visueel. Jij past toch ook eerst je spijkerbroek voordat je hem koopt?

Comment

mij eigenlijk opleiding en diploma is autotechnieker en vorig bericht klopt volledig
                          als hangt bij auto af van de maat van de banden,versnellingsbak

en dit is bij alles veronderstel ik en een producent probeert dat verlies te minimaluseren maar voor 100% alles perfect is moeilijk

als volgens sommige laserworld minder goed is qua output,welke merk\en stellen jullie dan voor,1500 is mijn limiet zonder sturing programma

een kennis spreekt veel over lobo maar denk niet dat er verhuurbedrijven zijn dat het geld hebben om dit aan te kopen

Comment

Persoonlijk zie ik geen problemen met Laserworld, zeker voor de lage prijs. Bovendien heb je altijd nog je 14-dagen afkoelingsperiode voor als ze niet bevallen.

En bovendien ontvang je op alle Laserworld producten 2 jaar garantie (m.u.v. de FL-PRO2 flightcase, waar je alleen garantie krijgt op fabrieksfouten, dus niet op kleine krasjes of beschadigingen - net als alle andere flightcases overigens).

Comment

Ik heb vandaag nog even gebeld met Laserworld CEO Martin Werner omtrent bovenstaande verhaal. Hij nodigde jou (Roderick) gelijk uit om naar zwitserland te komen met alle andere lasers om te vergelijken en te meten. Laat maar weten wanneer je tijd hebt. Diegene die gelijk zou hebben betaald de vliegtickets. DEAL? Zo ja graag mij even mailen op het bij jou bekende adres.

Laat me even weten wanneer je tijd heb dan ga ik ook mee.

mvg Jochanan

Comment

Mag ik ook mee :p

Als getuigen :D

Comment

Working...
                                X