Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtset

Hallo ik ben van plan een lichtset te gaan kopen.
    Mijn budget is 900 euro kan eventueel beetje uitgebreid worden.
    Ik dacht zelf aan een set led parren en wat effecten en stroboscoop.

Mvg

Waar ik voor zal gaan is sowieso een setje LED parren. In dit budget denk ik al gelijk aan een setje Eurolite KLS 801.Dit omdat ze TRI-led hebben, en daardoor een betere kleurenmenging hebben dan losse LED's.

Ook is het makkelijk om ze met DMX aan te sturen. Hiertussen heb je 2 opties; Software of analoog. Zelf ben ik een voorstander van software, omdat je hierin alles wat uitgebreider hebt en je kan makkelijker live ingrijpen. Je zou kunnen kijken naar software zoals Freestyler, Daslight, Cuelux, Sweetlight of Sunlite. Als ik kijk naar een analoge tafel denk ik aan een SM1612 van JB systems, prima prijs/kwaliteit tafeltje waar je makkelijk wat stappen kan op progammeren.

Als stroboscoop zal ik kijken naar een Briteq Mega strobe 1500. Door de 1500 watt lamp heeft deze een prima lichtopbrengst. Enkel de led par set zou je ook zo kunnen progammeren dat die kunnen stroben, zodat een stroboscoop overbodig is.

Mocht je dan toch geen stroboscoop nemen, zou je kunnen kijken naar 2 Scanners. Deze LED scanners zullen ook mooi bij de set passen, en kan je ook DMX progammeren.
    En alles moet natuurlijk op een statiefje, de Eurolite STV-40 is hiervoor geschikt. Ook zullen er nog DMX kabels bijmoeten, ik gebruik zelf standaard CAB-901.

Laten we dan uitgaan van het volgende:
    - KLS 801 €409
    - Daslight 512 €315
    - STV-40 statief €57
    - DMX kabels €30
    - 2 Scans €350

Totaal kom je uit op €1161. Scanners kan je evt ook weglaten en er een rookmachine voor nemen, en later 2 leuke, evt degelijkere scanners te nemen.

Comment

Ik zou, zeker met dit budget, gaan voor software sturing. Werkt veel gemakkelijker. Heb zelf cuelux in gebruik en ben er zeer tevredenn over.

Wat ik dan weer niet zou nemen is een stroboscoop. Ik weet niet voor hoeveel man je gaat draaien. Maar het effect van een leuke strobo krijg je vaak pas na de 200 man. Anders is het vooral hinderlijk geknipper!

Ook zou ik gewoon een adj st 132 statief nemen. Deze kan je dan later gebruiken voor een eventuele lichtbrug = denk aan de toekomst ;-)

Comment

Hallo,
        Ik ga eerst nog niet voor 200 man draaien denk zon 50 ofzo.
        Ik heb nog geen laptop en dergelijken dus het wordt eerst gewone lichtsturing.
        Kunnen de showtec parren van 39 euro niet?
        Misschien dan nog een leuk lichteffect?

Comment

Gouden Tip: HOUD DIE SHOWTEC PARREN ACHTERWEGE!
          Dit is echt een ramp. Ik heb die van mij (heb er 8) 6 keer moeten terugsturen wegens defect. En ze zitten al in een flightcase, en ik behandel ze alsof het goud is.
          Ga dan eerder voor cls, of zoals eerder de kls.

Comment

okee uhhm welk lichteffect en zijn er nog meer dingen die erbij kunnen?

Comment

@JanPetersen bedoel je deze ? http://www.bax-shop.nl/led-par-56/cl...t-details.html

Comment

Wie zou er even een lijstje willen samenstellen?

Comment

Ik zou zeggen:
                  1x ADJ St132 140 euro
                  1x Eurolite KLS 801 400 euro
                  1x Showtec Scanmaster 16/2 125 euro
                  ________________________________________+
                  665 euro

Hier laat je het dan even bij. En zodra het budget er is neem je 2 scans erbij. Zodra er weer budget is neem je er weer een st 132 bij en 5 meter truss en zo ga je steeds door met uitbreidne!

Comment

Heb je net nog dat lijstje gestuurd in mijn reactie.
                    Met dit budget zal ik toch zeker gaan voor de kls, een redelijke kwaliteit en een hoge lichtopbrengst voor wat je er voor betaald. Hierbij zal ik dan de SM-1612 dmx sturing nemen. Degelijker ding dan de showtec SM serie, en is wat makkelijker te progammeren.

@Janpetersen het is een beetje overbodig zo'n lomp st-132 statiefje voor een kls setje... Gebruik ze zelf wel voor een fourbarretje maar is niet ideaal. Ik zal dus gewoon de STV-40 pakken.

KLS-801: €409
                    SM-1612: €170
                    STV-40: €57
                    DMX kabel: €15

Hierboven het lijstje. Waarom ik hiervoor zal gaan zie mijn vorige reactie.
                    Totaal kom je uit op 651 euro. Wat ik altijd nog een mooi effect er bij vind is toch wel een rookmachine, hierbij kijk ik gelijk naar de Magnum 650. Heb hem zelf ook, behoorlijke output voor de prijs. Hier nog een kannetje rookvloeistof bij ZR mix, en het is compleet.

651+140 euro = 791 euro.

