En ik had nog een vraag, hoe kan ik een truss-booth maken?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lichtset
Collapse
X
-
Kijk, nu heb je een leuk setje! De strobe heb je niet direct nodig, want wanneer je de kls in wit zet en de stroboscoop functie aan, heb je ook een vet effect! Verder zou ik in plaats van de rookmachine kijke voor een fazer, omdat je dan niet zon grote rookwolken krijgt. Had je ook nog gedacht aan een dmx sturing?
Een truss boot maak je met 2 vloerplaten, wat rechte truss en een paar hoeken. Iemand op het forum heeft een truss meubel, hij weer vast te zeggen wat je nodig hebt!
Comment
-
Als baseplates zal je de afmeting 60x60 of 100x100 centimeter moeten hebben. Het liefste nog stalen baseplates. Als je anders een dronken lap hebt, ligt je paal zo om. En de movinghead maak je vast aan een kleine baseplate, bijv 30x30, die je standaard kunt kopen bij bax.
Hoe je een truss meubel kunt maken, is van alles. Of je neemt 4x 3weg hoeken en maakt die aan elkaar met eventueel 1 meter stuk truss er tussen. Of je neemt 2 baseplates, met 2x 50 centimeter stukjes, 2 90'' hoeken en eventueel 1 meter truss ertussen.
Comment
-
Daar heb je wel een leuk lasertje voor maar niet 1 die echt door 2 setjes kls 801 heen knalt.
Je kan dan natuurlijk de led parren wat dimmen maar anders ga je het met dit budget niet redden.
Wij gebruiken zelfs een 1500mw groene pro show laser van laserworld en deze heeft er zelfs nog genoeg moeite mee om er goed doorheen te knallen als ik ze op een bepaald even bam blinder geef.
Ook maakt het natuurlijk wel een verschil wat voor laser je wil. RGB of een enkele kleur.
Verder denk ik dat je voor de prijs kwaliteit verhouding het beste bij laserworld kan gaan kijken.
Vergeet niet dat je voor echt vette shows eigenlijk ook een ilda softwarepakket en dongel nodig hebt om het maximale uit de laser te halen.
Comment
-
Oke, heel erg bedankt voor je advies!
Uhhm... ik wil zelf me ook wat meer gaan verdiepen in lasers en wil graag een soort van set gaan samenstellen voor 3000 euro met ilda en software enz. weet jij iets ronennieshow? Is het handiger om één laser te doen of meerdere? Ik wil dan wel een rgb.
Comment
-
Als je echt iets wil gaan doen met lasers is zelfs een 3000 euro gewoon peanuts. Je kan dan wel een soort van beginners semi pro ding kopen maar echt een dikke laser is het dan nog lang niet.
Er zijn ondertussen enorm veel laser fabrikanten op de markt. Sommige zijn goed en sommige wil je niet mee gezien worden. Laserworld maakt wel heel aardige lasers maar er zijn er zeer zeker die nog ( veel ) beter zijn. Maar ik denk dat je dan met je 3000 euro voor het hele pakket echt niet een oh en wouw zal halen zoals de grotere jongens.
Een beetje een fatsoenlijke software voor je laser om er het maximale uit te kunnen halen ( phoenix 4 ) kost al snel een 800 tot wel 1000 euro voor een uitgebreide versie. Dan blijft er dus nog maar een 2000 euro over voor je laser.
Als je dan ook een rgb laser wil moet je er eigenlijk ook rekening mee houden dat deze meer vermogen nodig heeft dan een 1 kleur laser. Je hebt anders bijvoorbeeld wel een erg leuke straal wit maar de rest is allemaal een beetje te slap als je bijvoorbeeld alleen rood of blauw of groen in een stuk show gebruikt.
Led hier dus ook mee op.
Kijk verder erg goed naar de snelheid van de scanset. Is deze laag dan zal je erg snel een flikkerent beeld krijgen tijdens het projecteren. Is deze hoog dan heb je een mooie vloeiende show.
Persoonlijk vind ik meerdere lasers eigenlijk wel een must voor een echte laser show ( zeg minimaal 3 ) Je kan dan wel 1 zwaardere / sterkere nemen en 2 wat lichtere varianten.
Maar je voelt hem al dat ga je al helemaal niet redden met het bedrag wat je noemt.
Comment
-
Oke dan denk ik dat ik liever eerst een paar goeie movingheads koop inplaats van laser.
Voor grote feesten doe ik dan 4 x briteq bt beam 60
en de kleineren 4x showtec phantom 50 led spot
Kan ik ze dan ook beiden combineren op feesten?
De nodige flightcases koop ik er dan ook bij!
Comment
-
Natuurlijk kun je BT Beam 60's combineren met Phantom 50's, maar ik snap niet helemaal waarom je de BT-Beam 60 movingheads als basis wilt nemen voor een gemiddelde drive-in show. Die hebben namelijk een behoorlijk geringe afstralingshoek, waardoor je niet echt je ruimte met licht vult. Plus door de diverse optische lenzen zijn ze erg groot.
Dan zou ik eerder kiezen voor 4 spots en 4 beam kopjes, zoals de ERO 101. Heerlijk compact en komt een forse bak licht uit. Dankzij de strakke bundel prikt hij makkelijk door je basislicht heen.
Comment
Comment