Wat je nog als effect bovenop de KLS set kan monteren is een Mushroom of een laser. Bij een mushroom is een Z-40 van Eurolite al voldoende, een euro'tje of 40. Qua laser zal ik gaan voor een Galactic G40 van Showtec, prima opbrengst en zal goed met de parren meekomen. Ook veilig wegens de sleutels en interlock. Je zal ook kunnen kijken naar een Laserworld ES-130g.

791+130=921 euro met laser, 791+40=831 euro met mushroom.
                    Last edited by yobotje; Sunday-18-11-2012, 18:47.

Comment

De reden dat ik voor de st 132 zou gaan is voor uitbreiding. In plaats van dat je 2 nieuwe statieven moet kopen ;-)

En die z 40 kost geen 40 maar 55 ;-)

Comment

@ yobotje,

Ik weet niet of je zelf een setje kls 801 hebt. Wij hebben 4 setjes maar als je 1 zoon setje even lekker opengooit hoef je echt niet meer met een g40 laser aan te komen. Dan valt die echt in het niets en heb je weinig effect ervan.

Ook snap ik dat als je in de toekomst niet echt iets van een uitbreiding wil gaan maken een adj statief vrij overdreven is. Ga je wel uitbreiden en naar truss kijken dan is een adj statief echt niet een overdreven luxe.

Ook de rookmachine, Leuk dat er magnum opstaat maar geen dmx. Is wel erg jammer als je straks je licht lekker wil gaan bedienen je weer geen dmx op je rookmachine hebt. Het beste is dus dat je gewoon vanaf dag 1 alles op dmx hebt als je die kans hebt.

De kls 801 kan ik alleen maar lof over uitspreken. Erg fijne setjes. Werken gewoon top en heerlijk compact en fel. ook mooie kleuren menging. Je kan hier ook met strobe en blinden maar helemaal ideaal is het niet.

@ Jan petersen.
                        Hoe kom je erbij dat je pas echt iets aan een strobo hebt bij meer dan 200 personen. Zelfs bij 10 personen kan je er een leuk effect mee maken. Ik zie hier totaal niet van in waarom dit niet zou kunnen.

Een reden waarom ik nog niet voor een stobo zou gaan is het grote stroom verbruik. Als je vaak kleine feesten doet dan denk ik dat je dus ook vaak bij mensen thuis aan de gang bent. Dan is de stroom al vrij snel een probleem.

Dus ja nu een leuk led setje ( kls 801 bijvoorbeeld ) eventueel al een leuke dmx gestuurd effect erbij en een rookdoos op dmx ( bijvoorbeeld een antari )

Comment

Bovenaan je scherm, wanneer je in de sectie Verlichting & Decoratie aan het rondsnuffelen bent, vind je een linkje naar het volledige artikel waarvan je ook een gedeelte in het magazine terugziet. ;)

Daar kun je al behoorlijk wat informatie uit halen, wat betreft het samenstellen van je allereerste lichtset.

Comment

@Ronny,

Heb zelf alles op DMX ja. Enkel de rookmachine niet. Enig nadeel ervan losse controller maarja. Zal ooit eens een Antari z1000/1200 nemen maar zit er voorlopig niet in. Verder ik programmeer mijn laser zo dat, als ik een lasershow aanklik alle parren uit gaan. Heb het ook getest met een fourbarretje par 56 300w maar kan er wel goed in meekomen. Zal best kunnen dat dit bij de KLS niet is!

Comment

CLS RGB LED par 56 black
                              Artikel nr: F-875550
                              Op Voorraad: Bestel voor 22:00 = morgen in huis.
                              € 59,00 € 236,00

American DJ ST-132 wind-up statief
                              Artikel nr: A-371023
                              € 139,00 € 278,00

Ayra WSM02 MKII 1200 Watt DMX rookmachine
                              Artikel nr: 9000-0004-8928
                              € 99,00 € 99,00

Eurolite DMX Superstrobe 2700
                              Artikel nr: STKE-52202176
                              € 88,00 € 88,00

Laserworld ES-100G Evolution Scan 100mW groene laser
                              Artikel nr: LAS-ES100G
                              € 134,00 € 134,00

Elation DMX Operator I DMX lichtsturing
                              Artikel nr: A-408009
                              € 95,00 € 95,00

Procab REF953 DMX XLR male - DMX XLR female 1.00 meter
                              Artikel nr: AU-REF953/1
                              € 13,50 € 81,00

Procab CLD953 XLR male - XLR female kabel 10m
                              Artikel nr: 9000-0004-5851
                              € 20,00 € 60,00

We kunnen 1 exemplaar direct uit voorraad leveren. De overige exemplaren (2) worden kostenloos nagestuurd. Snel leverbaar binnen 4 werkdagen.

Innox safety kabel 50cm, 3mm, musketon naturel
                              Artikel nr: 9000-0004-2489
                              € 3,40 € 23,80

Subtotaal inclusief BTW: € 1.094,80
                              Verzendkosten: Geen*
                              Cadeaubon?
                              Totaal inclusief BTW:
                              * Bij bestellingen binnen Nederland en België worden er boven de € 50,- geen verzendkosten gerekend.

Is dit een goed setje voor een beginner?
                              Ik wil later wel truss gaan gebruiken daarom de st's
                              Laser lijkt me wel leuk.
                              Strobo voor de climaxen.
                              en cls parren zijn die goed voor een zaaltje van zo'n 50 m2
                              Rookmachine met dmx enzo en een lichtsturingspaneeltje!
                              Het liefst stuur ik namelijk alles aan via dmx maar hoe werkt dit met laser strobo en rook?

Mvg,

Comment

Working...
                              X